fbpx

  • Logospirte1


 

Blog

 

De kracht van een goed verhaal - 5 Tips voor digitale storytelling

De kracht van een goed verhaal
5 Tips voor digitale storytelling


4 juli 2019 

 

Laten we gelijk maar in een notendop uitleggen wat digitale storytelling is. Het is je verhaal vertellen door middel van beeld, video, animatie, podcast, e-book, whitepaper of door een bericht inclusief afbeelding te plaatsen. Je kunt digitale storytelling toepassen op je website in online advertenties en op Social Media.

 

Lees meer

Website online zetten? Doe het zelf (niet)!

Website online zetten? Doe het zelf (niet)!


23 mei 2019 

 

Ja, volgens mij ben ik een échte doe-het-zelver. Ik houd er van om dingen zelf uit te vogelen, vooral dingen die ik nog nooit eerder gedaan hebt. Mijn lijst met 'eerste keren' is dan ook heel lang.

 

Lees meer

Samenwerken - Leveranciers

Samenwerken


11 april 2019 

 

Afgelopen week hebben we via de social media kanalen van Schot Marketing & Communicatie drie van onze vaste leveranciers, of liever gezegd partners, uitgelicht. Dit zijn Inge Kaptein, De Bondt Grafimedia en UC Systems.

Het mooie van samenwerken is dat je mét elkaar iets ontwikkelt of levert omdat je aanvullend bent aan elkaar. Wanneer samenwerken in goede harmonie gaat, dan heb je beiden maar 1 doel voor ogen; het maximale resultaat voor de uiteindelijke opdrachtgever.

 

Lees meer

Over kleur en smaak valt niet te twisten…

Over kleur en smaak valt niet te twisten…


11 april 2019 

 

Kleur is overal. In de natuur, voedsel, magazines, online, etc. Alles wat je ziet is kleur. Kleur doet iets met mensen en maakt bepaalde emoties los. Een sterke corporate identity zorgt ervoor dat je doelgroep jouw merk of bedrijf direct herkent op basis van de non verbale communicatie. Daarom is kleurgebruik voor ons als creatievelingen een van de belangrijkste aspecten in onze ontwerpen. Een goed gekozen kleur zorgt ervoor dat jouw merk of bedrijf opvalt!

 

Lees meer

Een heldere identiteit

Een heldere identiteit


21 maart 2019 

 

Een heldere identiteit is voor een bedrijf enorm belangrijk, sterker nog het is noodzakelijk voor iedere organisatie. Maar weet je wel wie je als bedrijf bent en welke indrukken het bedrijf bij de doelgroepen achterlaat. Kortom, wie ben je en wat straal je uit? Als organisatie wil je natuurlijk wel de juiste indruk achterlaten bij jouw doelgroep(en).

 

Lees meer

Goed gedaan! Ga zo door


28 februari 2019 

 

Op 1 maart 2003 werd de nationale complimentendag geïntroduceerd. Inmiddels is World Compliment Day al aan haar 9e editie toe. De kerngedachte is dat de Nationale Complimentendag draait om puur oprechte, persoonlijke aandacht en uitgesproken waardering. ‘Zaken’ die niet te koop zijn, maar de mens juist daarom, wel het diepst raken!

 

Lees meer

Plannen en pieken…daar gaat het om!


7 februari 2019 

 

Ben jij er klaar voor…? Deze vraag stel ik 2 á 3 keer per week aan onze oudste dochter. Dochterlief is 10 jaar en zit in groep 6. En het is blijkbaar gebruikelijk op die leeftijd dat je dan 2 á 3 toetsen per week krijgt. Rekenen en taal, maar tegenwoordig ook naut, nieuwsbegrippen, geschiedenis, weet ik wat voor vakken ze tegenwoordig geven op school.

 

Lees meer

Joomla! of WordPress?


17 januari 2019 

 

Wil je een website waar je zelf (zonder al te veel technische kennis) eenvoudig de tekst en afbeeldingen kunt aanpassen? Dan zijn Joomla! of WordPress dé twee CMS oplossingen (Content Management Systeem) waar je voor zou kunnen kiezen. Wij krijgen bij Schot regelmatig de vraag welke van deze twee beter is.

 

Lees meer

Klantvriendelijkheid in Limburg


21 december 2018 

 

Kent u het plaatsje Valkenburg in Limburg? Ik was daar afgelopen weekend. Met mijn gezin, op uitnodiging van mijn ouders. Ook mijn broer was aanwezig met zijn gezin. Oude tijden herleefden. Vroeger ging ik altijd met mijn ouders op vakantie. Mooie herinneringen zijn dat. Toevallig ook wel eens in Valkenburg en omgeving heb ik mij laten vertellen. Ik weet dat zelf niet meer. Ik was drie, of vier…misschien vijf, maar dan houdt het wel op.

 

Lees meer

5 redenen waarom bezoekers jouw website verlaten

5 redenen waarom bezoekers jouw website verlaten


6 december 2018 

 

Wanneer een bezoeker jouw website meteen weg klikt, wordt deze wel meegeteld (als een bounce) in Google Analytics. Eigenlijk telt deze bezoeker niet want ze ondernemen geen actie. Maar waarom verlaten deze bezoekers direct je website? We kunnen allemaal wel punten opnoemen die we als grote irritaties ervaren. Hier lees je onze 5 belangrijkste punten.

 

Lees meer

Google en lokale zoekresultaten

Google en lokale zoekresultaten


15 november 2018 

 

Een onderdeel van zoekmachine optimalisatie dat (nog?) niet veel aandacht krijgt, is Google Mijn Bedrijf. Met deze dienst van Google kun je de gegevens die Google van jouw bedrijf laat zien op bijvoorbeeld Google Zoeken en Google Maps beheren en aanvullen.

 

Lees meer

Meebewegen is een must


19 oktober 2018 

 

Regelmatig horen we dat onze creaties in de smaak vallen of een schot in de roos zijn. En toch komen we ook regelmatig tegen dat de klant het project toch niet door laat gaan, of dat het ontwerp/idee zo wordt uitgekleed en aangepast dat het de wauw factor heeft verloren. Vaak merken we dat, ondanks dat we zeker niet een dure partij zijn, de prijs daarbij de doorslaggevende factor is.

 

Lees meer

Influencers


27 september 2018 

 

Vanmorgen kwam mijn oudste dochter met een big smile uit haar slaapkamer gerend. Toen ik vroeg wat er aan de hand was, vertelde ze dat ze had gedroomd over Jamie Li en Bibi….!? Ik dacht dat dit twee meiden uit haar toneelklasje waren die ik nog niet kende. Maar nee, het bleek in dit geval te gaan over twee heuse You-tubers.

 

Lees meer

De zomer voorbij…


6 september 2018 

 

Dat is een ding wat waar is, de zomer is zeker voorbij. Wat was het warm hé! Record naar record werd verbroken. Dat hebben we toch maar mooi meegemaakt met elkaar. Ik kijk nog één keer achterom en dan sla ik het zomeralbum dicht.

 

Lees meer

Opladen of ontladen…


2 augustus 2018 

 

Hopelijk geniet u allemaal enorm van deze zomer. Bent u al op vakantie geweest? Of wellicht gaat u – net als ik – nog op vakantie. Aan de temperatuur kan het in ieder geval niet gelegen hebben….of misschien ook wel. Het was een beetje “too much” de afgelopen weken wat mij betreft.

 

Lees meer

Het belang van strategische communicatieplanning;

5 redenen om communicatieplanning zeer serieus te nemen

 

30 mei 2018 


Besteedt u geld aan online en offline campagnes, maar ziet u de omzet dalen? Zijn uw medewerkers niet in staat een consistente, heldere boodschap over uw bedrijf naar klanten te sturen? 

 

Lees meer 

Oh ja Social Media, daar moeten wij als bedrijf ook iets mee

21 juni 2018 

 

Waar denkt u aan bij de woorden Interactie, Communicatie en Betrokkenheid?
Waarschijnlijk niet direct aan Social Media. Toch vormen deze drie woorden één geheel, namelijk Social Media. Nou hoor ik u denken “oh ja Social Media, daar moeten wij als bedrijf ook iets mee, maar ja waarom eigenlijk? 

 

Lees meer 

Hittegolf


21 juli 2018 

 

Meteorologisch gezien is de zomer van 2018 in alle opzichten bizar. Het ene na het andere record sneuvelt. Het warmste voorjaar, het droogste voorjaar en nu wordt er hard gewerkt aan het record van de warmste zomer, de hoogste temperatuur en het grootste neerslagtekort. Misschien wel van ooit.

 

Lees meer 

We kijken terug op een goed 2017

18 januari 2018 


De start van een nieuw jaar is altijd iets waar ik enorm naar uit kan kijken. Ondanks dat buiten de dagen somber, nat en tegenwoordig ook stormachtig kunnen zijn, gaat er bij mij altijd een nieuwe, frisse lentebries door het kantoor.

 

Lees meer 

Nu is de tijd om te focussen op Mobile First

8 februari 2018 


Mobile wat...? Wat is Mobile First? Mobile first is een nieuwe ontwikkeling binnen webdesign. Bij Mobile First zijn bezoekers met mobiele apparaten (zoals smartphones) hét uitgangspunt voor het ontwerp van de website.

 

Lees meer 

  • 1
  • 2

Adres

 

Steenenstraat 8

3262 JM Oud-Beijerland

 

0186 619244

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

 

 

Links

 

Copyright © 2018


Sitemap

Algemene Voorwaarden
Privacy- & Cookieverklaring

 

Erkend leerbedrijf

 

Vragen?

 

Je bent het vinkje vergeten!

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geeft u aan dat u akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik wil een goede website!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.

 

 

Voordat je gaat...
Heb je onze whitepaper al gedownload?

 

Dat kan nog 4 weken. Tot 5 augustus 2019 hoef je er niet voor te betalen. Laat je email adres achter bij ons en download de whitepaper kosteloos. Grijp je kans!

Download nu!