Skip to main content

Schot en RTM Business

Blog
Strategische samenwerking die strategie, creatie en technologie laat samensmelten Het afgelopen jaar is er een sterke, waardevolle samenwerking ontstaan: Schot Marketing & Communicatie en RTM Bus…

Vakantie – van wegenkaart tot AI-reisgenoot

Blog
Als klein ventje gingen we in de jaren ’80 vaak naar de Eifel en Moezel tijdens onze zomervakantie. Het was de tijd van wegenkaarten waarop de vouwen er al snel als littekens in stonden, ANWB-boekj…

NIEUWE MEDEWERKER: Nicky

Blog
Mijn naam is Nicky en ik woon in Oud-Beijerland samen met mijn kat Marie. In mijn vrije tijd ben ik graag creatief bezig. Kleien, schilderen, (analoge) fotografie en borduren zijn een paar van mijn…

Het zit er weer op...

Blog
Tijd kan je niet managen, maar besteedbare energie juist wel. Het zit er weer op…ook dit jaar is weer voorbijgevlogen. Graag richt ik mij als ondernemer tot jullie met een overpeinzing die wellicht…

11 tips voor een goede vormgeving

Blog
Tegenwoordig kan iedereen ontwerpen en vormgeven. Wij horen hier dan ook steeds vaker “dat maak ik wel even in Canva”. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee, maar met alleen een mooi plaatje kom…

Find the pain or catch the dream?

Blog
Over pijnpunten en het realiseren van dromen. Er zijn drie cruciale stappen in elke vorm van marketingcommunicatie. Bij elke marketing-communicatie-inspanning (in elk soort uiting) is het belangrij…

Adverteren in de krant loont nog steeds

Blog
Adverteren in de krant werkt simpel eenvoudig en snel. Het is een oud, betrouwbaar medium dat we allemaal kennen. Heb jij hulp nodig bij het vormgeven van jouw advertentie? Of heb je advies nodig in…

Storm voor de stilte

Blog
Het zal je niet verbazen als ik vertel de laatste tijd veel om me heen te horen dat iedereen het maar druk heeft. Op zich is dat een goed teken, maar we moeten niet doorschieten met z’n allen vind ik…

Hoka, Hoka, Hoka...selectieve perceptie!

Blog
10 november 2021   Je hebt het vast wel eens ervaren zonder dat je het zelf in de gaten had...selectieve perceptie. Van alles wat er op de wereld te zien, horen, ruiken, voelen en proeven is, neem…

Voor niets gaat de zon op maar ook liefdadigheid

Blog
21 juli 2021   Niet iedereen realiseert zich dat maatschappelijke betrokkenheid in Nederland enorm groot is. Iedereen kent wel de goede doelen beweging, maar de omvang van de bedragen is niet heel…

De Bellinga’s

Blog
Na de kerst zijn wij met ons gezin een weekje naar Drenthe gegaan. De omgeving waar carbid schieten dé manier is om het jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden kwamen wij achter. Doffe dre…

Ra Ra, wie ben ik?

Blog
In veel publicaties over communicatie worden de termen identiteit, imago en reputatie door elkaar gebruikt. Alsof ze hetzelfde betekenen. Dat is niet zo. Hoewel ze met elkaar te maken hebben, is er i…

Samenwerken

Blog
2 mei 2019   Afgelopen week hebben we via de social media kanalen van Schot Marketing & Communicatie drie van onze vaste leveranciers, of liever gezegd partners, uitgelicht. Dit zijn Inge Kapte…

Plannen en pieken…daar gaat het om!

Blog
7 februari 2019   Ben jij er klaar voor…? Deze vraag stel ik 2 á 3 keer per week aan onze oudste dochter. Dochterlief is 10 jaar en zit in groep 6. En het is blijkbaar gebruikelijk op die leeftijd…

Klantvriendelijkheid in Limburg

Blog
21 december 2018   Kent u het plaatsje Valkenburg in Limburg? Ik was daar afgelopen weekend. Met mijn gezin, op uitnodiging van mijn ouders. Ook mijn broer was aanwezig met zijn gezin. Oude tijden…

De zomer voorbij..

Blog
6 september 2018   Dat is een ding wat waar is, de zomer is zeker voorbij. Wat was het warm hé! Record naar record werd verbroken. Dat hebben we toch maar mooi meegemaakt met elkaar. Ik kijk n…

Opladen of ontladen…

Blog
2 augustus 2018   Hopelijk geniet u allemaal enorm van deze zomer. Bent u al op vakantie geweest? Of wellicht gaat u – net als ik – nog op vakantie. Aan de temperatuur kan het in ieder geval niet g…

Hittegolf

Blog
19 juli 2018   Meteorologisch gezien is de zomer van 2018 in alle opzichten bizar. Het ene na het andere record sneuvelt. Het warmste voorjaar, het droogste voorjaar en nu wordt er hard gewerkt aan…

Wij gaan de Hoeksche Waard op de kaart zetten!

Blog
In samenwerking met onder anderen IngKa Communicatie, HW Media en Business Blogger gaan wij de Creatieve Boerderij opzetten. Een mooi initiatief dat laat zien wat de creatieve kracht van de Hoeksche…

We kijken terug op een goed 2017

Blog
18 januari 2018   De start van een nieuw jaar is altijd iets waar ik enorm naar uit kan kijken. Ondanks dat buiten de dagen somber, nat en tegenwoordig ook stormachtig kunnen zijn, gaat er bij mij…

Ik had het minder druk, maar bereikte meer…

Blog
21 september 2017   Ik betrapte mijzelf er een tijdje geleden op dat als iemand aan mij vroeg: “hoe gaat het met je?”, ik steevast antwoordde: ‘Ja goed…. druk.’ En die toevoeging ‘druk’ leek wel i…

De gunfactor is net zoiets als de X-factor. Het is een verschijnsel dat moeilijk te duiden is en ongrijpbaar.

Blog
5 oktober 2017   Toen ik in 2001 bij Schot Reclame begon, legde ik een fundering voor mijn eigen netwerk. Dit waardevolle bezit, want zo zie ik het, werd een langzaam groeiende belegging. Maar wel…

Doelen stellen - waarom zou je?

Blog
2 november 2017   Veel ondernemers werken hard, maar bereiken niet hetgeen ze willen bereiken. Een belangrijke oorzaak daarvoor is dat ze te weinig tijd nemen om te bedenken wat ze met hun business…

6 Tips voor een professionele gespreksvoorbereiding

Blog
23 november 2017   “Wie zich vergeet voor te bereiden, bereidt zich voor om vergeten te worden.” Weet u het nog? Voor de eerste keer kennis maken met de ouders van je vriendinnetje of vriendje? Ik…

Hoe komt de burger weer dichter bij de politiek? - deel 2

Blog
Hoe laat u de gemeente weer leven onder de burger? Die uitdaging gaan wij aan als Schot Marketing & Communicatie. Voor ons is het belangrijk dat die inwoner uw boodschap als gemeente ook echt gaa…

Hoe je je als ondernemer kunt onderscheiden - deel 1

Blog
Je bent als ondernemer natuurlijk altijd een beetje anders dan de rest. Maar hoe zorg je er voor dat jouw klant dat ook echt beleeft? Hoe blijf je jezelf onderscheiden? Bij Schot Marketing en Communi…

Wat is remarketing?

Veelgestelde vragen
Het is geen onbekend verschijnsel: na het online shoppen kom je ineens overal advertenties tegen van de webwinkel die je recentelijk hebt bezocht. Dit wordt nog wel eens als irritant ervaren. Toch bl…

Hoe ga je met kritiek of met een negatieve review om?

Veelgestelde vragen
Veel bedrijven hebben hun klantenservice verplaatst van de oude vertrouwde balie naar een online platform (Google Reviews, Facebook Reviews of bijvoorbeeld Klanten Vertellen). Dit maakt het cont…

Over kernwaarden en Carl Jung

Veelgestelde vragen
In onze blog (Ra Ra wie ben ik) kon je lezen dat identiteit bestaat uit kernwaarden die gecommuniceerd worden. Zo simpel is het, ‘in the end’ althans. Het belang van de kernwaarden is evident e…

Hoe verzamel je Reviews

Veelgestelde vragen
Nu je weet wat de invloed van reviews is en hoe je met negatieve reviews kan omgaan is de volgende stap het verzamelen van reviews.   Vragen staat vrij Je kunt niet je eigen reviews plaat…

Heeft Social Media invloed op mijn website ranking in Google?

Veelgestelde vragen
Om maar direct met de deur in huis te vallen.. Nee. Social Media heeft geen directe invloed op je website ranking in Google. Het aantal volgers, likes, shares en retweets leidt in geen enkel opzich…

Wat kost adverteren bij Google?

Veelgestelde vragen
Goeie vraag! Wie het weet mag het zeggen. Wij hebben een antwoord. Om je goed inzicht te geven in de kosten gaan we uit van enige parameters die van toepassing zijn op een aantal van onze opdrachtgev…

Wat is een doelgroep en hoe spreek ik die aan?

Veelgestelde vragen
Over dit onderwerp worden boeken vol geschreven en hele lezingen gehouden. Het aantal blogs hierover is niet meer te tellen. Er zijn vele meningen en invalshoeken, maar over één ding is iedereen he…

Een papieren of een digitale brochure?

Veelgestelde vragen
Bij Schot maken we zowel digitale als gedrukte brochures. Voor ons is van belang dat het doel bereikt wordt. Wij buigen ons over de volgende vraag: hoe bereiken we de doelgroep het beste en op we…

4 tips voor een snelle website

Veelgestelde vragen
Wil je gevonden worden in Google? Dan moet je ervoor zorgen dat je website snel is. Is deze dat niet.. dan zak je in de zoekresultaten. Heel gemeen maar helaas wel de waarheid. Dit wil je natuurlijk…

Waarom investeren in webteksten?

Veelgestelde vragen
Een mooi design is heel belangrijk, een eerste indruk maak je maar één keer. Daarbij is de functionaliteit van de website belangrijk, werkt hij goed en doet hij wat nodig is? Tenslotte het laatste en…

Wat is content?

Veelgestelde vragen
Als je het woord content op zoekt in de van Dale heeft de volgende betekenis: con·tent (bijvoeglijk naamwoord) 1   tevreden En als je ‘content’ vertaalt vanuit het engels betekent het…

Wat is een domeinnaam?

Veelgestelde vragen
Als je een website wilt (laten) maken moet deze natuurlijk wel op internet komen. Hier moet je een ‘domeinnaam’ voor (laten) registreren. Maar wat is een domeinnaam nou eigenlijk? Wij leggen je dit u…

Wat is hosting?

Veelgestelde vragen
Hosting betekent dat je site via een server in verbinding staat met het internet. Je website wordt gehost op een server, dit is eigenlijk een computer die altijd aan staat en aangesloten is op het ne…

Wat is een concept?

Veelgestelde vragen
Het concept dient als basis voor je communicatie-uitingen Wanneer je start met een bedrijf of als je een nieuw merk of product wilt lanceren, dan starten wij met een concept. In het kort is dit ee…

Hoe ontstaat een logo?

Veelgestelde vragen
Heeft het logo een beeldmerk nodig of wordt het juist een woordmerk Het ontwikkelen van een logo is een vak apart. Nadat de klant ons heeft ondergedompeld in het DNA van het bedrijf of de organisa…

Wat is het verschil tussen een corporate identity en een huisstijl?

Veelgestelde vragen
Identiteit, huisstijl, branding, corporate identity, logo, imago, wat betekenen al die termen?   Als bureau merken wij dat er veel wordt ‘gesmeten’ met marketingtermen. Wij horen mensen vaak p…

Wat kost een website?

Veelgestelde vragen
Wat kost een goede website nou eigenlijk? En wat is het verschil tussen een website van €500 en een van €5000? “Wat kost een website” is een veelgebruikte zoekterm in Google. Omdat je niet dagelij…

Waarom zou ik een privépagina op LinkedIn aanmaken?

Veelgestelde vragen
Sinds LinkedIn in 2003 actief in Nederland, als vacature en cv-site, is er heel wat veranderd. Keer op keer past LinkedIn de mogelijkheden aan. In het begin waren we nog wat voorzichtig met het delen…

Waarom zou ik Social Media inzetten voor mijn bedrijf?

Veelgestelde vragen
We lezen het, we horen het en eigenlijk weten we het ook wel. Social Media is booming en het blijft zich ontwikkelen. Toch knaagt de onduidelijkheid om Social Media in te zetten voor veel bedrijven…

Website laten maken? Waar moet je op letten? Gebruik deze checklist

Veelgestelde vragen
Een nieuwe website, super spannend en leuk! Je huidige website gaat al een aantal jaren mee en nu is het tijd voor een betere en vernieuwende website of je bent als ondernemer net begonnen met het o…

Hoe kies ik een webbouwer? Wij geven je 7 tips

Veelgestelde vragen
Je vindt op Google wel 2000 webbouwers en bureaus, maar hoe kies je nu een goed bureau? Wij horen regelmatig van klanten: ‘Ik heb wel een website maar zou niet weten hoe ik hem aan moet passen’ of ‘V…