fbpx

Blog

De Bellinga’s

Na de kerst zijn wij met ons gezin een weekje naar Drenthe gegaan. De omgeving waar carbid schieten dé manier is om het jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden kwamen wij achter. Doffe dreunen, die de hele dag galmden over de vlakke weilanden rondom ons park.

Op vrijdag 27 december kwamen wij aan op Landal Aelderholt in Aalden. Na een heerlijke boerenlunch (zo noemen ze dat daar) lieten mijn vrouw en ik onze kinderen achter in de grote indoor speeltuin van het park. Dat gaf ons de gelegenheid om in alle rust de tassen uit te pakken.


Lees verder

Ra Ra, wie ben ik?

In veel publicaties over communicatie worden de termen identiteit, imago en reputatie door elkaar gebruikt. Alsof ze hetzelfde betekenen. Dat is niet zo. Hoewel ze met elkaar te maken hebben, is er inhoudelijk belangrijk verschil.

Het is hierbij van belang dat je dan ook kijkt vanuit de organisatie, het bedrijf dat beoordeelt wordt op de termen identiteit, imago en reputatie op basis van de volgende drie uitgangspunten:

  • Wie ben je als organisatie (Hoe zie je jezelf?)
  • Wat vindt men van ons?
  • Hoe wil je dat anderen over ons (gaan) denken?

 

Lees verder

De invloed van Reviews

Blije klanten, dat zijn de ambassadeurs van je bedrijf. Een blije klant heeft over het algemeen een goede ervaring en vertelt dit graag door. Ga maar eens na bij jezelf… als jij een goede ervaring hebt bij een bedrijf dan vertel je dat ook door. Grote kans ook dat ze weer bij je terug komen. Vroeger ging dit vooral via mond-tot-mond reclame. Tegenwoordig gaat dit meer en meer via Google Reviews, Facebook Reviews en bijvoorbeeld Klanten Vertellen.

Lees verder

Het hoeft niet altijd online. Je kunt het ook op papier zetten!

Je hebt een nieuw bedrijf of introduceert een nieuw product of dienst. Moet je dan nog een brochure maken om de vraag naar informatie te beantwoorden? Je weet dat je veel te vertellen hebt over het bedrijf of het product. Maar wat is het beste medium? Je hoort veel over geprinte en digitale brochures. Maar wat is verstandig in deze tijd?

Lees verder

Hoe weet ik of mijn site goed gekoppeld is aan Google?

6 september 2019

 

Je hebt een website. En de bouwer beweert dat je site helemaal geschikt is voor Google. Leuk, maar als je op bepaalde trefwoorden in Google zoekt om te zien op welke pagina je site getoond wordt en je komt je site niet tegen, ga je toch twijfelen. Hoe weet je nu zeker of je site goed gekoppeld is? Hoe weet ik of mijn site geschikt is voor Google?

Lees verder

De kracht van een goed verhaal - 5 Tips voor digitale storytelling

4 juli 2019

 

Laten we gelijk maar in een notendop uitleggen wat digitale storytelling is. Het is je verhaal vertellen door middel van beeld, video, animatie, podcast, e-book, whitepaper of door een bericht inclusief afbeelding te plaatsen. Je kunt digitale storytelling toepassen op je website in online advertenties en op Social Media.

Lees verder

Website online zetten? Doe het zelf (niet)!

23 mei 2019

 

Ja, volgens mij ben ik een échte doe-het-zelver. Ik houd er van om dingen zelf uit te vogelen, vooral dingen die ik nog nooit eerder gedaan hebt. Mijn lijst met 'eerste keren' is dan ook heel lang. Op die lijst staat onder andere het zelf bouwen van een platenspeler, het restaureren van een Corvette, het zetten van een veranda in de achtertuin, leren DJ-en, een modelauto webwinkel starten en ook een website online zetten.

Lees verder

Samenwerken

2 mei 2019

 

Afgelopen week hebben we via de social media kanalen van Schot Marketing & Communicatie drie van onze vaste leveranciers, of liever gezegd partners, uitgelicht. Dit zijn Inge Kaptein, De Bondt Grafimedia en UC Systems.

Het mooie van samenwerken is dat je mét elkaar iets ontwikkelt of levert omdat je aanvullend bent aan elkaar. Wanneer samenwerken in goede harmonie gaat, dan heb je beiden maar 1 doel voor ogen; het maximale resultaat voor de uiteindelijke opdrachtgever.

Lees verder

Over kleur en smaak valt niet te twisten…

11 april 2019

 

Kleur is overal. In de natuur, voedsel, magazines, online, etc. Alles wat je ziet is kleur. Kleur doet iets met mensen en maakt bepaalde emoties los. Een sterke corporate identity zorgt ervoor dat je doelgroep jouw merk of bedrijf direct herkent op basis van de non verbale communicatie. Daarom is kleurgebruik voor ons als creatievelingen een van de belangrijkste aspecten in onze ontwerpen. Een goed gekozen kleur zorgt ervoor dat jouw merk of bedrijf opvalt!

Lees verder

Een heldere identiteit

21 maart 2019

 

Een heldere identiteit is voor een bedrijf enorm belangrijk, sterker nog het is noodzakelijk voor iedere organisatie. Maar weet je wel wie je als bedrijf bent en welke indrukken het bedrijf bij de doelgroepen achterlaat. Kortom, wie ben je en wat straal je uit? Als organisatie wil je natuurlijk wel de juiste indruk achterlaten bij jouw doelgroep(en).

Lees verder

Complimentendag

28 februari 2019

 

Op 1 maart 2003 werd de nationale complimentendag geïntroduceerd. Inmiddels is World Compliment Day al aan haar 9e editie toe. De kerngedachte is dat de Nationale Complimentendag draait om puur oprechte, persoonlijke aandacht en uitgesproken waardering. ‘Zaken’ die niet te koop zijn, maar de mens juist daarom, wel het diepst raken!

Lees verder

Plannen en pieken…daar gaat het om!

7 februari 2019

 

Ben jij er klaar voor…? Deze vraag stel ik 2 á 3 keer per week aan onze oudste dochter. Dochterlief is 10 jaar en zit in groep 6. En het is blijkbaar gebruikelijk op die leeftijd dat je dan 2 á 3 toetsen per week krijgt. Rekenen en taal, maar tegenwoordig ook naut, nieuwsbegrippen, geschiedenis, weet ik wat voor vakken ze tegenwoordig geven op school.

Lees verder

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.