Skip to main content

Wij gaan de Hoeksche Waard op de kaart zetten!

In samenwerking met onder anderen IngKa Communicatie, HW Media en Business Blogger gaan wij de Creatieve Boerderij opzetten. Een mooi initiatief dat laat zien wat de creatieve kracht van de Hoeksche Waard is! Wij gaan de Hoeksche Waard op de kaart zetten. Lees hier het artikel!

 


 

Eilandimago Hoeksche Waard moet flink opgepoetst

 

Wat nou 'Er gaat niets boven Groningen' of 'Gelderland levert je mooie streken' en 'Goeree-Overflakkee mijn eiland'. Het is straks de Hoeksche Waard die met de meest pakkende slogan zichzelf op de kaart weet te zetten. Althans, als het aan de groep creatievelingen ligt die zich heeft verenigd in de Creatieve Boerderij.

 

Doel is de bekendheid van het eiland te vergroten en het imago op te vijzelen in de omringende regio's. "Zodat mensen graag naar de Hoeksche Waard komen om te wonen, te werken of te recreëren", verduidelijkt Henk Hokke van reclamebureau Schot Marketing & Communicatie in Oud-Beijerland. "Het was mijn collega Arjan Holleman die met deze wens kwam. Hij woont met plezier in de Hoeksche Waard en gaf aan dat hij dat over twintig jaar nog steeds graag wil. Maar het eiland vergrijst erg. We besloten serieus aan de slag te gaan en bedachten de creatieve boerderij."

 

 

Mening

Een eerste stap was een gedegen onderzoek naar de mening van de eilanders over wonen, zorg en welzijn, onderwijs, werken en recreatie. Daaruit blijkt dat driekwart van de inwoners voorstander is van een energieneutraal Hoeksche Waard. Veel inwoners willen graag mbo-opleidingen (58 procent) en hbo-opleidingen (28 procent) naar het eiland halen zodat jongeren minder worden verleid naar elders te verhuizen.

 

Jaarlijks volgen zo'n 4.000 studenten na het voortgezet onderwijs een vervolgopleiding buiten de Hoeksche Waard. Een groot aantal verhuist uiteindelijk naar de stad waar zij studeren.

 

Natuur

Meer dan de helft van de respondenten die meewerkten aan het onderzoek pleit voor meer natuur- en recreatiegebieden omdat er nu niet veel te beleven valt in de Hoeksche Waard. Wel geven velen aan dat het verbeteren van de bereikbaarheid voorrang heeft.

 

Met deze onderzoeksresultaten in de hand gaat de Creatieve Boerderij aan de slag. ,,Een eerste bijeenkomst met politici, ondernemers en bewoners hebben we in januari gehad. We laten nog een tweede onderzoek uitvoeren naar de bekendheid van bewoners van omliggende regio's met de Hoeksche Waard. Vervolgens werken we verder aan de campagne, waarvoor we onder andere bedrijven benaderen. De Hoeksche Waard is een leuke regio die over twintig jaar ook nog leuk en bruisend moet zijn'', zegt Hokke.


Lees het artikel op AD.nl