fbpx

Bereik en Conversie

De rode draad door al onze marketing producten en diensten.

Je wilt mensen bereiken die nog niet bekend zijn met je bedrijf, product of dienst. Dit doen we door berichten te plaatsen op (online) kanalen. Niet zozeer op je eigen website, want men kent je bedrijf, je product of dienst immers nog niet!

Om de interesse van nieuwe klanten te wekken moet je bericht gaan over jouw dienst/product en deze moet getoond worden aan mensen die hiernaar op zoek zijn.

Online Marketing valt uiteen in twee delen: 

  • Bereik -> Exact bepalen van je doelgroep(en) die bereiken in elke fase van de customer journey* (See, Think en Do)
  • Conversie -> Doelgroep aanzetten tot actie, dit is de doelgroep in de Do fase.


De customer journey is de reis die jouw prospect aflegt in het koopproces van jouw product of dienst. Vanaf er bekend mee worden, geïnteresseerd raken (ook informatie aanvragen = een lead worden!) tot en met de koop, aanschaf van je product of dienst. In elke fase communiceer je andere informatie over je product of dienst. We hebben bij Schot daar een customer journey mapping model voor gemaakt waarin we precies beschrijven op wie we ons richten en welke boodschap dan voor welke fase moet worden gecommuniceerd.

Bereik -> Exact bepalen van je doelgroep(en)

Voor welke doelgroep biedt jij diensten/producten aan? Wie wil je bereiken? Wat zijn hun specifieke kenmerken? Hoeveel mensen bereik je nu en hoeveel moeten dat er worden? Via welke kanalen worden deze mensen het best bereikt? 


Met het exact beantwoorden van deze vragen komt je bericht onder de aandacht van de juiste mensen, in de juiste fase van de customer journey en behaal je het maximale bereik.

Betaald (Paid) bereik behaal je via:

  • Social Media advertenties.
  • Zoekmachine adverteren.
  • Offline media zoals TV/Radio, tijdschriften, bioscoop, direct mail.
  • Referentiesites.


Eigen (Owned) bereik behaal je via:

  • Eigen website
  • Email marketing
  • Mobile apps
  • Posts op facebook fanpage
  • Micro site


Verdiend (Earned) bereik behaal je via:

  • Zoekmachine optimalisatie (zoekwoorden)
  • Referentiesites
  • Social Media volgers zoals bijvoorbeeld op Facebook, LinkedIn, Instagram.
  • Blogs
  • Forums
  • Digg

 

 

Conversie -> Doelgroep aanzetten tot actie

Als je de juiste mensen bereikt, moet je bericht aanzetten tot actie. Dit wordt conversie genoemd. Hoeveel van de bereikte mensen gaan over tot actie? Welke actie is dat, wat moeten ze doen? Dit noem je de conversie doelen en deze worden alleen gehaald als de perfecte boodschap wordt gebracht, afgestemd op de fases van de customer journey waarin jouw doelgroeppersonen zich bevinden.

Welke conversies kunnen er gebruikt worden:

  • Verder lezen (link naar ander deel op website)
  • Contact opnemen (bellen, emailen)
  • Product bestellen
  • E-mail achterlaten voor 'free gift'
  • Etc.

 

 

Bereik, Conversie en Marketing

Bereik en conversie vormen de rode draad door al onze marketing producten en diensten. Bij alles wat we maken en doen kijken we naar het bereik (de doelgroep) en wat de optimale boodschap in de berichten moet zijn zodat men overgaat tot actie. Dit verschilt per klant, per dienst en per doelgroep.

Content Marketing: Om online succesvol te zijn, heb je geweldige content nodig die perfect aansluit bij je klanten tijdens hun customer journey. Met blog artikelen, whitepapers, how-to artikelen, video's en infographics, je hebt content nodig die relevant is.

Email marketing: Met email kun je klanten binden en behouden. Verregaande personalisatie technieken zorgen er voor dat je klanten je emails niet meer kunnen negeren.

Social Media marketing: Je klanten gebruiken social media en daarom is het belangrijk om hierop actief aanwezig te zijn om je klanten betrokken te houden met je diensen of producten. Kondig hier nieuwe producten aan, stel vragen aan je klanten en organiseer eens een wedstrijd.

Organische en betaalde zoekresultaten: zorg er voor dat nieuwe klanten je website vinden via zoekmachines, zowel organisch als via betaalde zoekresultaten. Organische resultaten behaal je met goede content en blogs die aansluiten bij de vragen van je klanten en met betaalde advertenties kun je je bedrijf en diensten nogmaals onder de aandacht brengen.

Digitaal adverteren: Om klanten te trekken is digitaal adverteren een goede methode. Adverteren in Google, Facebook en/of LinkedIn zorgt er voor dat je onder de aandacht komt bij je potentiële klanten.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen met het vergroten van je bereik en conversie? Neem contact op!

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.