fbpx

5 redenen waarom bezoekers jouw website verlaten

6 december 2018

 

Wanneer een bezoeker jouw website meteen weg klikt, wordt deze wel meegeteld (als een bounce) in Google Analytics. Eigenlijk telt deze bezoeker niet want ze ondernemen geen actie. Maar waarom verlaten deze bezoekers direct je website? We kunnen allemaal wel punten opnoemen die we als grote irritaties ervaren. Hier lees je onze 5 belangrijkste punten.

 




#1 -> Trage website

75% van je bezoekers zal de site verlaten wanneer deze niet snel genoeg is. Via tools van Google kun je de snelheid van je website testen en waar nodig verbeteren. Kijk bijvoorbeeld kritisch naar de afbeeldingen op de site. Gebruik geen onnodige grote foto’s, dit zorgt voor langere laadtijd. Niet alleen je website en dus ook je content spelen hierbij een rol, maar ook de hosting. Er bestaan enorm veel hostingpartijen waar je hosting kunt afnemen. Veel van deze bedrijven zijn goedkoop, maar dat betekent niet automatisch dat ze goed zijn. Meestal gaat goedkoop hand-in-hand met traag en beperkte webruimte (dit heeft weer invloed op de kwaliteit en grootte van je afbeeldingen). Vraag naar advies (dit mag altijd bij ons) of bespreek dit met iemand die er verstand van heeft. Dit voorkomt een trage website en dat de bezoekers je website verlaten.

#2 -> Een video zonder boodschap boven de vouw
De vouw is een denkbeeldige lijn in je browser. Alles wat de bezoeker in één oogopslag ziet zonder te scrollen zit ‘boven de vouw’ . Hierin moet dus een ‘trigger’ staan zodat de bezoekers op de website blijven, waardoor ze nieuwsgierig worden. Uiteraard zijn er elementen op de homepage die minder belangrijk zijn en je niet boven de vouw willen hebben. De belangrijkste zaken zet je daar wél neer. Zo is een video zonder tekst of boodschap vaak niet gewenst. Er is getest en bewezen dat video’s die boven de vouw staan, ervoor zorgen dat mensen direct wegklikken na het kijken van de video.

#3 -> Slechte lay-out
De eerste indruk (trigger) is belangrijk. Wanneer de website lelijk, ouderwets, niet-responsive of chaotisch is heeft dit invloed op de gebruikerservaring. Het design moet binnen de verwachting van de bezoekers passen of liever die verwachting overtreffen. Het moet niet alleen bij het product/bedrijf passen, maar ook de doelgroep.

#4 -> Missende/het niet kunnen vinden van informatie
Iemand die via internet op zoek gaat naar informatie, heeft geen geduld. Als deze bezoekers na een paar klikken niet gevonden heeft wat hij zoekt, klikt deze weg en kijken ze verder via Google. Grote kans dat ze bij de concurrent terecht komen. Zorg ervoor dat de juiste informatie op de juiste locatie staat. Plaats bijvoorbeeld de contactinformatie zoals het telefoonnummer bovenaan de website.

#5 -> Teveel links en doelen, je kent de bezoekers niet
Weet wat de bezoeker wil en wat niet. Stel de vraag: wat is het doel van de website en wat zoekt mijn potentiële klant? Geef de bezoekers vervolgens wat ze willen. Stel, de klant zoekt naar een prijs of offerte. Ga dan na of zij naar ‘offerte aanvragen’ of naar ‘prijs opvragen’ zoeken en pas dit dan toe. Op deze manier kun je een bezoeker door de website leiden. Hierdoor blijven zij getriggerd en klikken ze niet weg.

Uiteraard hebben wij nog veel meer tips en willen we je graag helpen met het verbeteren/vernieuwen van de website. Maak vrijblijvend een afspraak met ons!

Lisanne

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.