Skip to main content

Conversie Optimalisatie

(CRO, Conversion Rate Optimization)
Conversie Optimalisatie

Je wilt mensen bereiken die nog niet bekend zijn met je bedrijf, product of dienst maar waarschijnlijk wel behoefte hebben aan jouw aanbod. Om de interesse van nieuwe klanten te wekken moet je hen op één of andere manier triggeren met relevante content.

 

Alles samen, van het bereiken van doelgroepen tot het gevonden worden door doelgroepen, is het voorwerk voor de uiteindelijke conversie – de omzetting van een indruk naar een actie.


Hoeveel van de bereikte mensen gaan over tot actie? Welke actie is dat, wat moeten ze doen? Dit noem je de conversiedoelen en deze worden alleen gehaald als de perfecte boodschap wordt gebracht, afgestemd op de customer journey van jouw doelgroepen.

Conversiedoelen

Conversiedoelen kunnen zijn:

  • Verder lezen
  • Contact opnemen
  • Inschrijven op de nieuwsbrief of een white paper downloaden
  • Afspraak maken voor een adviesgesprek
  • E-mail achterlaten voor 'free gift'
  • Review schrijven
  • Tafel boeken, ticket kopen
  • Product bestellen en afrekenen

 

Via welk online mediakanaal de boodschap getoond moet worden, hangt af van de doelgroep, wat je wilt bereiken en hoeveel overtuiging de doelgroep nodig heeft. Laat Schot je adviseren bij het bereiken van de hoogst mogelijke conversie, daar zijn we goed in.

"Om de interesse van nieuwe klanten te wekken moet je hen op
één of andere manier triggeren met relevante content.
"