Skip to main content

Adverteren in de krant loont nog steeds

Adverteren in de krant werkt simpel eenvoudig en snel. Het is een oud, betrouwbaar medium dat we allemaal kennen. Heb jij hulp nodig bij het vormgeven van jouw advertentie? Of heb je advies nodig in welke krant je nu het beste kunt adverteren? Bij Schot Marketing & Communicatie houden ons wekelijks bezig met deze werkzaamheden. Wij zorgen ervoor dat onze opdrachtgevers hun doelgroepen op de juiste manier bereiken.

Adverteren in de krant loont nog steeds


Waarom zou je adverteren in de krant?

Adverteren kan een belangrijk middel zijn om jouw doelgroep te bereiken. Adverteren kan je dus helpen je omzet te verhogen, een open dag kenbaar te maken of om personeel te werven. Maar waarom zou je kiezen voor een (lokale) krant? Het is betrouwbaar en de krant kent een eigen vaste doelgroep met lezers die lokaal zijn gevestigd of een vast lezersprofiel hebben. Daarbij komt dat de kosten tegenwoordig prima te overzien zijn en dat tegen een groot bereik. Door te adverteren in print, dus in de krant, val je altijd op. De voordelen voor jouw advertentie in de krant lenen zich uitstekend voor het opbouwen of versterken van een merk, voor actiematige advertentiecampagnes en voor informatieve boodschappen.


Regelen binnen een handomdraai

Bij Schot Marketing & Communicatie maken wij wekelijks advertenties op voor onze klanten. Maar niet alleen de opmaak is belangrijk. Ook de timing én keuze in welke media je gaat adverteren, bepalen het succes en rendement van een advertentie. Wij adviseren onze klanten professioneel en onafhankelijk over de beste mogelijkheden om te adverteren. 

 

Dagbladen en weekkranten

Om te beginnen zit er een prijsverschil in de dagbladen vergeleken met de weekkranten. De kosten voor een advertentie in dagbladen liggen belangrijk hoger dan bij de weekkranten. Het voordeel van de dagelijkse kranten is dat deze kranten doen aan abonnementen en hebben dus een eigen publiek (lezersprofiel) dat de krant leest. Het is dus een stuk gericht adverteren. De weekkranten daarentegen zijn gratis en worden wekelijks huis aan huis bezorgd. Deze weekkranten hebben een trouw vast leespubliek dat wekelijks de krant leest en is geografisch bepaald. Voordeel is dat je daarmee lokaal snel bekendheid kunt genereren.

 

Advertentie opmaken

Het is belangrijk om te weten of het nou gaat om een actiematige advertentie of een informatieve advertentie. Als je gaat voor een actiematige advertentie dan is het belangrijk zo kort en helder mogelijk te zijn. Gewoon ‘straight to the point’ en er dus niet omheen draaien. Als je gaat voor een informatieve advertentie dan is het belangrijk om te werken met een ”krachtige kop”. Dit valt dan extra op, waardoor de lezer getriggerd wordt om het stuk te gaan lezen.

Benieuwd welk media-advies wij jou zullen geven? Of hoe jouw advertentie eruit zou moeten komen te zien? Neem vrijblijvend contact met ons op en we gaan graag met je in gesprek hierover.