• Logospirte1


 

Klantvriendelijkheid in Limburg

21 december 2018

 

Kent u het plaatsje Valkenburg in Limburg? Ik was daar afgelopen weekend. Met mijn gezin, op uitnodiging van mijn ouders. Ook mijn broer was aanwezig met zijn gezin. Oude tijden herleefden. Vroeger ging ik altijd met mijn ouders op vakantie. Mooie herinneringen zijn dat. Toevallig ook wel eens in Valkenburg en omgeving heb ik mij laten vertellen. Ik weet dat zelf niet meer. Ik was drie, of vier…misschien vijf, maar dan houdt het wel op.

 

 

 

In Valkenburg en omgeving kennen ze het begrip regiomarketing uit den treure. Valkenburg en omgeving is ronduit prachtig, zeker in deze tijd. De mensen daar, winkeliers, horeca, benzinepomphouders, alles en iedereen is aardig. Hard werkend, en begrijpend dat wij, toeristen, daar onze Euro’s komen uitgeven. 

Vrijdag wilden we eten in het restaurant op het park. Helaas, volgeboekt. De gastvrouw zag onze radeloze gezichten en besloot de aangrenzende kroeg om te bouwen tot gezellig eetcafé. Wat en klantvriendelijk kwam er op ons af. Geweldig toch.

Op zaterdag gingen we naar Maastricht. Met ongeveer 100.000 andere toeristen. Ook hier speelde zich weer een mooi staaltje klantvriendelijkheid af. Wij wilden met 10 man bij pizzeria Napoli op de Markt in Maastricht gaan eten (ik kan u dit restaurant overigens van harte aanbevelen). Beneden zat alles stampvol, dus enige teleurstelling bekroop ons. Maar er was een oplossing. Boven was nog een eetzaal en daar konden wij terecht. Alleen zat daar een Franstalig stel in de weg. Ze werden vriendelijk en professioneel gesommeerd om naar een andere tafel te verhuizen en kregen ter compensatie een limocello. De Fransen blij en wij blij.

Zondag ontwaakten we in een besneeuwde omgeving. We besloten richting Vaals te rijden om daar het drie landenpunt te bezoeken. Er is op die plaats ook een labyrint, een bijzonder leuke tijdsbesteding. De kou verdween bij de kassa toen we door een moeilijk te verstane Limburgse dame in plat Limburgs te woord werden gestaan. We begrepen uiteindelijk dat we na het voltooien van het labyrint een heerlijke warme chocomel met slagroom aangeboden. Het enthousiasme en de trots op haar werk spatte er vanaf.

U begrijpt, het was een heerlijk weekend. De mensen die we daar hebben ontmoet waren puur, behandelden ons goed, toonden interesse en enthousiasme en waren trots op hun werk en hun omgeving. We voelden ons meer dan welkom en wij gaan zeker nog een keer terug naar dit gebied. En dit was ook gelijk een leermoment, weer iets om bij stil te staan. Klantgerichtheid is iets wat heel belangrijk is. Minimaal doen wat van je verwacht wordt, maar liever nog, verrassen.

 

Ik wens u allen fijne feestdagen en een goede jaarwisseling. En neem het heft in eigen hand, zorg dat u klant gericht bent naar uw klanten toe en verras ze!

En ben u tevreden over ons? Klik hier en geef ons dan een fijne review via google! 

Arjan

Lees meer artikelen over Concept & Vormgeving

Een goede huisstijl

Een goede huisstijl Wat is een goede huisstijl nou precies? Elk merk wil een sprankelende beleving , een eigen huisstijl. Die mensen in het hart raakt en waarvan de wereld zegt: “wauw, merk X,...

DTP werkzaamheden

Heeft u DTP ondersteuning nodig of heeft u DTP werkzaamheden voor ons? Onze ervaren DTP’ers staan graag voor u klaar voor de opmaak van bijvoorbeeld een brochure, magazine, boek, catalogus,...

Corporate Identity

Corporate Identity Ontdek uw Corporate IdentityBent u op zoek naar een nieuwe Corporate Identity of wilt u graag weten of uw huidige huisstijl nog up-to-date is? Dan bent u bij Schot Marketing &...

Adres

 

Steenenstraat 8

3262 JM Oud-Beijerland

 

0186 619244

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

Links

 

Copyright © 2018


Sitemap

Algemene Voorwaarden
Privacy- & Cookieverklaring

 

Erkend leerbedrijf

 

Vragen?

 

Je bent het vinkje vergeten!