Skip to main content

Grafisch Vormgeven en DTP

Waar wij voor staan en wat onze normen en waarden zijn.

Missie & Visie van Schot

Grafische Vormgeving is een verzamelnaam voor meerdere gebieden binnen het design-vak. Een grafisch vormgever ontwerpt en bepaalt onder andere de huisstijl, lay-out, fotografie en de typografie van een onderneming. Deze wordt bijvoorbeeld toegepast in advertenties, tijdschriften, kranten, boeken en brochures maar ook in de online uitingen. Grote kans dat je als ondernemer of baas niet alles zelf kan. In dat geval ben je bij ons aan het goede adres!

Nu je weet wat grafisch vormgeven is, wil je natuurlijk ook weten wat DTP is...

DTP betekent DeskTopPublishing: het opmaken en bewerken van documenten voordat deze gepubliceerd worden. Als de vormgever de stijl heeft bepaald gaat de DTP’er aan de slag met het doorvoeren van deze stijl in alle communicatie uitingen. Als DTP’er heb je te maken met de meest uiteenlopende vormen van drukwerk: flyers, folders, brochures, posters, boeken, kranten, tijdschriften, visitekaartjes, etc.

"Wie ben je en waar sta je als bedrijf?"

Wat wil je uitstralen?

Om een vormgeving, passend bij je bedrijf, te maken moet je weten wat je wil uitstralen en wie je doelgroep is. We gaan er vanuit dat je product of dienst goed is. En natuurlijk wil je meer klanten. Je wilt ze overtuigen dat ze voor jouw product of dienst moeten kiezen. Maar hoe doe je dat?

 

We beginnen bij het ontwikkelen van een logo en huisstijl altijd met een goed gesprek. In zo’n gesprek komen vragen aan bod zoals:
  • Wat zijn je bedrijfsactiviteiten.
  • Voor welke doelgroep(en) zijn deze activiteiten bedoeld?
  • Wat betekent de naam? En hoe ben je tot deze gekomen?
  • Wat maakt jouw bedrijf anders dan je concurrenten?

 

Dan de vraag: wat wil je uitstralen met je bedrijf? Vaak is het heel lastig om te benoemen wat je wilt uitstralen. Daarom hebben wij het ‘merkenspel’ ontwikkeld. Het merkenspel gaat over identiteit en positionering van een organisatie. Wie ben je en waar sta je? Vragen die bij het bepalen van de communicatiestrategie cruciaal zijn. De antwoorden zijn van belang om van een opdrachtgever informatie te krijgen over het zelfbeeld dat hij heeft.

Wil je meer conversie en bereik?

Dan is het raadzaam om met een reclamebureau in gesprek te gaan en dat kan natuurlijk met ons. Wij helpen bedrijven en organisaties bij het bereiken van doelgroepen, het behalen van doelen en conversie. Op gepaste, eigentijdse wijze worden campagnes en identiteiten ontwikkeld die als uitgangspunt hebben: het realiseren van bereik en conversie.

Wij gaan graag met jou en/of de medewerkers in gesprek. We verdiepen ons in de markt, in de doelgroep, in het product of de dienst. Onze grafisch vormgevers en DTP’ers zijn specialisten pur-sang. Wij helpen je graag met doeltreffende communicatie.

Ben je benieuwd wat wij voor je kunnen betekenen? Neem dan contact op met Henk Hokke (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.). Henk komt graag bij je langs en drinkt zijn koffie zwart.