Skip to main content

De Bellinga’s

Na de kerst zijn wij met ons gezin een weekje naar Drenthe gegaan. De omgeving waar carbid schieten dé manier is om het jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden kwamen wij achter. Doffe dreunen, die de hele dag galmden over de vlakke weilanden rondom ons park.

Op vrijdag 27 december kwamen wij aan op Landal Aelderholt in Aalden. Na een heerlijke boerenlunch (zo noemen ze dat daar) lieten mijn vrouw en ik onze kinderen achter in de grote indoor speeltuin van het park. Dat gaf ons de gelegenheid om in alle rust de tassen uit te pakken.


De Bellinga’s

 

De Wie’s? De Bellinga’s…!

Toen ik na 1,5 uur de kinderen weer ging ophalen, stonden ze me schuimbekkend op te wachten. Want ze hadden De Bellinga’s gespot op het park. Ik viel even stil….De Wie’s? De Bellinga’s…! Ik voelde me even van een andere planeet komen. Had ik onder een steen gelegen? Wie zijn in hemelsnaam De Bellinga’s?

Deze familie, zo liet ik me vertellen door mijn kinderen, zijn bekende Nederlanders, vloggers. Alle kinderen van de school van mijn dochters volgen deze familie op YouTube, en met meer dan 420.000 abonnees doen ze het dan ook niet onverdienstelijk. Alles wat deze familie doet gaat er als zoete koek in bij kinderen tussen de 6 en 12 jaar.

De vakantie van onze kinderen kon niet meer stuk. Op de foto met de Bellinga’s, spelen met de Bellinga’s, knuffelen met de Bellinga’s… Ze hadden hun helden ontmoet, een week lang gezien en mee gespeeld. Wat een toffe vakantie!

Na mijn vakantie ben ik eens op Youtube gaan zoeken naar de Bellinga’s. Youtube staat vol met hun alledaagse filmpjes, doordrenkt met reclames voor, tussen en na afloop. En zo werkt het dus tegenwoordig. Commercials van familieparken, matrassen, en zelfs Coolblue en Albert Heyn kwam ik er op tegen.

 

Reclame gebaseerd op doelgroepen

Ook deze bedrijven beseffen dat hun doelgroep zich online bevindt en op een heel andere manier benaderd moet worden dan dat dit vroeger het geval was. Ik vind het wel een toffe ontwikkeling. Bedrijven zoals Schot Marketing & Communicatie zijn hierdoor steeds beter in staat om voor haar klanten de doelgroepen te bereiken. We kunnen gericht campagnes gaan draaien, waarbij we vol inzetten op bereik en conversie binnen een bepaalde doelgroep. Micro-targeting noemen we dat.


Wij maken volop gebruik van allerlei Social Media kanalen. Voor onszelf, om berichten te posten, maar ook om te adverteren. Steeds vaker ook krijgen wij van onze klanten de vraag of we dit willen verzorgen. Deze ontwikkeling hebben wij enige tijd geleden al omarmd. Inmiddels is onze organisatie er volledig op ingericht om voor onze klanten hét online marketing en communicatie bureau te zijn. Wij helpen steeds meer van onze klanten aan bereik en conversie, en dat alles middels de juiste afstemming van budget, middelen en creaties.

 

Ben je benieuwd hoe wij voor jou de doelgroep kunnen bereiken? We gaan er graag over in gesprek met je.

 

Arjan Holleman

 

 

Contact