Skip to main content

Waarom zou ik Social Media inzetten voor mijn bedrijf?

We lezen het, we horen het en eigenlijk weten we het ook wel. Social Media is booming en het blijft zich ontwikkelen. Toch knaagt de onduidelijkheid om Social Media in te zetten voor veel bedrijven. Wat jammer is, want elk bedrijf of dit nu groot of klein is, kan door de juiste inzet al snel een commercieel verschil maken. Dit is precies de reden waarom bedrijven hulp inroepen. Ze willen weten wat Social Media inhoudt, hoe het werkt en waarom er veel kansen voor ondernemers zijn. Wil je meer weten over hoe jij Social Media kunt inzetten voor je bedrijf?

 

Waarom zou ik Social Media inzetten voor mijn bedrijf?

 

De meeste ondernemers weten het wel, Social Media is een niet meer weg te denken onderdeel van zaken doen en netwerken

Een onderdeel van je communicatiemix. Social Mediakanalen vullen de traditionele communicatiekanalen zoals tv, radio en krant aan. Het verschil met Social Media is dat deze kanalen meetbaar zijn en een stuk goedkoper dan de traditionele kanalen. De website blijft altijd de spin in het communicatie-web. Via Social Media leid je de klanten naar jouw website toe. Je gebruikt deze kanalen dus op diversen manieren zoals kennisdelen, interactie opzoeken en aangaan, service bieden en meer bezoekers naar je website genereren. Wil jij ook meer naamsbekendheid, een groter netwerk, inzicht in je doelgroep, en ook nog eens de expertstatus verwerven door de kennisdeling?

 

Bedrijven delen kennis over onderwerpen die zij belangrijk vinden om te delen. Social Media is de verzamelnaam voor online platformen waar met- of zonder professionele hulp content (teksten-video en afbeeldingen) geplaatst kan worden. Op deze manier gebruik je de internettoepassingen om informatie met elkaar te delen op een leuke en vriendelijke manier. Na het massaal particulier gebruik van alle Social Media platformen zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram kon het bedrijfsleven niet achterblijven en is dan ook bijzonder actief geworden. Bedrijven delen kennis over onderwerpen die zij belangrijk vinden om te delen. Daarnaast beantwoorden ze vragen en zoeken interactie met hun (toekomstige) klanten. De lijnen zijn zo steeds korter geworden tussen bedrijf en klant. Dit zorgt weer voor extra snelle (klanten)service en bouw je een duurzame relatie op met je klanten. Onthoudt wel dat Social Media geen verkoopkanaal is.
> Durf jij dit zelf op te pakken of zoek je liever hulp?

 

We pakken het samen op

Als eerste bepalen we door middel van een kort concurrentieonderzoek welk platform het beste bij jouw bedrijf past. Daarna maken we een uitgebreid concurrentieonderzoek waarna we samen de content kalender opstellen. Dit is absoluut nodig om tot het beste resultaat te komen. Zomaar wat posten past niet in het complete communicatie, - en marketingplan en zal ook nagenoeg geen resultaat genereren. Een goed doordacht plan heeft veel meer succes.
> Alles gaat in goed overleg om tot het best haalbare resultaat te komen.

 

Meer weten? Neem contact met ons op via 0186 61 92 44 of mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Contact