fbpx

Whitepaper over de whitepaper

Waarom is een whitepaper publiceren een goed idee?

Elk bedrijf wil zijn klanten en andere stakeholders goed informeren. Ook wil je onder de aandacht van prospects komen. Er zijn veel mogelijkheden om dat goed te doen. Een van de beste is de whitepaper. Waarom? Dan moeten we even terug naar de oorsprong van de whitepaper. Die ligt in de universitaire wereld. Professoren die publiceerden over onderzoek en andere wetenswaardige onderwerpen voor de studenten aan de universiteit. Daarmee kreeg het woord whitepaper een wetenschappelijk lading.

 

 

Wetenschappelijke zweem

Inmiddels is die zweem weggezakt, maar toch hangt het er nog wel een beetje omheen, omdat de onderwerpen die in een whitepaper worden behandeld, vaak vanuit feiten worden benaderd (de wetenschappelijke aanpak, het feitenrelaas). Alle producenten/schrijvers van commerciële whitepapers waken er voor er geen column van te maken en meningen te gaan verkondigen. Elke schrijver voelt aan dat dat niet geaccepteerd zou worden door de lezer en daarmee zijn reputatie snel zou wegzakken. 

 

Een whitepaper gaat dus ergens over. De onderwerpen worden zorgvuldig gekozen en het is de bedoeling daarmee ook aan te sluiten bij de interesses van de beoogde lezers. Je hoopt ermee bij stakeholders en prospects de moeite waard gevonden te worden om te lezen. De autoriteit die je daarmee poogt af te dwingen moet de kans vergroten dat de lezer met je in contact treedt. Dat kunnen bestaande klanten zijn of andere stakeholders zoals vakgenoten. Wat je ook hoopt is dat er prospects bij zitten. En vaak is dat zo als je een echt goede whitepaper hebt geproduceerd. 

 

Attention, Intrest, Desire, Action

Zorg er voor dat je stuk inhoudelijk goed is. Om te beginnen goed onderbouwd en prettig geschreven. En dan komt toch ook de communicatie om de hoek kijken. Hoe zorg je ervoor dat je whitepaper ook gevonden wordt. Met andere woorden opvalt. En daar is hij weer, de aloude AIDA formule. Ook voor de whitepaper geldt deze. Al mag je hem tegenwoordig ook See, Think en Do noemen. Van belang is dat je opvalt (Attentie) en dat je interesse (Intrest) opwekt om gelezen te worden en aansluitend de wens (Desire) bij de lezer oproept om meer te weten te komen en dat de lezer in actie komt (Action of Do).

 

Een whitepaper over een whitepaper

Wij hebben er een whitepaper over geschreven. Ja een whitepaper over hoe je een whitepaper maakt. We beschrijven de belangrijkste onderdelen die je tenminste moet opnemen en geven wat tips die je whitepaper doen opvallen, die het interessant maken om te lezen en aanzetten tot de gedachte meer te willen weten. 

Wil je de whitepaper ontvangen, download hem dan hier of bel Arjan Holleman op 06 51 22 60 30.

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.