• Logospirte1


 

Het concept dient als basis voor je communicatie-uitingen

Wanneer je start met een bedrijf of als je een nieuw merk of product wilt lanceren, dan starten wij met een concept. In het kort is dit een helder en krachtig idee over wat jouw organisatie of merk is en waar het voor staat. Het concept dient als basis voor je communicatie-uitingen. Natuurlijk is een goed concept onderscheidend, gaat langere tijd mee en is niet toegespitst op een communicatiemiddel. Voor het opzetten van een onderscheidend concept gaan de creatievelingen van Schot met een flinke dosis creativiteit een brainstormsessie in. Het ontwikkelen van een nieuw concept, dat start met een logo, is namelijk een vak apart.

Nadat de klant ons heeft ondergedompeld in het DNA van het bedrijf of de organisatie en wij ons eigen hebben gemaakt met de visie en kernwaarden, beginnen we gepassioneerd met een leeg vel om ten aanval te gaan met potlood en stiften. Lekker ‘old fashion’, maar de perfecte manier voor ons creatieve team om dat logo en concept te creëren dat opvalt, boeit en de aandacht trekt. We kijken hierbij onder andere naar vorm, kleur en typografie. Heeft het logo een beeldmerk nodig of wordt het juist een woordmerk. Ook een pay-off kan soms een sterke toevoeging zijn om een product of dienst te versterken, maar is niet altijd noodzakelijk.

 

Pas als het logo staat kijken we verder om van daaruit andere communicatiemiddelen voor zowel online als offline uit te rollen, uiteraard allemaal binnen het vastgestelde kader. Een logo is dus de ultieme herkenningsfactor in communicatie en is samen met de huisstijl één van de belangrijkste bouwstenen voor alle herkenbare communicatie-uitingen. Aan een goed logo lees je onder andere af voor wie het is bedoeld en of de producten of diensten hoogwaardig of goedkoop zijn. Een goed logo zegt uiteindelijk meer dan 1.000 woorden en is dus een afspiegeling van je organisatie en je merkwaarden.

 

Een goed logo concept moet je aanspreken

Een goed logo concept moet je aanspreken en heeft een goede dosis creativiteit in zich waardoor het opvalt. Orginaliteit is daarbij natuurlijk van belang. Een goed concept doet je wat. Uiteraard moet dit alles passen bij het bedrijf of product en/of binnen het beoogde doel, want creatief zijn is natuurlijk geen doel op zich. Het is het opgeleverde resultaat dat telt, maar dat zit ook in de invulling van de middelen die we erna gaan uitrollen.

 

Wat is een concept?

 

"Het is het totaal dat telt en dat stopt niet na de ontwikkeling van het concept."

 

Op zoek naar een doordacht concept en nieuw logo?

Ben jij op zoek naar een idee voor een logo, een logo ontwerp of een geheel nieuw doordacht concept én ben je benieuwd of wij je kunnen verrassen? Bij Schot ben je aan het juiste adres. Neem gerust eens contact met ons op dan gaan we samen jou aan de slag om jouw logo te ontwerpen!

 

Contact

 

Heeft het logo een beeldmerk nodig of wordt het juist een woordmerk

Het ontwikkelen van een logo is een vak apart. Nadat de klant ons heeft ondergedompeld in het DNA van het bedrijf of de organisatie en wij ons eigen hebben gemaakt met de visie en kernwaarden, beginnen we gepassioneerd met een leeg vel om ten aanval te gaan met potlood en stiften. Lekker ‘old fashion’, maar de perfecte manier voor ons creatieve team om hét logo te ontwerpen dat opvalt, boeit en de aandacht trekt. We kijken hierbij onder andere naar vorm, kleur en typografie. Heeft het logo een beeldmerk nodig of wordt het juist een woordmerk. Ook een pay-off kan soms een sterke toevoeging zijn om een product of dienst te versterken, maar is niet altijd noodzakelijk.

 

Pas als het logo staat kijken we verder om van daaruit andere communicatiemiddelen voor zowel online als offline uit te rollen, uiteraard allemaal binnen het vastgestelde kader. Een logo is dus de ultieme herkenningsfactor in communicatie en is samen met de huisstijl één van de belangrijkste bouwstenen voor alle herkenbare communicatie-uitingen. Aan een goed logo lees je onder andere af voor wie het is bedoeld en of de producten of diensten hoogwaardig of goedkoop zijn. Een goed logo zegt uiteindelijk meer dan 1.000 woorden en is dus een afspiegeling van je organisatie en je merkwaarden.

 

Een goed logo moet je aandacht trekken

Een goed logo moet je aandacht trekken en heeft een goede dosis creativiteit in zich waardoor het opvalt. Orginaliteit is daarbij natuurlijk van belang. Een goed logo doet je wat. Uiteraard moet dit alles passen bij het bedrijf of product en/of binnen het beoogde doel, want creatief zijn is natuurlijk geen doel op zich. Het is het opgeleverde resultaat dat telt, maar dat zit ook in de invulling van de middelen die we erna gaan uitrollen.

 

"Het is het totaal dat telt en dat stopt niet na de ontwikkeling van het logo."

 

Op zoek naar een nieuw logo?

Ben jij op zoek naar een idee voor een logo, een logo ontwerp of een geheel nieuwe huisstijl én ben je benieuwd of wij je kunnen verrassen? Bij Schot ben je aan het juiste adres. Neem gerust eens contact met ons op dan gaan we samen jou aan de slag om jouw logo te ontwerpen!

 

Contact

 

Hoe ontstaat een logo?

 

Identiteit, huisstijl, branding, corporate identity, logo, imago, wat betekenen al die termen?

 

Als bureau merken wij dat er veel wordt ‘gesmeten’ met marketingtermen. Wij horen mensen vaak praten over identiteit, huisstijl, branding, corporate identity, logo, imago, etc. Regelmatig merken wij dat de betekenis van deze termen nog weleens door elkaar worden gehaald. Op zich geen ramp, maar tijdens een gesprek is het wel handig als je met hetzelfde woord ook hetzelfde bedoelt. Wat is bijvoorbeeld precies een corporate identity? En wat is een huisstijl? Is dit hetzelfde? Vaak denken mensen dit namelijk. Wij geven uitleg…

Je identiteit is breder dan je logo en huisstijl. Het is wie je bent en waarom je bestaat. Maar ook hoe je je gedraagt als organisatie. Een heldere identiteit is enorm belangrijk, sterker nog, het is noodzakelijk voor iedere organisatie. Een identiteit geeft niet alleen antwoord op de vraag ‘Wie zijn wij?’, maar ook ‘Wat willen wij?’ en ‘Wat kunnen wij?’. Daarnaast is het natuurlijk belangrijk dat de identiteit van een organisatie aansluit bij de eisen en wensen van de doelgroep(en), maar ook bij de medewerkers. Want juist deze groep is zo enorm belangrijk. Dit is de basis van een organisatie en zij dragen de identiteit uiteindelijk uit naar ‘buiten’. Staan de medewerkers niet achter de identiteit van een organisatie of dragen ze deze niet correct uit, dan bestaat de kans dat de identiteit naar buiten toe anders wordt vormgegeven.

Identiteit is dus eigenlijk het hart van een organisatie en wordt uitgedragen in de handelingen (klantgericht, resultaatgericht en kwaliteitsgericht) van de medewerkers, zowel in de structuur als cultuur; het zijn waarneembare kenmerken. Uiteindelijk is de identiteit van een organisatie het totaalbeeld van visuele en niet-visuele middelen die een organisatie hanteert om zichzelf naar al haar doelgroepen te profileren middels een corporate identity-plan. De identiteit van een bedrijf heeft altijd te maken met wat de organisatie uitdraagt en deze gebruikt daarvoor verschillende ‘instrumenten’ zoals gedrag, communicatie en symbolen.

Het resultaat van een zorgvuldig uitgewerkte identiteit is een positief imago. De regel is; Identiteit heb je in eigen hand, imago word je gegeven.

Identiteit instrumenten

Een organisatie presenteert haar identiteit aan de omgeving via de onderdelen van de Corporate Identity Mix. Wanneer een organisatie de identiteit in kaart wil brengen of wil veranderen en om de identiteit te uiten naar de verschillende doelgroepen is deze mix een handig hulpmiddel.

De Corporate Identity Mix bestaat uit de persoonlijkheid die zich uit in:

Gedrag: het belangrijkste instrument. Zichtbaar en opvallend. Door middel van communicatie en/of symboliek is het goed mogelijk om bepaalde gedragsaspecten te onderstrepen. Organisaties worden uiteindelijk vaak op gedrag en handelingen beoordeeld.

Communicatie: Hiermee bedoelen we alle communicatiemiddelen en -acties die een organisatie uitvoert. Het meest flexibele inzetbare instrument binnen de mix. Een organisatie kan namelijk op heel korte termijn reageren op ontwikkelingen in de markt of andere veranderingen.

Symbolen: via het logo en de huisstijl, de vormgeving en de visuele identiteit, geeft een organisatie op symbolische wijze aan waar zij voor staat. Door het consistent toepassen van een duidelijk herkenbare huisstijl, wordt de identiteit van de organisatie versterkt.

De huisstijl is dus een onderdeel van de corporate identity. Het is de stijl die wordt gehanteerd om je organisatie zichtbaar en concreet te maken naar buiten toe. Ook wel de visuele identiteit van je organisatie genoemd. Het gaat een stap verder dan alleen je logo en de toepassing hiervan. Het gebruik van de naam, het logo, de kleur, de typografie en het beeld worden meestal in een huisstijlhandboek vastgelegd. Deze elementen worden volgens de richtlijnen uit het handboek consistent gebruikt op briefpaper, visitekaartjes, enveloppen, brochures, folders, bedrijfspresentaties, bedrijfskleding, relatiegeschenken, autobelettering, signing, op de website, in e-mails, op social media, etc. Het doel van een huisstijl is om consistent naar buiten te treden. Het is de visuele identiteit die je positionering ondersteunt en die je organisatie herkenbaar maakt. En herkenning is hetgeen je als organisatie wilt bereiken. Daarnaast beoordelen mensen je organisatie op grond van wat zij zien. Daarom is het belangrijk dat je bedrijfsidentiteit duidelijk zichtbaar is in de huisstijl. Dit betekent dat wanneer je een sterk logo en een sterke huisstijl wilt neerzetten, je goed moet weten wie je bent. Wat vindt je belangrijk? Wat zijn je kernwaarden? Met deze heldere identiteit voor ogen, kan er verder worden ontworpen. Welke kleuren passen daarbij? Welke vormen?

 

 

Wat is het verschil tussen een corporate identity en een huisstijl?

 

 

Van idee tot identiteit, wij regelen het graag voor je

Een logo ontwerpen, een kleine of grote restyle doorvoeren, daar ligt ons hart! Met jouw identiteit voor ogen ontwikkelen wij een logo en huisstijl dat die identiteit perfect uitstraalt. Een identiteit waarmee jouw doelgroep(en) zich verbonden voelt. Eigentijds, krachtig, in eenvoud of juist niet, samen kijken we wat het beste bij je past. En bij een nieuw of gerestyled logo samen met kleurgebruik, gekozen lettertypen, beeldmateriaal en/of terugkerende vormen, hoort uiteraard een nieuwe huisstijl en andere corporate uitingen, zoals bijvoorbeeld de website of uitingen aan het pand. Natuurlijk ontwikkelen we die dan ook graag voor je. Zo ontstaat een corporate identity die altijd en overal kan worden toegepast. Hierdoor zullen jouw klanten of prospects je altijd direct herkennen.

 

Contact

 

Wat kost een goede website nou eigenlijk? En wat is het verschil tussen een website van €500 en een van €5000?

“Wat kost een website” is een veelgebruikte zoekterm in Google. Omdat je niet dagelijks websites laat bouwen, maar eens in de zoveel jaar, snappen wij heel goed dat het voor veel mensen lastig is om in te schatten wat een website nou echt mag kosten. Wij waren zelf ook benieuwd en hebben gezocht op ‘website laten maken’. We vonden prijzen als €599, €550, €199, ect. Dit verbaasde ons! Hoe kan dit?

 

Wat kost een website?

 

Vind je een website van € 199 goedkoop en een van € 599 duur? De kans is groot dat je dan een bouwer kiest die een site voor € 400 aanbiedt. Dan zit je altijd goed. Maar is dat wel zo?

 

Wat kost een site bij een webdesignbureau of ervaren webbouwer?

Eerst een belangrijke vraag: Wat voor website wil je hebben? Een mooie professionele website, natuurlijk. Ja, dat wil iedereen. Maar wil je een dertien-in-een-dozijn-website of een website die je bedrijf écht verder helpt?

 

Wanneer je bij een ervaren webbouwer / webdesignbureau een vrij standaard website (met standaard bedoelen wij een recht-toe-recht-aan site met een menu, contactformulier en in de huisstijl en op maat gemaakte template) wilt laten maken kost dit ongeveer tussen de € 2.000 en € 5.000. Dat is een heel andere prijs als die je net zag in onze zoekresultaten. Als je een complexere, grotere website wil laten maken komen de prijzen al een stuk hoger te liggen (tussen de € 7.500 en € 100.000).

 

Hoe kunnen de prijzen zo verschillen?

Waarom zijn de prijzen die we in onze zoekresultaten tegenkwamen zo laag? De aanbieders in dit ‘goedkope segment’ (klinkt niet leuk, maar dat is het wel) werken met software genaamd themabouwers of met kant-en-klaar gekochte thema’s. Als ze een themabouwer gebruiken bouwen ze jouw website met een drag-en-drop functie. Zo’n functie kan je vergelijken met PowerPoint. Ze kiezen welke elementen ze willen gebruiken en zetten deze op de pagina. Als ze een gekocht thema gebruiken zetten ze de huisstijlelemeneten zoals kleur, logo en font goed en dan wordt de website opgeleverd.

 

Framework - Wordpress - Wat kost een website?

 

Goedkoop is duurkoop?

Nee, slecht is zo'n website niet. Maar de kans is groot dat elementen die op jouw website gebruikt zijn ook op die van je concurrent zullen staan. Je hebt geen op maat gemaakte website en dat zie je. Dat is op zich niet erg als je starter bent met een beperkt budget voor een website. Je kan voor gemiddeld €60 een mooi thema uitzoeken en je hebt binnen no-time je eigen website.

 

Hoe doen webdesignbureau’s of webbouwers het?

Zij bouwen de websites zelf. Om dit te verduidelijken, beschrijven we hier onze werkwijze. Wij bouwen websites in een aantal stappen: 
1. Kennismakingsgesprek - Briefing
2. Samenvatting van het gesprek en het opstellen van het plan
3. Functioneel ontwerp en grafisch ontwerp
4. Bouw van de website
5. Oplevering
6. Onderhoud, service en beheer
7. Zoekmachine optimalisatie

 

1. Kennismakingsgesprek - Briefing
Wij beginnen met een gesprek waarin we gaan onderzoeken wat je wensen zijn, wat je wilt bereiken met de site, wie je doelgroep(en) is (zijn), hoe we deze gaan bereiken en wat het uiteindelijke doel van de website is. De belangrijkste vraag is wat  een bezoeker moet doen als deze op je site komt? Sommige van deze punten kun je zelf al voorbereiden. In ons artikel ‘Website laten maken? Waar moet je op letten?’ lees je meer over deze punten.

Als de doelstellingen duidelijk zijn praten we verder over de uitstraling, welke functionaliteiten en eventuele vormgeving de site moet krijgen. Ben je nog tevreden met je huidige logo of wil je een nieuw? Dit kunnen wij ook voor je verzorgen!

2. Samenvatting van het gesprek en het opstellen van het plan
Wij gaan aan de slag met alles wat je met ons besproken hebt. Dit ‘gieten’ wij in een plan. We denken na over hoe we je doelen kunnen bereiken en doen onderzoek naar de functionaliteiten die we besproken hebben. Vervolgens maken we weer een afspraak om het plan met je te bespreken.

3. Functioneel ontwerp en grafisch ontwerp
In het functioneel ontwerp wordt de functionele structuur van de website vastgesteld. Hierin zit opgenomen de boomstructuur (menustructuur), routing en de diverse elementen/functionaliteiten van de site. Het functionele ontwerp wordt in samenwerking met jou opgesteld.

Nadat het functioneel ontwerp is gemaakt wordt het grafisch ontwerp uitgewerkt. Dit betreft het werkelijke design en de uitstraling van je website. Wij noemen dit de ‘grafische schil’ oftewel het uiterlijk van de website. Dit bespreken we weer met jou en eventuele aanpassingen worden doorgevoerd. Als het akkoord is, gaan we bouwen.

Een belangrijk onderdeel is Mobile First: hoe werkt je site op een smartphone? Hoe ervaren bezoekers dat? Dit is zo belangrijk dat Google zelfs eerst naar je mobiele versie kijkt. Dit nemen wij mee in onze ontwerpen.

4. Bouw van de website
De site wordt gebouwd in het CMS naar keuze. Wij gebruiken ‘open source’ CMS-en. Dat wil zeggen dat onderhoud en aanpassingen door diverse bedrijven kan worden uitgevoerd. Wij houden niet van afhankelijkheden van derden en kiezen altijd voor ‘open source’ software, omdat uiteindelijk de klant daar het beste mee geholpen is. Wij werken de website uit zodat je kunt zien hoe het functioneel ontwerp en grafisch ontwerp ‘online’ tot zijn recht komen. Dit doen wij op een van onze ontwikkelservers waarbij je een link krijgt naar de nieuwe site zodat je mee kunt kijken en testen!

5. Oplevering
Yes, eindelijk klaar. Als jij je akkoord hebt gegeven op de testversie, gaan wij de website live zetten, maar wel pas na het doortesten (dit doen wij voordat de website écht online komt). We koppelen de website aan Google en geven jou uitleg zodat je eventueel de site zelf kunt aanpassen. Vaak willen klanten dit niet zelf doen en voeren wij aanpassingen door. Maar met onze uitleg kun je ook veel zelf, het is maar net wat je wilt.

6. Onderhoud, service en beheer
Om je website optimaal te laten functioneren is het installeren van updates noodzakelijk. Net zoals bij Windows of OSX, komen er voor de door ons gebruikte CMS-en regelmatig updates uit. Deze installeren wij voor je. Wij bieden hiervoor drie soorten contracten aan waarmee je verzekerd bent van een up-to-date website. Vragen over deze contracten? Bel ons gerust!

7. Zoekmachine optimalisatie
Uiteraard richten wij je nieuwe site optimaal in zodat deze zo goed mogelijk wordt geïndexeerd door Google en andere zoekmachines. Maar dan ben je er nog niet!

Het is belangrijk om te weten wat Google allemaal met je site doet, wordt deze wel goed geindexeerd, komen de gewenste zoekwoorden wel voor in de top 10 van de zoekresultaten, etc.

Een van de dingen hierbij is dat de website regelmatig moet worden voorzien van nieuwe content zodat deze interessant blijft voor je bezoekers en voor Google. Daarnaast is inzet van Social Media belangrijk, digitale advertenties en het optimaliseren van zoekwoorden. Deze diensten worden door ons aangeboden en worden al benoemd in ons plan (stap 1).

 

Nu weet je hoe onze werkwijze in elkaar zit en welke stappen wij hanteren. Niet ieder bureau pakt het op deze manier aan. Zoals je begrijpt worden er tientallen uren in je website gestoken. Als je een gemiddeld uurtarief rekent dan kom je al snel uit op de genoemde bovenstaande prijzen.

 

Wat is dan de beste keuze?Kosten van een website

Dat is jouw beslissing. Er zijn geen slechte keuzes, alleen slecht geïnformeerde keuzes. Je kan geen op maat gemaakte (unieke) website verwachten als je voor een goedkopere partij kiest. Aan de andere kant kun je jezelf de vraag stellen ‘heb ik dat nodig?’. Wat de beste keuze is wordt bepaald door het gewenste bereik bij je doelgroep(en), de gewenste functionaliteit, het beschikbare budget en tijd. Wil (kun) je alles zelf doen of wil je het uitbesteden?

 

Waarschijnlijk is het budget de belangrijkste reden maar laat hier niet alles van afhangen. Ben je benieuwd naar wat wij voor je zouden kunnen betekenen? Kom vrijblijvend langs voor een kennismakingsgesprek. Wij zorgen voor de koffie of thee!

 

Contact

 

Sinds LinkedIn in 2003 actief in Nederland, als vacature en cv-site, is er heel wat veranderd. Keer op keer past LinkedIn de mogelijkheden aan. In het begin waren we nog wat voorzichtig met het delen van onze cv-gegevens maar tegenwoordig vinden we dit heel gewoon en vermarkten wij ons net zo makkelijk. Om terug te komen op de vraag waarom je een pagina aan zou maken op LinkedIn kan ik kort zijn. Iedereen die zich begeeft of weer wilt begeven op de arbeidsmarkt heeft een LinkedInpagina nodig om zijn netwerk op te bouwen en online te onderhouden.

 

Waarom zou ik een privépagina op LinkedIn aanmaken?


Is LinkedIn is een sociaal platform?

Ja LinkedIn valt onder de groep Social Media en is daarom ook een van de mogelijkheden die onderdeel uitmaakt van de sociaal platformen die wij in Nederland tot onze beschikking hebben. Bij LinkedIn staat kennisdelen voorop. Meer en meer ziet men het belang van het verwerven van de expertise status in. LinkedIn is het gesprek op de netwerkborrel. Dit geeft direct aan dat de berichten hierop aangepast moeten worden. Plaats geen berichten zoals op Facebook maar puur zakelijke berichten zoals nieuwe ontwikkelingen, werkwijze en andere interessante feiten worden graag en veel gelezen. Daarnaast heeft LinkedIn ook de mogelijkheid tot het schrijven van blogs. Ze zijn na het publiceren eenvoudig met je eigen netwerk te delen. Ook hiermee laat je weer zien welke kennis je in huis hebt.

 

Wat zijn de voordelen van een privépagina op LinkedIn

  • - Vindbaarheid;
  • - zichtbaarheid;
  • - online netwerken onderhouden;
  • - netwerk opbouwen;
  • - kennis delen en halen;
  • - artikel-updates en blogs plaatsen;
  • - artikel-updates en blogs delen;
  • - vacatures vinden;
  • - interactie door middel van het gesprek aan gaan;
  • - lid worden van groepen.

 

 

Wil jij aan de slag met LinkedIn maar mis je de kennis om jouw pagina optimaal in te richten? Neem contact met ons op via 0186 61 92 44 of mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

We lezen het, we horen het en eigenlijk weten we het ook wel. Social Media is booming en het blijft zich ontwikkelen. Toch knaagt de onduidelijkheid om Social Media in te zetten voor veel bedrijven. Wat jammer is, want elk bedrijf of dit nu groot of klein is, kan door de juiste inzet al snel een commercieel verschil maken. Dit is precies de reden waarom bedrijven hulp inroepen. Ze willen weten wat Social Media inhoudt, hoe het werkt en waarom er veel kansen voor ondernemers zijn. Wil je meer weten over hoe jij Social Media kunt inzetten voor je bedrijf?

 

Waarom zou ik Social Media inzetten voor mijn bedrijf?

 

De meeste ondernemers weten het wel, Social Media is een niet meer weg te denken onderdeel van zaken doen en netwerken

Een onderdeel van je communicatiemix. Social Mediakanalen vullen de traditionele communicatiekanalen zoals tv, radio en krant aan. Het verschil met Social Media is dat deze kanalen meetbaar zijn en een stuk goedkoper dan de traditionele kanalen. De website blijft altijd de spin in het communicatie-web. Via Social Media leid je de klanten naar jouw website toe. Je gebruikt deze kanalen dus op diversen manieren zoals kennisdelen, interactie opzoeken en aangaan, service bieden en meer bezoekers naar je website genereren. Wil jij ook meer naamsbekendheid, een groter netwerk, inzicht in je doelgroep, en ook nog eens de expertstatus verwerven door de kennisdeling?

 

Bedrijven delen kennis over onderwerpen die zij belangrijk vinden om te delen. Social Media is de verzamelnaam voor online platformen waar met- of zonder professionele hulp content (teksten-video en afbeeldingen) geplaatst kan worden. Op deze manier gebruik je de internettoepassingen om informatie met elkaar te delen op een leuke en vriendelijke manier. Na het massaal particulier gebruik van alle Social Media platformen zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram kon het bedrijfsleven niet achterblijven en is dan ook bijzonder actief geworden. Bedrijven delen kennis over onderwerpen die zij belangrijk vinden om te delen. Daarnaast beantwoorden ze vragen en zoeken interactie met hun (toekomstige) klanten. De lijnen zijn zo steeds korter geworden tussen bedrijf en klant. Dit zorgt weer voor extra snelle (klanten)service en bouw je een duurzame relatie op met je klanten. Onthoudt wel dat Social Media geen verkoopkanaal is.
> Durf jij dit zelf op te pakken of zoek je liever hulp?

 

We pakken het samen op

Als eerste bepalen we door middel van een kort concurrentieonderzoek welk platform het beste bij jouw bedrijf past. Daarna maken we een uitgebreid concurrentieonderzoek waarna we samen de content kalender opstellen. Dit is absoluut nodig om tot het beste resultaat te komen. Zomaar wat posten past niet in het complete communicatie, - en marketingplan en zal ook nagenoeg geen resultaat genereren. Een goed doordacht plan heeft veel meer succes.
> Alles gaat in goed overleg om tot het best haalbare resultaat te komen.

 

Meer weten? Neem contact met ons op via 0186 61 92 44 of mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Contact

Een nieuwe website, super spannend en leuk!

Je huidige website gaat al een aantal jaren mee en nu is het tijd voor een betere en vernieuwende website of je bent als ondernemer net begonnen met het opzetten en promoten van je nieuwe bedrijf. In beide gevallen wil je een professionele website die je klanten aanspreekt en aanzet tot actie. Waar moet je nu op letten als je een website wil laten bouwen? Deze checklist geeft je inzicht in wat belangrijk is.

 


 

#1 Bepaal het doel en de doelgroep van je website

De allerbelangrijkste vragen voordat je een nieuwe site laat bouwen, zijn:

  • - Wat wil je bereiken (Doel)
  • - Wie wil je bereiken (Doelgroep)

 

Veel voorkomende doelen voor een website zijn:

  • - Online verkoop genereren
  • - Potentiële klanten bereiken
  • - Merkbeleving en klantloyaliteit
  • - Inkomsten uit advertenties/abonnementen genereren
  • - Bezoekers informeren, adviseren en op weg helpen
  • - Aanwezig zijn op internet

 

Je kunt meerdere doelen hebben maar er moet altijd één primair doel zijn. Door één doel boven de rest te stellen is de kans dat je deze bereikt het grootst.

 

Bepaal welke mensen je wilt bereiken. Wie zijn dat? Welke functie hebben ze? Welk opleidingsniveau? Waar zijn ze naar op zoek? Op welke manier kun jij ze helpen bij het vinden van antwoorden op hun vragen?

 

Uit deze doelen en je doelgroepen volgt vanzelf hoe dan de website moet worden opgezet, welke uitstraling deze moet hebben, op welke toon de teksten geschreven moeten worden, welk soort fotografie, etc.

 

#2 Zorg dat je doelen meetbaar zijn!

Doelen zijn zinloos als je ze niet meet. Door doelen meetbaar te maken meet je de kwaliteit van je website. Met huidige technieken kun je doelen meten. Bij ieder doel zijn specifieke KPI’s (Key Performance Indicators) te benoemen. Bijvoorbeeld het aantal bezoekers op je website versus het aantal contactaanvragen. Of het aantal verkopen en de ordergrootte van een bestelling. Als je gaat meten weet je pas of je de gestelde doelen ook haalt!

 

#3 Kies een goede domeinnaam

Ja, een goede domeinnaam draagt bij aan je online succes. Je scoort er niet beter door in zoekmachines, maar door de herkenbaarheid in de SERP (Search Engine Result Page, de pagina’s met zoekresultaten in een zoekmachine) doordat je een super zoekwoord in de domeinnaam hebt, verhoogt de kans dat men op jouw link klikt in plaats van die van een concurrent.

 

#4 Welke functionaliteiten moet er in je website zitten

Denk voordat je een website laat maken na over welke functionaliteiten er in de website moeten zitten. Functionaliteiten zijn bijvoorbeeld: een agenda, een offerte formulier, meertaligheid of een webshop. De doelen (zie #1) bepalen al voor een groot deel de benodigde functionaliteit, maar er zijn genoeg elementen die je kunt toevoegen. Denk hierbij ook na over mogelijke toekomstige uitbreidingen. Wanneer je in de toekomst bijvoorbeeld een blog wil beginnen, kan deze nu alvast ingebouwd worden.

 

Website laten maken? Waar moet je op letten? Gebruik deze checklist

 

#5 Bepaal je budget én de tijd die je aan je website wilt besteden

Hoeveel geld kan en wil je uitgeven? Het zal je niets verbazen: je kan een website zo goedkoop en duur maken als je zelf wilt. Hieronder staan een aantal zaken die invloed hebben op de kosten van website:

Kies je voor een op maat gemaakte, unieke website of kies je voor een webdesigner die bijvoorbeeld werkt met WordPress thema’s? Voor de prijs van een website maakt dit een groot verschil.

Hoeveel tijd wil je spenderen aan maandelijks onderhoud? Er moet namelijk altijd onderhoud gepleegd worden. Doe je dit niet dan is de kans groot dat je website gehackt wordt door kwaadwillenden. Wil je het onderhoud zelf doen of kies je voor een maandelijks abonnement om je website te laten beheren, zodat je er geen omkijken meer naar hebt? Bij Schot willen we de klant graag ontzien. Wij werken ALTIJD met een onderhoudscontract zodat je er zeker van bent dat je website online staat en blijft.

Lever je zelf content aan of besteed je dit uit? Je zou dit kunnen uitbesteden aan een tekstschrijver die goed is in het schrijven voor het web. Als je wel zelf content aanlevert, wil je misschien dat de webdesigner deze zowel taalkundig als SEO-kundig controleert en aanpast.

Heb je al mooie/inspirerende foto’s, video’s of een logo of moeten deze nog ontwikkeld worden? Bij Schot kan alles onder 1 dak. Al deze elementen hebben invloed op het behalen van je doel. Zonder aantrekkelijke foto’s zal een bezoeker geen actie ondernemen. Als je geen van deze elementen hebt kun je de creatie hiervan uitbesteden. Dit heeft niet persé invloed op de prijs van de website maar wel op het doel.

 

Wij hopen dat deze 5 punten je helpen bij het laten maken van een nieuwe website en het kiezen van het juiste bureau/webbouwer. Mocht je vragen hebben of vrijblijvend kennis willen maken, neem dan contact met ons op.

 

Contact

 

Je vindt op Google wel 2000 webbouwers en bureaus, maar hoe kies je nu een goed bureau? Wij horen regelmatig van klanten: ‘Ik heb wel een website maar zou niet weten hoe ik hem aan moet passen’ of ‘Voor iedere aanpassing krijg ik meteen een factuur’. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Daarom geven wij je 7 tips die helpen om een goede keuze te maken.

 

Hoe kies ik een webbouwer? Wij geven je 7 tips

 

 

Onze 7 tips

 

TIP 1: HET GEVOEL MOET GOED ZIJN

Het bouwen van een goede website vergt tijd. Je zult daarom een tijd met de gekozen webbouwer gaan samenwerken. De webbouwer moet begrijpen waar je bedrijf voor staat en wat je wilt bereiken. Hij of zij moet dit kunnen vertalen naar een goed product (de website). Veel ondernemers vinden het ook belangrijk dat de ‘lijnen kort’ zijn. Met andere woorden: één contactpersoon, die je altijd kunt bereiken, zonder dat je steeds je verhaal opnieuw moet vertellen.
Heb je dit gevoel?

TIP 2: DENKT DE WEBBOUWER MET JE MEE?

Biedt het bureau/de webbouwer een vrijblijvend kennismakingsgesprek? Is het bureau in dat kennismakingsgesprek geïnteresseerd in welke doelen jij wilt bereiken met de website, of praat het vooral over de eigen werkwijze en producten? Een goede webbouwer probeert niet zomaar een website te verkopen. Hij gaat met je in gesprek en adviseert je op welke manier jij het beste je doelen kunt bereiken en hoe je nieuwe website daaraan bijdraagt.
Ga je geïnspireerd naar huis?

TIP 3: CHECK HET PORTFOLIO VAN HET BUREAU!

Een beetje bureau heeft recente opdrachten op z’n website staan. Bekijk deze eens kritisch. Welk gevoel krijg je er bij? Zit er afwisseling in de opmaak en vormgeving of zijn ze wel ‘een beetje allemaal hetzelfde’? En hoe belangrijk vind je dat zelf? Wil je echt iets unieks of mag het ook ‘gewoon goed’ zijn. Het grappige is dat de prijs hier vaak ook naar is, maatwerk kost vaak iets meer.
Wil je een unieke website of mag het minder uitbundig?

TIP 4: WELK CMS GEBRUIKT DE WEBBOUWER?

Het is wel raar om bij een nieuwe website meteen al na te denken over ‘wat als de relatie met het bureau eindigt’. Maar de praktijk leert dat dit maar al te vaak voor komt. Een bureau houdt op te bestaan, ze fuseren, worden overgenomen of ‘het gevoel’ is er gewoon niet meer. Kortom, je wilt verder maar met een ander bureau. Hoe zit het dan als je de website wilt gaan verhuizen? Kan dat überhaupt? Is het CMS waarin jouw site gebouwd wordt een bekend CMS waar ook andere webbouwers mee overweg kunnen? Mag dat überhaupt? Als het bureau een eigen CMS heeft houdt dit vaak in dat je NIET kunt overstappen naar een ander bureau. Einde relatie = einde website. Uithuilen en opnieuw beginnen. Als je hiernaar vraagt en je gesprekspartner gebruikt een eigen CMS, dan weet ik zeker dat ze met argumenten komen dat de gangbare CMS-en niet ‘veilig’ zouden zijn en kwetsbaar voor ‘hackers’. Wij vinden dit onzin, omdat dat volledig afhankelijk is van hoe en wanneer het onderhoud op de software wordt uitgevoerd. Wij maken bewust gebruik van de twee meest gangbare CMS systemen (Joomla! en WordPress). Wij vinden dat klanten niet afhankelijk van ons moeten zijn.
Geloof je in eeuwige liefde of bouw je liever wat zekerheid in?


TIP 5: KUN EN MAG JE JE SITE ZELF BIJHOUDEN ALS HIJ EENMAAL LIVE STAAT?

Mag en kan je de website zelf aanpassen of moet je voor iedere aanpassing bellen? Het liefst wil je een tekstuele correctie meteen zelf doorvoeren of verwacht je in ieder geval dat dit zo snel mogelijk door de webbouwer gedaan wordt. Hoe snel verwerkt het bureau dergelijke kleine aanpassingen? En wat rekenen ze daarvoor? Als je zelf teksten mag aanpassen, vraag dan hoe dat systeem er uit ziet zodat je van tevoren kunt inschatten of dat iets is wat je zelf kunt/durft of dat je het toch liever bij de bouwer laat.
Durf je aanpassingen zelf te doen? Of laat je het doen?

TIP 6: KRIJG JE INLOGCODES VOOR JE SITE?

Deze tip gaat samen met tip 4. Als je zelf je website kan aanpassen heb je hier meestal inlogcodes voor nodig. Vraag na of je deze krijgt bij oplevering. Vraag dan ook na wat je allemaal kunt aanpassen.
Zonder inlogcodes kun je echt niets zelf!

TIP 7: ONDERHOUD, GOOGLE, …

Vraag na hoe het onderhoud is geregeld. Wat doet het bureau aan onderhoud? Installeren zij alle updates van de gebruikte software voor je? Wat onderhouden ze nog meer? Zorgen ze dat het contactformulier goed blijft werken? Hoe snel reageren ze als er een storing is? Onderhouden zij het contact met de hoster waar je website is geïnstalleerd? Worden er backups gemaakt? Hoe vaak en wie beheert deze mocht het nodig zijn een backup terug te zetten? En ook, wat doen ze voor je om de site goed te laten scoren in Google? Welke diensten leveren ze en wat kosten deze? Of is Google niet belangrijk voor je site, dat kan namelijk ook, als je op andere manieren bezoekers naar je site kunt leiden.
Er is altijd werk aan een website, spreek af wie wat wanneer doet tegen welke kosten.

 

TEST ONS!

Wil je weten hoe wij omgaan met bovenstaande punten? Kom ons testen onder het genot van een bak koffie of thee!
Uiteraard vertellen we je graag hoe wij tegen deze punten aankijken. Wij zijn te bereiken op 0186 - 619 244.

 

Neem contact met ons op

Adres

 

Steenenstraat 8

3262 JM Oud-Beijerland

 

0186 619244

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

Links

 

Copyright © 2018


Sitemap

Algemene Voorwaarden
Privacy- & Cookieverklaring

 

Erkend leerbedrijf

 

Vragen?

 

Je bent het vinkje vergeten!