Skip to main content

Wilthagen - Samen 50 jaar

Wilthagen - Samen 50 jaar
Wilthagen - Samen 50 jaar Magazine

Eind van dit jaar kent heel Nederland Wilthagen.

In de zomer van 2021 werden we gebeld door Theo Middelkoop, een oude relatie. Of we wilden pitchen op het project ‘50 jaar Wilthagen’, dat in het jubileumjaar 2022 het licht moest gaan zien. Daar hoefden we niet lang over na te denken. Theo is salesmanager bij Wilthagen en dat is een verrassend leuk en goed bedrijf. Zo’n bedrijf waarvan heel Nederland de producten gebruikt, maar niemand kent het. Zij maken namelijk o.m. Knabbelspek voor de huismerken van diverse grootwinkelbedrijven zoals Albert Heijn, Jumbo en Lidl. En ook het buitenland heeft Wilthagen ontdekt, want inmiddels liggen de producten van Wilthagen ook in Duitsland en Zwitserland in de schappen.

Het thema

We hadden direct duidelijk voor ogen dat we niet aan moesten komen met een ballonnetje en een slinger met 50 jaar erop. Dit bedrijf was daar veel te bijzonder voor. En na ons goed te hebben verdiept in de geschiedenis van Wilthagen en hoe ze de toekomst zagen, ontdekten we een aanpak sinds 1972 die oprecht onderscheidend was.

 

Haar bestaan en succes was gebouwd op de overtuiging dat alleen door samenwerken succes kon worden geboekt. Dat hadden de twee oprichters, Adrie Wilthagen en zijn vrouw, al in het prille begin ontdekt nadat ze door de familie gesteund slagerij Sinke in Krabbendijke konden overnemen. Zodra het kon gingen de kinderen ook meewerken en zo werd samen met leveranciers en klanten een succesvol bedrijf opgezet. En dat streven naar echte samenwerking wordt tot op vandaag op alle fronten hooggehouden. Met medewerkers die al tientallen jaren bij Wilthagen werken en leveranciers die al jaren leveren aan Wilthagen.

 

Dat opvallende thema hebben we daarom als uitgangspunt gekozen voor een jaar lang 50 jaar vieren: Samen 50 jaar Wilthagen.

“In 2022 bestaan we 50 jaar. Wat betekent dat voor ons? Een halve eeuw gewerkt aan het opbouwen van Wilthagen. We realiseren ons dat we dat niet alleen hebben gedaan. En sterker nog, dat we dat nooit alleen zouden hebben kunnen doen. 

Het spreekwoordelijke gezegde ‘Alleen ga je wellicht sneller, maar samen kom je verder’ is ons op het lijf geschreven. Voor ons stond samenwerken vanaf het prille begin voorop. En inmiddels zit het diep ingebakken in ons systeem.”

En daar rolde een programma uit dat Wilthagen 12 maanden lang in het zonnetje zet.

 

Een jubileum website, een magazine, nieuwsbrieven en een Social media campagne die wekelijks verslag doet van de jubileum activiteiten. Natuurlijk een open dag voor leveranciers en klanten. Voor de klanten van de supermarkten wordt een aantrekkelijke consumentenactie met vele prijzen op touw gezet.

Maar ook gaat Wilthagen het dorp waar het allemaal begon, Krabbendijke, en de huidige vestigingsplaats Tholen bedanken. Begin juli 2022 gaat Wilthagen alle mensen in deze twee plaatsen trakteren op knabbelspek en kroepoek. In het centrum wordt gratis knabbelspek en kroepoek uitgedeeld en met de speciale TukTuk rijdt Wilthagen langs alle scholen en verzorgingstehuizen in Krabbendijke en Tholen. Niemand wordt vergeten.

De oplettende lezer begrijpt het al, wij wonnen de pitch en zijn het nu aan het uitrollen.

TO BE CONTINUED...