Skip to main content

Waarom investeren in webteksten?

Een mooi design is heel belangrijk, een eerste indruk maak je maar één keer. Daarbij is de functionaliteit van de website belangrijk, werkt hij goed en doet hij wat nodig is? Tenslotte het laatste en misschien wel het belangrijkste punt: goede teksten!

 

Wat is het verschil tussen een ‘gewone tekst’ en een webtekst?
Een websitebezoeker zoekt een oplossing voor zijn probleem en deze wil hij vinden in jouw tekst. Vaak is een webtekst informerend en functioneel. De teksten worden vaak gescand en dus niet van begin tot eind gelezen. Een ‘gewone tekst’ wordt vaak voor het plezier gelezen.

 

“Wist je dat bezoekers binnen een paar seconden je site scannen en besluiten of ze verder lezen of afhaken?”

Wat bied je en waar kan jij je bezoekers mee helpen? In een paar inleidende zinnen moet duidelijk zijn wat jouw bedrijf te bieden heeft. Je hebt als bezoeker geen zin om lange teksten te lezen die eigenlijk niets zeggen. Een goede tekst is doorslaggevend voor het succes van je website. Naast je vindbaarheid en hogere conversie zorgt een goede tekst/goede content voor het juiste gevoel en beleving van je bedrijf/product.

Overtuigd? Of twijfel je nog steeds of je moet investeren in webteksten? Lees onze 4 redenen om de webteksten uit te besteden.

 

Waarom investeren in webteksten?

 

REDEN 1 - Content is king - Hoe relevanter de content, hoe hoger de positie in de zoekresultaten

We zeggen het wel vaker. Na Bill Gates zegt Google het zelf ook: “Content is King”. Zij bedoelen dit letterlijk. Content is belangrijker dan ooit. Waardevolle content verschijnt hoger in Goolge. Google kijkt steeds meer naar de bezoeker en hoe deze een pagina ervaart.

 

REDEN 2 - Geen gekopieerde teksten

Als we het hebben over relevante content is dit een heel belangrijk punt. Het kopiëren van teksten in je eigen tekst is heel slecht voor je ranking en dus voor je positie in Google. Dit is één van de belangrijkste voordelen van het inhuren van een tekstschrijver. Zij weten ook dat kopiëren en plakken niet ten goede komt aan de ranking en zullen dit altijd vermijden.

 

REDEN 3 - Een frisse blik op jouw bedrijf

Het kan verfrissend zijn als iemand anders eens naar je bedrijf kijkt. Passen je teksten wel goed bij jou en je doelgroep? Vaak sta je te dicht bij je product en weet je te veel waardoor je misschien teveel op details in gaat. Hier kan een tekstschrijver je mee helpen.

 

REDEN 4 - Bespaar tijd en geld - Tijd = Geld

Als ondernemer heb je wel wat beters te doen dan heel de dag webteksten te schrijven. Daarnaast hebben ondernemers over het algemeen moeite met het schrijven van teksten of stellen het te lang uit waardoor de website veroudert. Je bezoekers vinden niets nieuws en komen niet meer langs. Een ‘probleem’ dat wij vaak tegen komen. De oplossing? Een tekstschrijver!

 

Overtuigd?

Lijkt het hebben van goede, aantrekkelijke teksten op jouw website, met alle voordelen die daarbij horen jou interessant? Neem dan contact met ons op.

 

Contact