Skip to main content

Hoe je je als ondernemer kunt onderscheiden - deel 1

Je bent als ondernemer natuurlijk altijd een beetje anders dan de rest. Maar hoe zorg je er voor dat jouw klant dat ook echt beleeft? Hoe blijf je jezelf onderscheiden? Bij Schot Marketing en Communicatie stelden wij ons die vraag en wij kwamen met het antwoord: het online magazine.

 

Hoe val je als ondernemer nog op in die grote informatie brei op het net? Vanuit onze passie voor het uitdragen fascineert ons dit fenomeen. Wat maakt nou dat een bezoeker kiest voor jouw site, of hem juist weg klikt? Of wat zorgt er nou voor dat ze jouw met zorg voorbereide mailcampagne negeren? Hoe val je op als ondernemer tegenover al jouw concullega's?

 

Een veelzijdige marketing-tool
Als multidisciplinair marketing-en communicatiebureau zochten wij dus het beste van alle werelden, en kwamen met 'het online magazine'. Dat is een creatieve combinatie van het tijdschrift maar dan met de vele mogelijkheden van het net. Als je een veelzijdige marketing-tool zoekt, dan biedt dit magazine daarvoor alle kansen. Hiermee heb je het fijne en leesbare van een magazine, mét de potentie van het wereldwijde web!

Voordelige marketingstool
En voor de prijs hoef je het eigenlijk niet te laten. Wij rekenen dat even voor je door:
Stel dat je draagvlak wil creëren onder andere ondernemers voor een bedrijvenpark. Je kiest voor een direct mail campagne in een bestand van 2500 gegadigden.

Dan maakt dat al snel een campagne van € 2500,-. Zo’n afweging is verdedigbaar omdat print media een hoge attentiewaarde heeft. Maar prijstechnisch is zo’n online magazine vergelijkbaar met een direct mail campagne of een voordelige internetsite. Dus in idee lijken andere marketing-alternatieven voordelig, maar ze komen qua bedrag op hetzelfde neer als het online magazine.

Voordelen van het online-magazine:
Als het qua prijs toch niet uitmaakt, dan adviseren wij het magazine eigenlijk omdat het voor je onderneming en de marketing de volgende voordelen heeft:
- Het is online dus blijft op het net en altijd opvraagbaar
- Via social media is het magazine gemakkelijk te verspreiden om draagvlak te vergroten
- Met verschillende tools kan je ook het kijkgedrag van je doelgroep monitoren. Zo doe je weer nuttige inzichten op voor je verdere marketingstrategie

Een unieke en eigen online beleving voor jouw doelgroep
Een eigen tijdschrift waarmee je jouw doelgroep en andere ondernemers compleet verrast, hoe klinkt dat nu? Goed toch? Bedenk je ook de vele mogelijkheden van hoe je dit magazine kan toepassen, want dit digizine leent zich als concept voor verschillende doeleinden:
- Als presentatie. Met beeld en geluid presenteer je op verschillende manieren een product of dienstverlening en onderscheid je hierin. Voor onze gewaardeerde klant Marflex maakten wij onlangs zo’n presentatie die wij uit een stukje vertrouwelijkheid alleen niet hier laten zien.
- Als intern communicatiemiddel: laat je beleid en bedrijfscultuur leven onder je medewerkers. Zo creëer je draagvlak voor beleidsmaatregelen en laat jij je bedrijf leven onder personeel.

Prikkel jouw doelgroep op alle manieren
Zo’n online magazine geeft veel ruimte om andere digitale media goed te benutten. Ben je dus al enthousiast aan het vloggen, dan lijm je gemakkelijk eigen films in jouw magazine alsof ze jouw eigen digitale columns zijn.

Interviews, reportages of boeiende content waarmee de klant eigenlijk niet om je heen kan: alle manieren om jouw doelgroep te prikkelen grijp je aan. En tellen wij dat bij elkaar voor je op, dan maak je jouw product of dienstverlening met het online magazine tot een echte beleving.

Ons team doet de rest
Meer weten over het online magazine? Kijk dan op deze link. Benieuwd wat onze creatives Isabella, Lisanne en Remco voor moois kunnen maken van jouw eigen online magazine? Maak dan een afspraak op: 0186-619244 of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..