Skip to main content

Het zit er weer op...

Blog
Tijd kan je niet managen, maar besteedbare energie juist wel. Het zit er weer op…ook dit jaar is weer voorbijgevlogen. Graag richt ik mij als ondernemer tot jullie met een overpeinzing die wellic...

11 tips voor een goede vormgeving

Blog
Tegenwoordig kan iedereen ontwerpen en vormgeven. Wij horen hier dan ook steeds vaker “dat maak ik wel even in Canva”. Daar is natuurlijk helemaal niets mis mee, maar met alleen een mooi plaatje ko...

Find the pain or catch the dream?

Blog
Over pijnpunten en het realiseren van dromen. Er zijn drie cruciale stappen in elke vorm van marketingcommunicatie. Bij elke marketing-communicatie-inspanning (in elk soort uiting) is het belangr...

Adverteren in de krant loont nog steeds

Blog
Adverteren in de krant werkt simpel eenvoudig en snel. Het is een oud, betrouwbaar medium dat we allemaal kennen. Heb jij hulp nodig bij het vormgeven van jouw advertentie? Of heb je advies nodig i...

Storm voor de stilte

Blog
Het zal je niet verbazen als ik vertel de laatste tijd veel om me heen te horen dat iedereen het maar druk heeft. Op zich is dat een goed teken, maar we moeten niet doorschieten met z’n allen vind ...

Hoka, Hoka, Hoka...selectieve perceptie!

Blog
10 november 2021   Je hebt het vast wel eens ervaren zonder dat je het zelf in de gaten had...selectieve perceptie. Van alles wat er op de wereld te zien, horen, ruiken, voelen en proeven is...

Voor niets gaat de zon op maar ook liefdadigheid

Blog
21 juli 2021   Niet iedereen realiseert zich dat maatschappelijke betrokkenheid in Nederland enorm groot is. Iedereen kent wel de goede doelen beweging, maar de omvang van de bedragen is nie...

De Bellinga’s

Blog
Na de kerst zijn wij met ons gezin een weekje naar Drenthe gegaan. De omgeving waar carbid schieten dé manier is om het jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden kwamen wij achter. Doffe d...

Ra Ra, wie ben ik?

Blog
In veel publicaties over communicatie worden de termen identiteit, imago en reputatie door elkaar gebruikt. Alsof ze hetzelfde betekenen. Dat is niet zo. Hoewel ze met elkaar te maken hebben, is er...

Samenwerken

Blog
2 mei 2019   Afgelopen week hebben we via de social media kanalen van Schot Marketing & Communicatie drie van onze vaste leveranciers, of liever gezegd partners, uitgelicht. Dit zijn Ing...

Plannen en pieken…daar gaat het om!

Blog
7 februari 2019   Ben jij er klaar voor…? Deze vraag stel ik 2 á 3 keer per week aan onze oudste dochter. Dochterlief is 10 jaar en zit in groep 6. En het is blijkbaar gebruikelijk op die le...

Klantvriendelijkheid in Limburg

Blog
21 december 2018   Kent u het plaatsje Valkenburg in Limburg? Ik was daar afgelopen weekend. Met mijn gezin, op uitnodiging van mijn ouders. Ook mijn broer was aanwezig met zijn gezin. Oude ...

De zomer voorbij..

Blog
6 september 2018   Dat is een ding wat waar is, de zomer is zeker voorbij. Wat was het warm hé! Record naar record werd verbroken. Dat hebben we toch maar mooi meegemaakt met elkaar. Ik kijk...

Opladen of ontladen…

Blog
2 augustus 2018   Hopelijk geniet u allemaal enorm van deze zomer. Bent u al op vakantie geweest? Of wellicht gaat u – net als ik – nog op vakantie. Aan de temperatuur kan het in ieder geval...

Hittegolf

Blog
19 juli 2018   Meteorologisch gezien is de zomer van 2018 in alle opzichten bizar. Het ene na het andere record sneuvelt. Het warmste voorjaar, het droogste voorjaar en nu wordt er hard gewe...

Wij gaan de Hoeksche Waard op de kaart zetten!

Blog
In samenwerking met onder anderen IngKa Communicatie, HW Media en Business Blogger gaan wij de Creatieve Boerderij opzetten. Een mooi initiatief dat laat zien wat de creatieve kracht van de Ho...

We kijken terug op een goed 2017

Blog
18 januari 2018   De start van een nieuw jaar is altijd iets waar ik enorm naar uit kan kijken. Ondanks dat buiten de dagen somber, nat en tegenwoordig ook stormachtig kunnen zijn, gaat er b...

Ik had het minder druk, maar bereikte meer…

Blog
21 september 2017   Ik betrapte mijzelf er een tijdje geleden op dat als iemand aan mij vroeg: “hoe gaat het met je?”, ik steevast antwoordde: ‘Ja goed…. druk.’ En die toevoeging ‘druk’ lee...

De gunfactor is net zoiets als de X-factor. Het is een verschijnsel dat moeilijk te duiden is en ongrijpbaar.

Blog
5 oktober 2017   Toen ik in 2001 bij Schot Reclame begon, legde ik een fundering voor mijn eigen netwerk. Dit waardevolle bezit, want zo zie ik het, werd een langzaam groeiende belegging. Ma...

Doelen stellen - waarom zou je?

Blog
2 november 2017   Veel ondernemers werken hard, maar bereiken niet hetgeen ze willen bereiken. Een belangrijke oorzaak daarvoor is dat ze te weinig tijd nemen om te bedenken wat ze met hun b...

6 Tips voor een professionele gespreksvoorbereiding

Blog
23 november 2017   “Wie zich vergeet voor te bereiden, bereidt zich voor om vergeten te worden.” Weet u het nog? Voor de eerste keer kennis maken met de ouders van je vriendinnetje of vrien...

Hoe komt de burger weer dichter bij de politiek? - deel 2

Blog
Hoe laat u de gemeente weer leven onder de burger? Die uitdaging gaan wij aan als Schot Marketing & Communicatie. Voor ons is het belangrijk dat die inwoner uw boodschap als gemeente ook echt g...

Hoe je je als ondernemer kunt onderscheiden - deel 1

Blog
Je bent als ondernemer natuurlijk altijd een beetje anders dan de rest. Maar hoe zorg je er voor dat jouw klant dat ook echt beleeft? Hoe blijf je jezelf onderscheiden? Bij Schot Marketing en Commu...

Wat is een redirect?

Website ontwikkeling
Ah nee, een 404 melding… wat nu? Wegklikken natuurlijk! Aan een 404-pagina heb ik niks. Terug naar Google. Voor een bezoeker heel logisch maar voor jou als bedrijf een gemiste kans. Deze problemen ...

Een Key Visual, wat is dat nou eigenlijk?

Online marketing
Om te beginnen moeten we eerst een misverstand ophelderen. Veel mensen denken bij het woord key visual dat het om een foto gaat, altijd een foto. Een enkele foto die gebruikt wordt om het belangrij...

Wat zijn RAL kleuren?

Grafisch vormgeving & dtp
RAL is een Europees kleur matching systeem dat kleuren definieert voor verf, coatings en plastics. De RAL-standaard wordt beheerd door het RAL Deutsches Institut für Gütesicherung und Kennzeichnung...

RGB en CMYK, wat is het verschil?

Grafisch vormgeving & dtp
Wat is het verschil tussen RGB en CMYK kleuren? En waarom wijken kleuren op een beeldscherm en op drukwerk zoveel af? Juist omdat ze zoveel afwijken is het belangrijk het verschil goed te weten.  ...

Hoe doe ik een website SEO analyse?

Website ontwikkeling
De eerste stap is gezet. Je bent op zoek gegaan naar hoe je een website analyse moet doen of wat dat nu precies is. Iedere week komt weer de opmerking op je werk ‘we moeten echt iets met de website...

Wat is een merkpaspoort?

Grafisch vormgeving & dtp
Om te beginnen, eerst een belangrijk verschil toegelicht. Identiteit en imago worden vaak door elkaar gehaald. Kort gezegd is identiteit een gegeven dat jezelf in de hand hebt. Je kunt het in jezel...

Wat is 2FA?

Website ontwikkeling
2FA staat voor Two Factor Authorization. Het wordt ook wel tweefactor authenticatie of tweestapsverificatie genoemd. Deze verificatie is een belangrijke veiligheidsmaatregel die een tweede bescherm...

Wat betekent reCAPTCHA?

Website ontwikkeling
Je kent het wel… even bewijzen dat je geen robot bent en dan mag je door. Een paar jaar geleden moest je nog een aantal tekens na typen of het antwoord op een som geven. Tegenwoordig moet je alle...

Push- of pullmarketing

Online marketing
Als je kijkt naar marketing kun je dit op twee manieren aanvliegen: de pushmethode en de pullmethode. Maar wat betekenen deze termen precies en hoe kun je ze inzetten binnen jouw business? In dit...

Wat is conversie-optimalisatie?

Advies
  Bij conversie-optimalisatie houden we ons bezig met het verhogen van het conversiepercentage op je website. Het is dus in principe niet het doel om het aantal conversies te verhogen, want...

Wat is omnichannel marketing?

Online marketing
Marketeers zetten meer en meer in op strategieën die alle touchpoints raken. Het product of de dienst worden op meerdere online kanalen gepromoot. Marketing-touchpoints worden overal in de customer...

Wat is het verschil tussen B2B en B2C?

Advies
Verschil tussen B2B en B2C? Voor je echt aan de slag kunt met jouw bedrijf, is het belangrijk om te weten wat je precies wil doen. Je bedenkt niet alleen wat je aan wil bieden met jouw organisatie,...

Waarom een marketingplan?

Advies
Er zijn meerdere redenen om te bedenken dat een marketingplan zinvol is. Maar waarom een marketingplan? Er zijn tenminste 3 basis redenen waarom iedereen een marketingplan nodig heeft.   ...

Hoe koppel ik met Google Analytics?

Website ontwikkeling
Dat is een goede vraag en deze krijgen wij vaak bij Schot. Je website heeft bezoekers nodig om uit te kunnen lezen hoe vaak deze bezocht wordt. Je kan dit helaas niet zomaar zien. Om te beginnen is...

Wat zijn IAB Banners?

Online marketing
IAB, de afkorting voor Interactive Advertising Bureau. IAB is een internationale organisatie die standaarden ontwikkelt voor de industrie, onderzoek uitvoert en juridische ondersteuning verleent aa...

Wat is remarketing?

Veelgestelde vragen
Het is geen onbekend verschijnsel: na het online shoppen kom je ineens overal advertenties tegen van de webwinkel die je recentelijk hebt bezocht. Dit wordt nog wel eens als irritant ervaren. Toch ...

Hoe ga je met kritiek of met een negatieve review om?

Veelgestelde vragen
Veel bedrijven hebben hun klantenservice verplaatst van de oude vertrouwde balie naar een online platform (Google Reviews, Facebook Reviews of bijvoorbeeld Klanten Vertellen). Dit maakt het co...

Over kernwaarden en Carl Jung

Veelgestelde vragen
In onze blog (Ra Ra wie ben ik) kon je lezen dat identiteit bestaat uit kernwaarden die gecommuniceerd worden. Zo simpel is het, ‘in the end’ althans. Het belang van de kernwaarden is evident...

Hoe verzamel je Reviews

Veelgestelde vragen
Nu je weet wat de invloed van reviews is en hoe je met negatieve reviews kan omgaan is de volgende stap het verzamelen van reviews.   Vragen staat vrij Je kunt niet je eigen reviews pla...

Heeft Social Media invloed op mijn website ranking in Google?

Veelgestelde vragen
Om maar direct met de deur in huis te vallen.. Nee. Social Media heeft geen directe invloed op je website ranking in Google. Het aantal volgers, likes, shares en retweets leidt in geen enkel opzi...

Wat kost adverteren bij Google?

Veelgestelde vragen
Goeie vraag! Wie het weet mag het zeggen. Wij hebben een antwoord. Om je goed inzicht te geven in de kosten gaan we uit van enige parameters die van toepassing zijn op een aantal van onze opdrachtg...

Wat is een doelgroep en hoe spreek ik die aan?

Veelgestelde vragen
Over dit onderwerp worden boeken vol geschreven en hele lezingen gehouden. Het aantal blogs hierover is niet meer te tellen. Er zijn vele meningen en invalshoeken, maar over één ding is iedereen ...

Een papieren of een digitale brochure?

Veelgestelde vragen
Bij Schot maken we zowel digitale als gedrukte brochures. Voor ons is van belang dat het doel bereikt wordt. Wij buigen ons over de volgende vraag: hoe bereiken we de doelgroep het beste en op ...

Hoe kom ik hoger in Google?

SEO
Hoger in Google..Is dat mogelijk? Ja, dat kan, hoger in Google. Is dat moeilijk? Ja en nee. De regels van Google zijn heel simpel. Maar om ze juist toe te passen kan heel moeilijk zijn. In de w...

4 tips voor een snelle website

Veelgestelde vragen
Wil je gevonden worden in Google? Dan moet je ervoor zorgen dat je website snel is. Is deze dat niet.. dan zak je in de zoekresultaten. Heel gemeen maar helaas wel de waarheid. Dit wil je natuurlij...

Waarom investeren in webteksten?

Veelgestelde vragen
Een mooi design is heel belangrijk, een eerste indruk maak je maar één keer. Daarbij is de functionaliteit van de website belangrijk, werkt hij goed en doet hij wat nodig is? Tenslotte het laatste ...

Wat is content?

Veelgestelde vragen
Als je het woord content op zoekt in de van Dale heeft de volgende betekenis: con·tent (bijvoeglijk naamwoord) 1   tevreden En als je ‘content’ vertaalt vanuit het engels betekent het...

Wat is een domeinnaam?

Veelgestelde vragen
Als je een website wilt (laten) maken moet deze natuurlijk wel op internet komen. Hier moet je een ‘domeinnaam’ voor (laten) registreren. Maar wat is een domeinnaam nou eigenlijk? Wij leggen je dit...

Wat is hosting?

Veelgestelde vragen
Hosting betekent dat je site via een server in verbinding staat met het internet. Je website wordt gehost op een server, dit is eigenlijk een computer die altijd aan staat en aangesloten is op het ...

Wat is een concept?

Veelgestelde vragen
Het concept dient als basis voor je communicatie-uitingen Wanneer je start met een bedrijf of als je een nieuw merk of product wilt lanceren, dan starten wij met een concept. In het kort is dit ...

Hoe ontstaat een logo?

Veelgestelde vragen
Heeft het logo een beeldmerk nodig of wordt het juist een woordmerk Het ontwikkelen van een logo is een vak apart. Nadat de klant ons heeft ondergedompeld in het DNA van het bedrijf of de organi...

Wat is het verschil tussen een corporate identity en een huisstijl?

Veelgestelde vragen
Identiteit, huisstijl, branding, corporate identity, logo, imago, wat betekenen al die termen?   Als bureau merken wij dat er veel wordt ‘gesmeten’ met marketingtermen. Wij horen mensen vaak...

Wat kost een website?

Veelgestelde vragen
Wat kost een goede website nou eigenlijk? En wat is het verschil tussen een website van €500 en een van €5000? “Wat kost een website” is een veelgebruikte zoekterm in Google. Omdat je niet dagel...

Waarom zou ik een privépagina op LinkedIn aanmaken?

Veelgestelde vragen
Sinds LinkedIn in 2003 actief in Nederland, als vacature en cv-site, is er heel wat veranderd. Keer op keer past LinkedIn de mogelijkheden aan. In het begin waren we nog wat voorzichtig met het del...

Waarom zou ik Social Media inzetten voor mijn bedrijf?

Veelgestelde vragen
We lezen het, we horen het en eigenlijk weten we het ook wel. Social Media is booming en het blijft zich ontwikkelen. Toch knaagt de onduidelijkheid om Social Media in te zetten voor veel bedrijven...

Website laten maken? Waar moet je op letten? Gebruik deze checklist

Veelgestelde vragen
Een nieuwe website, super spannend en leuk! Je huidige website gaat al een aantal jaren mee en nu is het tijd voor een betere en vernieuwende website of je bent als ondernemer net begonnen met het...

Hoe kies ik een webbouwer? Wij geven je 7 tips

Veelgestelde vragen
Je vindt op Google wel 2000 webbouwers en bureaus, maar hoe kies je nu een goed bureau? Wij horen regelmatig van klanten: ‘Ik heb wel een website maar zou niet weten hoe ik hem aan moet passen’ of ...