fbpx

Hoe ga je met kritiek of met een negatieve review om?

Veel bedrijven hebben hun klantenservice verplaatst van de oude vertrouwde balie naar een online platform (Google Reviews, Facebook Reviews of bijvoorbeeld Klanten Vertellen).

Dit maakt het contact tussen de klant en het bedrijf een stuk gemakkelijker. Je kunt immers vanuit je stoel reageren en hoeft niet naar de winkel of het bedrijf toe. Maar hoe ga als bedrijf nu met die klachten om. Dat blijft toch lastig. Waar doe je goed aan? In onze whitepaper vertellen we hier meer over.

 

 

Benieuwd? Download hem hieronder!

 

 

Hoe ga je met kritiek of met een negatieve review om?

Hoe verzamel je Reviews

Nu je weet wat de invloed van reviews is en hoe je met negatieve reviews kan omgaan is de volgende stap het verzamelen van reviews.

Hoe verzamel je Reviews

 

Vragen staat vrij

Je kunt niet je eigen reviews plaatsen en schrijven. Dat zou niet heel geloofwaardig over komen. Daarom is het goed om je klanten een review over jouw bedrijf te laten schrijven. Probeer daarom iedere maand een aantal klanten te benaderen met de vraag of zij een mooie review willen achterlaten. Wij geven je een aantal tips.

 

Tip 1: Maak een directe link naar de review pagina. Bekijk hier hoe je een link maakt. Dit is de officiële manier van Google. Als je even zoekt, kom je diverse link generators tegen die de lange URL die je vanuit Google krijgt verkleinen.

Tip 2: Stuur direct de link mee wanneer je klanten vraagt om een recensie te schrijven. Dit zal de drempel verlagen om een review te schrijven. Klanten willen niet zoeken naar een plek waar ze de review kwijt kunnen. Maak het ze zo gemakkelijk mogelijk.

Tip 3: Vraag je liever niet om een review? Dan kan je altijd nog een knop met de link op je website plaatsen. Dit is, of je er nu om vraagt of niet, altijd een goed idee.

Mail de link, plaats hem achter een call-to-action-knop, maak er een mooie afbeelding die linkt naar de reviewpagina, koppel er een leuke actie aan. De mogelijkheden zijn eindeloos en wij denken graag met je mee.
 

Wist je dat…
Booking.com leeft op reviews. Wat de eigenaar zelf van zijn hotel vindt, is voor de klant niet zo belangrijk. Het gaat om de ervaringen van de gasten: de reviews. De mening van andere reizigers blijkt voor nieuwe klanten doorslaggevend te zijn. Booking heeft dit goed begrepen en heeft dan ook echt werk gemaakt van dit onderdeel. Lees meer in het artikel van InfoNu

 

Ben jij tevreden over ons? Klik hier en geef ons dan een fijne review via Google!

 

 

Wil je meer weten over hoe je meer reviews kunt verzamelen?
Neem dan contact met ons op.

 

Ik wil meer weten!

Heeft Social Media invloed op mijn website ranking in Google?

Heeft Social Media invloed op mijn website ranking in Google?

Om maar direct met de deur in huis te vallen.. Nee. Social Media heeft geen directe invloed op je website ranking in Google. Het aantal volgers, likes, shares en retweets leidt in geen enkel opzicht tot een betere website ranking in de zoekresultaten van Google. Maar Social Media heeft wel indirecte invloed op Google. De brandende vraag is dan ook “hoe heeft dit dan precies invloed?”.

 

Er zijn diverse strategieën waarop je social media kunt inzetten, maar de volgende worden het meest gebruikt:

 

Voordat we beginnen,
Je hebt het over belangrijke SEO factoren. Je kunt niet om het EAT principe heen. EAT is een afkorting voor de Engelse termen: Exportise, Authoritativeness en Trustworthiness. In het Nederlands: expertise, autoriteit en betrouwbaarheid. De laatste updates van het Algoritme van Google hadden hoofdzakelijk invloed op het EAT principe. Hier komen wij later op terug.

 

Zorg dat volgers je artikel delen om meer zichtbaarheid te krijgen

Deze strategie heeft 100% invloed op de ranking! Dit is wel meteen de moeilijkste strategie. Je bent hierbij afhankelijk van je volgers. Zorg ervoor dat je mensen boeit en dat de informatie zo interessant is dat men dit wil delen. Zodra je artikel of bericht veel gedeeld wordt op Social Media zegt dit iets over de expertise, autoriteit en betrouwbaarheid.

 

Zorg dat mensen op je link klikken

Zodra je content, zoals een nieuwe blog of nieuwe pagina, deelt op bijvoorbeeld LinkedIn met een link naar jouw website, nodig je lezers uit om op de link te klikken en jouw website te bezoeken. Je haalt dus verkeer vanuit Social Media naar jouw website.

 

Het beïnvloeden van zoekmachine optimalisatie door middel van Social Media richt zich voornamelijk op het doorsturen van lezers naar je website.

 

TIP: De link die je bij een Social Media bericht plaatst moet dus zo relevant mogelijk zijn en direct antwoord geven op de vraag van je lezer. Of voldoen aan het verwachtingspatroon.

 

Kortom Social Media geeft jouw bedrijf kans om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen, verder uit te bouwen en zelfs om conversie te realiseren. Toch is het inzetten van Social Media niet zomaar iets dat je er even bijdoet. Social Media uitbesteden kan daarom een goed idee zijn. Wil je graag eens sparren over wat Social Media voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem gerust contact met ons op!

 

Contact

Wat kost adverteren bij Google?

Goeie vraag! Wie het weet mag het zeggen. Wij hebben een antwoord. Om je goed inzicht te geven in de kosten gaan we uit van enige parameters die van toepassing zijn op een aantal van onze opdrachtgevers.

 

Wat kost adverteren bij Google?

Onze klanten zijn voornamelijk MKB bedrijven. Hun primaire doel is het genereren van kwalitatieve leads. Belangrijk is dat onze klanten, als ze SEA inzetten, gericht zijn op kortere termijn resultaten. (Voor de langere termijn kiezen we ook voor SEO). Wel is het de bedoeling dat de gewonnen klant een loyale klant wordt. Je investering smeer je daarmee uit over meerdere opdrachten van dezelfde klant.

 

We werken altijd nauw samen met de klant als we de advertentie maken. Content is namelijk key, ook bij SEA. Wat vertel je in welke fase van de customer journey? Bewustwording, Overweging en Doe (en Care) zijn de fasen waarin de klant zich kan bevinden. Elke fase heeft zijn eigen boodschap. Vervolgens maken we de aansluitende landingspagina's. Google Adwords is echt het medium voor de Do fase!

 

Bewustwording Fase
'Ik heb een probleem, maar ik ken de oplossing van jouw bedrijf hiervoor niet'. Daarvoor zijn pagina's en blogs die als doel hebben de bezoeker te informeren en uitleggen wie je bent en op welke manier zijn probleem op te lossen is. Gericht dus op bekendheid en bewustwording. De zoekwoorden sluiten daar ook weer op aan.

 

Overweging Fase
'Wat je zegt over je aanpak om mijn probleem op te lossen spreekt me aan'. Pagina's en bijvoorbeeld whitepapers die je dan nodig hebt zijn verhalen die informatie geven aan de bezoeker die hij nodig heeft om te overwegen met wie hij het beste in zee kan gaan. Argumenten en feiten die jou onderscheiden in je aanpak.

 

Doe Fase
'Ik neem contact met je op'. In deze fase komt het erop aan dat je de bezoeker zo ver weet te krijgen dat hij of zij op de 'koopknop' drukt. Dat hij in actie komt. Je hebt hem voldoende argumenten gegeven om dit te doen. Bedenk wel dat hiervoor meer nodig is dan alleen je USP's. Je moet echt onderscheidend zijn. Veelal speelt de prijs hier een rol. Maar het kan ook je ervaring zijn.

 

Oh ja, wat dat dan kost?
Als we mikken op 2% conversie willen we wel een substantieel aantal leads natuurlijk. Bij Google AdWords bepaal jezelf je dagbudget. Stel een dagbudget van €15,- en het kost iedere keer als iemand op je online advertentie klikt €0,70. Dat betekent dat je elke dag 20 klikken (door doelgroeppersonen) kunt kopen. Dat zijn ongeveer 600 extra bezoekers per maand. Dan levert dat ongeveer 12 kwalitatieve leads op in een maand (2%). Daar heb je dan € 450 voor betaald aan Google. De campagnekosten, inclusief optimaliseren van je campagne (bijsturen op basis van tussentijdse resultaten) zijn € 550 per maand. Twaalf leads kosten dan € 85 per lead. Voor onze MKB klanten is dat passend. Als je tandenborstels aan de eindgebruiker verkoopt lijkt het ons dat je andere weg moet bewandelen, maar kan ook heel goed (renderend) met Adwords.

Bel vrijblijvend Henk Hokke als je hier meer over wilt weten. Je steekt er altijd wat van op.


Contact

Wat is een doelgroep en hoe spreek ik die aan?

Over dit onderwerp worden boeken vol geschreven en hele lezingen gehouden. Het aantal blogs hierover is niet meer te tellen. Er zijn vele meningen en invalshoeken, maar over één ding is iedereen het eens: Je moet weten tegen wie je het hebt en wat je wilt bereiken. Oftewel: welke behoefte ga je invullen?

 

Wat is een doelgroep en hoe spreek ik die aan?

Omschrijf in heldere bewoordingen wie hij of zij is. Natuurlijk zijn er tal van socio-demografische gegevens zoals inkomen, opleiding, leeftijd, levensfase, geslacht, religie, land, stad of wijk, en die zijn zeker van belang, maar gebruik ook je verbeelding. Beschrijf zijn of haar gedrag ten opzichte van jouw product of dienst. Zo breng je de behoefte beter in kaart. tip: Bedenk dat, als er geen behoefte is, er ook nooit een aankoop zal volgen!

 

Realiseer je daarbij dat de mensen in jouw doelgroep zich in verschillende fases zullen bevinden ten aanzien van jouw product of dienst. En dit is niets nieuws, vroeger werd dit de AIDA fasering genoemd, Attention, Interest, Desire en Action.

 

De algoritmen achter online marketing kunnen beter dan ooit op de verschillende behoefte momenten of stadia inspelen. Het is dus nog belangrijker geworden die fasering goed te begrijpen en in te vullen. Tegenwoordig hebben ze een iets andere benaming, maar de essentie is hetzelfde als AIDA. We noemen het nu de Customer Journey, de reis van behoefte naar aankoop/actie.

 

De customer journey kent formeel drie fasen, maar eigenlijk is er ook een vierde fase. De fasen zijn Awareness, Consideration, Decision en (4) Buy:
Oriëntatiefase: hierin realiseert de doelgroep dat hij een probleem of uitdaging heeft.
Overwegingsfase: hierin bepaalt de doelgroep zijn probleem of uitdaging en onderzoekt hij de mogelijke oplossingen.
Beslissingsfase: de doelgroep kiest voor een bepaalde oplossing
...en gaat over tot aankoop.

 

Maar nu komt waar het eigenlijk in online marketing om draait. Elke fase kent haar eigen type content, toegespitst op de fase waarin de klant zich bevindt. 

 

In de oriëntatiefase is het slim om content in te zetten in de vorm van blogs, social media posts, en communiceer dan onderzoeksresultaten, beschrijf het nut van je product of dienst. In de overwegingsfase kun je gebruik maken van content typen als expert guides, webinars, vergelijkende whitepapers, etc. In de beslissingsfase is van belang om de juiste aanbieding op het juiste moment in beeld te brengen d.m.v. case studies, aanbiedingen, demo’s, productonderscheidende informatie, etc.


De doelgroep bereiken is één, maar conversie is wat we zélf willen bereiken!

Een papieren of een digitale brochure?

Bij Schot maken we zowel digitale als gedrukte brochures. Voor ons is van belang dat het doel bereikt wordt. Wij buigen ons over de volgende vraag: hoe bereiken we de doelgroep het beste en op welke manier levert dat het beste resultaat op? Dit kan op papier of digitaal. Maar hoe maak je de juiste keuze en wie doet wat precies? Wij geven het antwoord in onze BLACKpaper.

 

 

Benieuwd? Download hem hieronder!

 

IK WIL DE BLACKpaper!

 

Vul je naam in!
Vul je e-mail in!

 

Een papieren of een digitale brochure?

Hoe kom ik hoger in Google?

Hoger in Google..Is dat mogelijk? Ja, dat kan, hoger in Google. Is dat moeilijk? Ja en nee. De regels van Google zijn heel simpel. Maar om ze juist toe te passen kan heel moeilijk zijn. In de whitepaper beschrijf ik een aantal tips waarmee je in ieder geval de basis settings voor SEO van je website een heel stuk kunt verbeteren. Je leest wat zeker niet helpt om hoger in Google te komen, wat goede zoekwoorden zijn, het belang van de menu structuur en de url structuur, de vier gouden regels van Google, het belang van de afbeeldingen en snelheid.

 

Benieuwd? Download hem hieronder!

 

IK WIL DE WHITEPAPER!

 

Vul je naam in!
Vul je e-mail in!

Hoe kom ik hoger in Google?

4 tips voor een snelle website

Wil je gevonden worden in Google? Dan moet je ervoor zorgen dat je website snel is. Is deze dat niet.. dan zak je in de zoekresultaten. Heel gemeen maar helaas wel de waarheid. Dit wil je natuurlijk graag voorkomen, maar hoe doe je dat? Wij geven je 4 tips.

 

4 tips voor een snelle website

 

Door middel van een snelheidstest kom je erachter of je website een te hoge laadtijd heeft en wat de oorzaak hiervan is. Er zijn drie bekende gratis tools waarmee je dit kunt testen:

 

GTmetrix

Deze tool controleert je website aan de hand van de richtlijnen die gehanteerd worden door Google PageSpeed Insights en Yahoos YSlow. Dit geeft precies weer waar je kunt verbeteren. Via Google krijg je dan ook tips hoe je dit kunt doen. GTmetrix is een tool die wij dagelijks gebruiken bij Schot.

 

Pingdom

Hiermee kun je onder andere de laadtijd van je website testen vanuit verschillende landen/continenten. Heel handig wanneer je een internationaal bedrijf runt. Het rapport dat uit de test komt geeft precies aan welke pagina’s langzamer of sneller zijn en waar je kunt verbeteren.

 

Google PageSpeed Insights

Hiermee voer je alleen je website in en heb je binnen een paar seconden inzichtelijk wat de snelheid is en wat mogelijk problemen veroorzaakt. Het voordeel van Google PageSpeed Insights is dat deze tool de laadtijd per device aangeeft. Je weet dus hoe snel je website laadt op een desktop of op een telefoon. Uiteraard geeft ook deze tool aan waar je kunt verbeteren.

 

Buiten deze tools zijn er een aantal punten waar je op kunt letten tijdens het bouwen van je website.

 


 

1. Let op je afbeeldingen

Afbeeldingen zijn de grootste boosdoeners waardoor je website een langere laadtijd heeft. Wanneer je bijvoorbeeld foto’s van je telefoon direct op je website plaatst kunnen deze foto’s makkelijk 4 mb groot zijn. En dat terwijl afbeeldingen eigenlijk niet groter mogen zijn dan 250 kb (dat is de grootte die wij adviseren). Wanneer je dus zo foto’s plaatst zorgt dit voor enorme vertraging.

 

Verklein je afbeeldingen. Dit kun je bijvoorbeeld doen met Microsoft Paint, Adobe Photoshop of Pixelmator (Apple/Mac).

 

2. Check je hosting

De plek waar jij jouw website stalt bepaalt mede hoe snel je website is. Controleer daarom goed hoe snel jouw hostingpartij is. Dit kan je doen door bijvoorbeeld te controleren of de partij gebruik maakt van de nieuwste PHP-versie. Veel mensen gebruiken nog PHP 5.6 voor hun website, maar met PHP 7.2 kan je website bijna de helft sneller zijn.

 

3. Gebruik een caching plugin

Wanneer je een website opent in jouw internetbrowser worden er verschillende bestanden ingeladen. Bijvoorbeeld het logo dat op de site staat. Wordt dit logo op meerdere pagina’s op je site gebruikt, is het zonde om het steeds opnieuw in te laden. Door caching worden deze bestanden tijdelijk lokaal opgeslagen. Deze bestanden hoeven dan niet opnieuw van de server te worden gedownload, wat de laadtijd van de pagina verhoogt.

 

Welke plugin je het beste kunt gebruiken is afhankelijk van je CMS. Uit ervaring weten wij dat je binnen WordPress diverse plugins hebt die dit kunnen verzorgen. Joomla heeft bepaalde instellingen die dit doen.

 

4. Langzame en onnodige plug-ins verwijderen

Deze tip is vooral van toepassing op websites die gemaakt zijn met WordPress. Plug-ins zijn hartstikke handig. Je kunt er bijvoorbeeld heel makkelijk een contact formulier mee maken. Dit is ook meteen het nadeel. Het downloaden van plug-ins gaat zo eenvoudig dat je heel makkelijk teveel plug-ins op je site download om ‘even’ te proberen. Als er teveel plug-ins geladen moeten worden wordt je website langzamer. Verwijder daarom onnodige en niet gebruikte plug-ins van je website. Hoe minder plugins, hoe sneller je site.

 


Hopelijk zijn bovenstaande tips om je website sneller te maken bruikbaar voor je. Ben je benieuwd wat je nog meer kunt doen om de snelheid van je site te verbeteren? Neem dan contact met ons op!

Waarom investeren in webteksten?

Een mooi design is heel belangrijk, een eerste indruk maak je maar één keer. Daarbij is de functionaliteit van de website belangrijk, werkt hij goed en doet hij wat nodig is? Tenslotte het laatste en misschien wel het belangrijkste punt: goede teksten!

 

Wat is het verschil tussen een ‘gewone tekst’ en een webtekst?
Een websitebezoeker zoekt een oplossing voor zijn probleem en deze wil hij vinden in jouw tekst. Vaak is een webtekst informerend en functioneel. De teksten worden vaak gescand en dus niet van begin tot eind gelezen. Een ‘gewone tekst’ wordt vaak voor het plezier gelezen.

 

“Wist je dat bezoekers binnen een paar seconden je site scannen en besluiten of ze verder lezen of afhaken?”

Wat bied je en waar kan jij je bezoekers mee helpen? In een paar inleidende zinnen moet duidelijk zijn wat jouw bedrijf te bieden heeft. Je hebt als bezoeker geen zin om lange teksten te lezen die eigenlijk niets zeggen. Een goede tekst is doorslaggevend voor het succes van je website. Naast je vindbaarheid en hogere conversie zorgt een goede tekst/goede content voor het juiste gevoel en beleving van je bedrijf/product.

Overtuigd? Of twijfel je nog steeds of je moet investeren in webteksten? Lees onze 4 redenen om de webteksten uit te besteden.

 

Waarom investeren in webteksten?

 

REDEN 1 - Content is king - Hoe relevanter de content, hoe hoger de positie in de zoekresultaten

We zeggen het wel vaker. Na Bill Gates zegt Google het zelf ook: “Content is King”. Zij bedoelen dit letterlijk. Content is belangrijker dan ooit. Waardevolle content verschijnt hoger in Goolge. Google kijkt steeds meer naar de bezoeker en hoe deze een pagina ervaart.

 

REDEN 2 - Geen gekopieerde teksten

Als we het hebben over relevante content is dit een heel belangrijk punt. Het kopiëren van teksten in je eigen tekst is heel slecht voor je ranking en dus voor je positie in Google. Dit is één van de belangrijkste voordelen van het inhuren van een tekstschrijver. Zij weten ook dat kopiëren en plakken niet ten goede komt aan de ranking en zullen dit altijd vermijden.

 

REDEN 3 - Een frisse blik op jouw bedrijf

Het kan verfrissend zijn als iemand anders eens naar je bedrijf kijkt. Passen je teksten wel goed bij jou en je doelgroep? Vaak sta je te dicht bij je product en weet je te veel waardoor je misschien teveel op details in gaat. Hier kan een tekstschrijver je mee helpen.

 

REDEN 4 - Bespaar tijd en geld - Tijd = Geld

Als ondernemer heb je wel wat beters te doen dan heel de dag webteksten te schrijven. Daarnaast hebben ondernemers over het algemeen moeite met het schrijven van teksten of stellen het te lang uit waardoor de website veroudert. Je bezoekers vinden niets nieuws en komen niet meer langs. Een ‘probleem’ dat wij vaak tegen komen. De oplossing? Een tekstschrijver!

 

Overtuigd?

Lijkt het hebben van goede, aantrekkelijke teksten op jouw website, met alle voordelen die daarbij horen jou interessant? Neem dan contact met ons op.

 

Contact

Wat is content?

Als je het woord content op zoekt in de van Dale heeft de volgende betekenis:

con·tent (bijvoeglijk naamwoord)
1   tevreden

En als je ‘content’ vertaalt vanuit het engels betekent het:

content (zelfstandig naamwoord)
1   capaciteit, volume, omvang, inhoud(smaat)
2   inhoud, onderwerp

 

Content is inhoud, en met ‘goede’ content zijn we tevreden. Maar wat is goede content en wat houdt content überhaupt in? Content is inhoud die beschikbaar wordt gemaakt door bijvoorbeeld een website of een tijdschrift. Het is informatie die jullie, als bezoekers of lezers, tevreden moet stellen/houden. Content bestaat bijvoorbeeld uit tekst, beeld en geluid. Je kunt hierbij denken aan video’s, artikelen/blogs, infographics, animaties, foto’s en vlogs maar ook wat je op televisie ziet.

 

Nu je weet wat content is gaan we uitleggen wanneer content goed is.

 

Online content - Wat is goede online content volgens Google?

Het begint met het in kaart brengen van je doelgroep en hun behoeften. Het is belangrijk dat je content creëert waar mensen echt op zitten te wachten en niet dat je content schrijft in de hoop dat het aanslaat.

Waar heeft je doelgroep behoeften aan en waar is deze naar op zoek? Welke vragen willen zij beantwoord hebben? Dit leg je vast in je content strategie. Deze informatie ga je vervolgens vertalen in zoekwoorden. Stel: je doelgroep is op zoek naar een loodgieter die zo snel mogelijk hun gootsteen kan komen maken. Waar zouden deze mensen dan naar zoeken via google. Deze woorden leggen wij bij Schot, na een zoekwoordenonderzoek, vast in een zoekwoorden analyse.

Nu je weet waar je doelgroep naar zoekt kun je teksten gaan schrijven. Via deze link: https://developers.google.com/style/ geeft google tips voor het schrijven van goede teksten. Een aantal tips zijn:
- Maak korte zinnen en paragraven
- Spreek je bezoeker aan alsof je een vriend bent en begrijpt wat hij wil
- Gebruik geen overkill aan uitroeptekens!!!!
- En ook geen OVERKILL AAN HOOFDLETTERS


Nadat je helemaal blij bent met je teksten kun je foto’s, infographics of video’s maken passend bij de teksten. Het is belangrijk dat deze goed aansluiten.

Tot zover online content. Hier kunnen wij nog veel meer over vertellen maar we hebben natuurlijk liever dat wij dit face-to-face kunnen vertellen (onder het genot van een bakje koffie of thee).

Er bestaat ook nog offline content. Deze twee verschillen zeker van elkaar.

 

Wat is content?

 

Offline content

We horen het je denken. Offline content is toch ouderwets? Maar dit is alles behalve waar. Content draait, zoals jullie nu weten, om de behoefte van je doelgroep/klant. Dat die behoefte soms neigt naar offline middelen is daarom helemaal niet erg.

Het kan bijvoorbeeld heel goed zijn dat jouw doelgroep behoefte heeft aan een magazine (denk bijvoorbeeld aan H&M). Als je erover nadenkt is dat eigenlijk ook een heel logisch gekozen middel. Je kan als klant ‘plaatjes kijken’ in het boekje en deze direct online bestellen of even de winkel binnen stappen.

Vergeet niet… In de online wereld van CRM, SEO en social media van nu wordt je flyer, poster of vlag juist wel gezien!

 

We dwalen te veel af. Onze conclusie:

Content is inhoud waar wij blij van worden. Het is belangrijk om een balans te vinden tussen online- en offline content en blijft kijken en inspelen op de behoeftes van je doelgroep. Wil je met ons sparren over jouw content en wat je kunt verbeteren? Neem dan gerust contact met ons op! Wij helpen graag.

 

Contact

Wat is een domeinnaam?

Als je een website wilt (laten) maken moet deze natuurlijk wel op internet komen. Hier moet je een ‘domeinnaam’ voor (laten) registreren. Maar wat is een domeinnaam nou eigenlijk? Wij leggen je dit uit, hoe domeinnamen werken, welke geschikt zijn en wat de kosten hiervoor zijn.

 

Domeinnaam

Je kunt een domeinnaam vergelijken met een adres. Het is een adres waar bezoekers later nog eens naartoe kunnen zonder allerlei cijfertjes of codes te onthouden. Het is het adres waarop je site te vinden is. Deze toets je in in je browser.

 

Webserver en IP-adressen

Je website staat op een webserver, dat is een computer met veel opslagruimte. Het internet is een groot netwerk waarin al deze webservers aan elkaar gekoppeld zijn. Binnen dit netwerk hebben alle computers (webservers) een unieke code. Dit is het IP-adres van de webserver.

 

DNS

Duizelt het al? Nogmaals, je website staat op een webserver binnen het internet en die webserver heeft een IP-adres. Hoe kom je dan via je browser, waar je bijvoorbeeld schot.nl intoetst, terecht op de juiste webserver? Hoe weet je browser nou op welke van die honderdduizenden computers de site van Schot staat?

Aan iedere domeinnaam is een IP-adres gekoppeld. Dus voor iedere domeinnaam is bekend op welke webserver de bijbehorende website staat. Deze informatie wordt internationaal beheerd in het DNS.

 

Wat is DNS
DNS staat voor: 'Domain Name System' en zet domeinnamen om naar IP-adressen. Je kan het systeem vergelijken met een online telefoonboek, met het verschil dat er achter de naam geen adres maar het IP-adres waar de site wordt gehost (de webserver) staat. DNS zorgt ervoor dat webservers wereldwijd bereikbaar zijn met behulp van het te onthouden en de te communiceren naam (de domeinnaam) in plaats van een IP-adres!

 

Waarom hebben al die computers dan geen namen gekregen? Waarom zo moeilijk doen met die IP-adressen en een DNS? Heel simpel. Stel dat om welke reden dan ook jouw website verhuist van de ene naar de andere webserver. Dan klopt de naam niet meer! (er staan immers meerdere websites op zo’n server). Vergelijk dit met een nummerbord van een auto. Het nummerbord is onlosmakelijk met een auto verbonden, maar de eigenaar kan wisselen. De domeinnaam leidt altijd naar een bepaalde website, maar waar die staat, wordt bepaald door het IP-adres. En al die info staat in het DNS.

 

Wat is een domeinnaam?

 

Domeinnaam extensies

Een domeinnaam bestaat uit een naam en een ‘extensie’. Voorbeelden van extensies zijn: .nl, .com, .eu en .nu. Over het algemeen zijn extensies gekoppeld aan het land waar je woont of de landen waar je klanten zitten. Voor een internationaal bedrijf kan je dus beter .com gebruiken in plaats van .nl. Het kiezen van de juiste domeinnaam kan een moeilijke beslissing zijn.

 

Hoe kies je een geschikte naam?

Een domeinnaam is meer dan alleen de naam die je aan een domein geeft. Het moet direct vertellen wie je bent of wat je doet. Of je nu een fashion blog hebt of een webshop, je domeinnaam geeft weer wat er op je site te doen is.

Kies een domeinnaam die herkenbaar en makkelijk te onthouden is. Zo heb je meer kans dat mensen zich de naam herinneren en je website (nog een keer) opzoeken. Ook zullen ze de naam dan sneller aan anderen doorgeven. Verder is het goed om een naam te kiezen die gerelateerd is aan de naam van het product of de diensten die je aanbiedt.

 

Wat kost een domeinnaam?

Wat kost het eigenlijk om mijn domeinnaam te registreren? Op deze vraag is geen direct antwoord te geven, want de kosten van een domeinnaam lopen uiteen. De prijs die je betaalt hangt onder andere af van de extensie die je kiest.

Wil je hulp bij het kiezen of/en het registreren van je domeinnaam? Dan kunnen wij je helpen. Laten we een afspraak maken en alle opties bespreken!

 

Contact

 

Wat is hosting?

Hosting betekent dat je site via een server in verbinding staat met het internet. Je website wordt gehost op een server, dit is eigenlijk een computer die altijd aan staat en aangesloten is op het netwerk (internet). Als je domeinnaam wordt gezocht/aangeklikt in een browser wordt deze automatisch naar de bestanden op de server geleid. Op die manier is je website bereikbaar.

 

Wat betekent host
De term host komt voor in een aantal verschillende contexten. Het is oorspronkelijk een Engels woord dat gastheer betekent. – Wikipedia. Hosting kan dus uitgelegd worden als ‘het huisvesten van een website’. Een webhoster is daarmee eigenlijk een gastheer voor websites!

 

Hosting doe je bij een webhoster. Deze zorgt ervoor dat de server geupdate en beveiligd wordt. Je hebt hosting en dus een webhoster nodig als je een website online wilt zetten of e-mails wil sturen met je eigen domeinnaam.

 

Wat heb ik nodig voor hosting?

Bij webhoster kan je vaak kiezen uit verschillende pakketen. Een webhosting-pakket richt zich vaak op een aantal onderdelen die tot de hosting gerekend worden. Onderstaande termen zul je op de meeste hostingaanbieders terug zien:
1) Schijfruimte (de ruimte op de server)
2) Email accounts (aantal email adressen)
3) Database of meervoud hiervan
4) SSL (wel of geen beveiligde internetverbinding)
5) FTP toegang

 

Maar wat is dit betekent dit allemaal en hoeveel heb je nodig?

1) Schijfruimte: Dit is de ruimte waarop je je pagina’s, afbeeldingen en andere media van je website staat. Ook de ruimte die je CMS nodig heeft staat hierop. Deze ruimte wordt vaak in MB’s (Megabyte) of GB’s (Gigabytes) weergegeven. Wij adviseren 2 GB schijfruimte.

2) Email accounts: meestal zit er standaard een Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. adres bij de hosting. Kijk dit van te voren goed na. Het kan zomaar zijn dat je voor ieder extra e-mailadres moet bijbetalen.

3) Database: Over het algemeen heb je per website één database nodig. Hier wordt de inhoud van je website opgeslagen. Denk hierbij aan alle teksten en artikelen die op de website staan.

4) SSL: Een SSL certificaat is een bestand dat zorgt voor een betere beveiliging tijdens het versturen van gegevens tussen de server (van je website) en een internet browser (zoals Chrome of Internet Explorer). Wanneer de URL van de website begint met https:// dan weet je dat deze website beveiligd is met een SSL-certificaat. Dit kun je ook zien aan het slotje in de balk.

5) FTP toegang: dit is heel belangrijk voor de webbouwer. FTP staat voor File Transfer Protocol en gebruik je voor het uploaden van je bestanden naar je website.

 

Wat is hosting?

 

Hoe kies ik een goede webhoster?

Snelheid - De snelheid waarmee je website inlaadt is ongelooflijk belangrijk. Een snelle website geeft een betere gebruikerservaring, rankt beter in Google, overtuigt je klant en snelheid is extra belangrijk voor mobiele gebruikers.

Betrouwbaarheid - Wat heb je aan een website als deze regelmatig niet bereikbaar is? Een website moet 99,95% van de tijd beschikbaar moet zijn. Het liefst 100% natuurlijk! 

Support - De kwaliteit van de supportafdeling is erg belangrijk. Reageren ze snel? Lossen ze je probleem snel op? Denken ze met je mee? Denken ze misschien net een stapje verder?

Ons advies - Laat je adviseren! Bij twijfel, bel dan vrijblijvend. Wij kunnen je advies geven en van daaruit bepaal je nog altijd zelf waar jij het beste gevoel bij hebt.

 

Contact

 

  • 1
  • 2

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.