fbpx

Wat kost adverteren bij Google?

Goeie vraag! Wie het weet mag het zeggen. Wij hebben een antwoord. Om je goed inzicht te geven in de kosten gaan we uit van enige parameters die van toepassing zijn op een aantal van onze opdrachtgevers.

 

Wat kost adverteren bij Google?

Onze klanten zijn voornamelijk MKB bedrijven. Hun primaire doel is het genereren van kwalitatieve leads. Belangrijk is dat onze klanten, als ze SEA inzetten, gericht zijn op kortere termijn resultaten. (Voor de langere termijn kiezen we ook voor SEO). Wel is het de bedoeling dat de gewonnen klant een loyale klant wordt. Je investering smeer je daarmee uit over meerdere opdrachten van dezelfde klant.

 

We werken altijd nauw samen met de klant als we de advertentie maken. Content is namelijk key, ook bij SEA. Wat vertel je in welke fase van de customer journey? Bewustwording, Overweging en Doe (en Care) zijn de fasen waarin de klant zich kan bevinden. Elke fase heeft zijn eigen boodschap. Vervolgens maken we de aansluitende landingspagina's. Google Adwords is echt het medium voor de Do fase!

 

Bewustwording Fase
'Ik heb een probleem, maar ik ken de oplossing van jouw bedrijf hiervoor niet'. Daarvoor zijn pagina's en blogs die als doel hebben de bezoeker te informeren en uitleggen wie je bent en op welke manier zijn probleem op te lossen is. Gericht dus op bekendheid en bewustwording. De zoekwoorden sluiten daar ook weer op aan.

 

Overweging Fase
'Wat je zegt over je aanpak om mijn probleem op te lossen spreekt me aan'. Pagina's en bijvoorbeeld whitepapers die je dan nodig hebt zijn verhalen die informatie geven aan de bezoeker die hij nodig heeft om te overwegen met wie hij het beste in zee kan gaan. Argumenten en feiten die jou onderscheiden in je aanpak.

 

Doe Fase
'Ik neem contact met je op'. In deze fase komt het erop aan dat je de bezoeker zo ver weet te krijgen dat hij of zij op de 'koopknop' drukt. Dat hij in actie komt. Je hebt hem voldoende argumenten gegeven om dit te doen. Bedenk wel dat hiervoor meer nodig is dan alleen je USP's. Je moet echt onderscheidend zijn. Veelal speelt de prijs hier een rol. Maar het kan ook je ervaring zijn.

 

Oh ja, wat dat dan kost?
Als we mikken op 2% conversie willen we wel een substantieel aantal leads natuurlijk. Bij Google AdWords bepaal jezelf je dagbudget. Stel een dagbudget van €15,- en het kost iedere keer als iemand op je online advertentie klikt €0,70. Dat betekent dat je elke dag 20 klikken (door doelgroeppersonen) kunt kopen. Dat zijn ongeveer 600 extra bezoekers per maand. Dan levert dat ongeveer 12 kwalitatieve leads op in een maand (2%). Daar heb je dan € 450 voor betaald aan Google. De campagnekosten, inclusief optimaliseren van je campagne (bijsturen op basis van tussentijdse resultaten) zijn € 550 per maand. Twaalf leads kosten dan € 85 per lead. Voor onze MKB klanten is dat passend. Als je tandenborstels aan de eindgebruiker verkoopt lijkt het ons dat je andere weg moet bewandelen, maar kan ook heel goed (renderend) met Adwords.

Bel vrijblijvend Henk Hokke als je hier meer over wilt weten. Je steekt er altijd wat van op.


Contact

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.