Vacature
Vacature

Wij vragen
- Bekendheid met Wordpress
- Ervaring in een vergelijkbare functie
- Communicatief
- Creatief
- Probleemoplossend ingesteld
- Teamspeler met eigen verantwoordelijkheid
- Positief, enthousiast, vrolijk met gevoel voor humor
- Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
Wij bieden?
- Een open en gezellig klein team
- Op donderdag zorgen wij voor de lunch
- Marktconform salaris afhankelijk van ervaring en opleiding
- Doorgroeimogelijkheden
- Leuke collega’s…. al zeggen wij dit zelf!
Ben jij de Wordpress websitebouwer die wij zoeken?
Wij zoeken een enthousiaste Wordpress websitebouwer. Dus heb jij al kennis van Wordpress dan zijn wij op zoek naar jou. Neem direct contact met ons op. Bel of mail: 0186 61 92 44 -
Heeft Wordpress voor jou geen geheimen? Dan zoeken wij jou.
Samen met je collega's bouw je proffesionele websites die perfect aansluiten op de wensen van onze opdrachtgevers. Je werkt nauw samen met ons gezellige team om projecten tot een succes te maken.

Interesse? Solliciteer direct!
Mail (
Wil je meer lezen?
Marketing Campagne in Ridderkerk
Marketing Campagne in Ridderkerk

Wat houdt een online marketing campagne in Ridderkerk in?
Eenvoudig gezegd is het de uitvoering van je strategie met resultaat (bereik en conversie!) via online media. Maar wat doe je dan precies? In een online marketing campagne draait het om het verspreiden of delen van relevante content. Content dus die in elke (intent) fase van het 'koopproces' precies die informatie geeft waar de doelgroep op dat moment mee bezig is. Dat proces heet de customer journey!
De fases zijn See, Think en Do. In elk van deze fases heeft de doelgroep behoefte aan bepaalde informatie. Dit is ook waarom het zo belangrijk is dat je je doelgroep in relatie tot je product of dienst goed kent. Dat je precies weet wat relevant is in welke fase (Bij Schot hebben we daarvoor een speciale tool gemaakt, die helpt met het indelen van de content). Elk van deze fases kent ook verschillende online media die geschikt zijn voor het verspreiden of delen van de relevante content. Deze media zijn weer opgedeeld in ook drie groepen: Earned media, owned media en paid media.
" In een online marketing campagne draait het om het verspreiden of delen van relevante content. Content dus die in elke (intent) fase van het 'koopproces' precies die informatie geeft waar de doelgroep op dat moment mee bezig is."
Earned media zijn kanalen die over jou schrijven. In een blog of vlog, vakblad of andere website in jouw branche. Je bent opgevallen, je hebt het dus verdiend om genoemd te worden.
Owned media, dit zijn je eigen kanalen. Je deelt zelf content en zo wil je organisch groeien (inbound marketing strategie). Je deelt content op je website, in vlogs of blogs of op jouw eigen social media kanalen. Maar het kan ook e-mail marketing zijn.
Paid media zijn eenvoudig gezegd media waar je voor betaalt, dat kan zijn per click, per 1000 clicks, per view. Zoals Google Adwords, Linked adverteren (bijvoorbeeld sponsored updates), Banner-adverteren of Native adverteren (bijvoorbeeld de online advertorial).
En om de online marketing campange-cirkel rond te maken, dit zijn de fases gekoppeld aan de customer journey en media die per fase het beste ingezet kunnen worden in de campagne:
See | Think | Do | Care | |
---|---|---|---|---|
Doel | Bekendheid | Overweging | Aankoop | Loyaal |
KPI | Bereik | Engagement | Traffic/Conversies | |
Inzet | Teasend | Verhalend | Herhalend |
Voorbeeld van geschikte media per fase:
See | Think | Do |
---|---|---|
Social Media zoals LinkedIn | Retargeting Campagne | Organische Zoekresultaten |
Do not try this at home, wel in Ridderkerk
Tot slot, online marketing is een fascinerende ontwikkeling in de marketing (bijvoorbeeld de mogelijkheid tot tussentijdse optimalisaties!) die echter wel vraagt om grondige kennis. Laat je daarom adviseren. Geld weggooien is zo gebeurd met verkeerde keuzes of beter gezegd met keuzes die optimaler hadden gekund. Wij praten je er graag vrijblijvend over bij.
Wil je meer lezen?
Marketing Campagne in Willemstad
Marketing Campagne in Willemstad

Wat houdt een online marketing campagne in Willemstad in?
Eenvoudig gezegd is het de uitvoering van je strategie met resultaat (bereik en conversie!) via online media. Maar wat doe je dan precies? In een online marketing campagne draait het om het verspreiden of delen van relevante content. Content dus die in elke (intent) fase van het 'koopproces' precies die informatie geeft waar de doelgroep op dat moment mee bezig is. Dat proces heet de customer journey!
De fases zijn See, Think en Do. In elk van deze fases heeft de doelgroep behoefte aan bepaalde informatie. Dit is ook waarom het zo belangrijk is dat je je doelgroep in relatie tot je product of dienst goed kent. Dat je precies weet wat relevant is in welke fase (Bij Schot hebben we daarvoor een speciale tool gemaakt, die helpt met het indelen van de content). Elk van deze fases kent ook verschillende online media die geschikt zijn voor het verspreiden of delen van de relevante content. Deze media zijn weer opgedeeld in ook drie groepen: Earned media, owned media en paid media.
" In een online marketing campagne draait het om het verspreiden of delen van relevante content. Content dus die in elke (intent) fase van het 'koopproces' precies die informatie geeft waar de doelgroep op dat moment mee bezig is."
Earned media zijn kanalen die over jou schrijven. In een blog of vlog, vakblad of andere website in jouw branche. Je bent opgevallen, je hebt het dus verdiend om genoemd te worden.
Owned media, dit zijn je eigen kanalen. Je deelt zelf content en zo wil je organisch groeien (inbound marketing strategie). Je deelt content op je website, in vlogs of blogs of op jouw eigen social media kanalen. Maar het kan ook e-mail marketing zijn.
Paid media zijn eenvoudig gezegd media waar je voor betaalt, dat kan zijn per click, per 1000 clicks, per view. Zoals Google Adwords, Linked adverteren (bijvoorbeeld sponsored updates), Banner-adverteren of Native adverteren (bijvoorbeeld de online advertorial).
En om de online marketing campange-cirkel rond te maken, dit zijn de fases gekoppeld aan de customer journey en media die per fase het beste ingezet kunnen worden in de campagne:
See | Think | Do | Care | |
---|---|---|---|---|
Doel | Bekendheid | Overweging | Aankoop | Loyaal |
KPI | Bereik | Engagement | Traffic/Conversies | |
Inzet | Teasend | Verhalend | Herhalend |
Voorbeeld van geschikte media per fase:
See | Think | Do |
---|---|---|
Social Media zoals LinkedIn | Retargeting Campagne | Organische Zoekresultaten |
Do not try this at home, wel in Willemstad
Tot slot, online marketing is een fascinerende ontwikkeling in de marketing (bijvoorbeeld de mogelijkheid tot tussentijdse optimalisaties!) die echter wel vraagt om grondige kennis. Laat je daarom adviseren. Geld weggooien is zo gebeurd met verkeerde keuzes of beter gezegd met keuzes die optimaler hadden gekund. Wij praten je er graag vrijblijvend over bij.
Wil je meer lezen?
Marketing Campagne in Hoogvliet
Marketing Campagne in Hoogvliet

Wat houdt een online marketing campagne in Hoogvliet in?
Eenvoudig gezegd is het de uitvoering van je strategie met resultaat (bereik en conversie!) via online media. Maar wat doe je dan precies? In een online marketing campagne draait het om het verspreiden of delen van relevante content. Content dus die in elke (intent) fase van het 'koopproces' precies die informatie geeft waar de doelgroep op dat moment mee bezig is. Dat proces heet de customer journey!
De fases zijn See, Think en Do. In elk van deze fases heeft de doelgroep behoefte aan bepaalde informatie. Dit is ook waarom het zo belangrijk is dat je je doelgroep in relatie tot je product of dienst goed kent. Dat je precies weet wat relevant is in welke fase (Bij Schot hebben we daarvoor een speciale tool gemaakt, die helpt met het indelen van de content). Elk van deze fases kent ook verschillende online media die geschikt zijn voor het verspreiden of delen van de relevante content. Deze media zijn weer opgedeeld in ook drie groepen: Earned media, owned media en paid media.
" In een online marketing campagne draait het om het verspreiden of delen van relevante content. Content dus die in elke (intent) fase van het 'koopproces' precies die informatie geeft waar de doelgroep op dat moment mee bezig is."
Earned media zijn kanalen die over jou schrijven. In een blog of vlog, vakblad of andere website in jouw branche. Je bent opgevallen, je hebt het dus verdiend om genoemd te worden.
Owned media, dit zijn je eigen kanalen. Je deelt zelf content en zo wil je organisch groeien (inbound marketing strategie). Je deelt content op je website, in vlogs of blogs of op jouw eigen social media kanalen. Maar het kan ook e-mail marketing zijn.
Paid media zijn eenvoudig gezegd media waar je voor betaalt, dat kan zijn per click, per 1000 clicks, per view. Zoals Google Adwords, Linked adverteren (bijvoorbeeld sponsored updates), Banner-adverteren of Native adverteren (bijvoorbeeld de online advertorial).
En om de online marketing campange-cirkel rond te maken, dit zijn de fases gekoppeld aan de customer journey en media die per fase het beste ingezet kunnen worden in de campagne:
See | Think | Do | Care | |
---|---|---|---|---|
Doel | Bekendheid | Overweging | Aankoop | Loyaal |
KPI | Bereik | Engagement | Traffic/Conversies | |
Inzet | Teasend | Verhalend | Herhalend |
Voorbeeld van geschikte media per fase:
See | Think | Do |
---|---|---|
Social Media zoals LinkedIn | Retargeting Campagne | Organische Zoekresultaten |
Do not try this at home, wel in Hoogvliet
Tot slot, online marketing is een fascinerende ontwikkeling in de marketing (bijvoorbeeld de mogelijkheid tot tussentijdse optimalisaties!) die echter wel vraagt om grondige kennis. Laat je daarom adviseren. Geld weggooien is zo gebeurd met verkeerde keuzes of beter gezegd met keuzes die optimaler hadden gekund. Wij praten je er graag vrijblijvend over bij.
Wil je meer lezen?
Wat is storytelling?
Storytelling is de kunst van het vertellen van een verhaal. De kans is groot dat je de betekenis van deze bekende term al kende, maar het is belangrijk om te weten dat deze kunst niet iets nieuws is.
We zijn gemaakt van verhalen, en dat is de reden waarom we ze al duizenden jaren vertellen. Storytelling zit in literatuur, strips en film, maar ook in de verhalen die we andere mensen dagelijks vertellen. Heb je je ooit afgevraagd waar de mythen en legendes die we kennen vandaan komen? Of heb je je afgevraagd waarom de mythen en legendes die we vandaag de dag nog steeds vertellen, de tand des tijds hebben doorstaan? De manier waarop deze verhalen met mensen verbonden zijn, speelt een grote rol in het waarom. Sterker nog, ons brein krijgt sterkere prikkels als het iets leert door middel van verhalen, omdat verhalen aansluiten bij onze emotionele kant en we ze daarom beter kunnen onthouden.
Waarom is het belangrijk om verhalen te vertellen als we communiceren met stakeholders?
Eigenlijk heel simpel, iedereen heeft geweldige verhalen te vertellen. Waarom is het in marketing-communicatie belangrijk om storytelling te gebruiken. Hier zijn 4 belangrijke redenen voor:
- Emoties opwekken. Is er een advertentie die je onlangs hebt gezien en leuk vond? Het is zeer waarschijnlijk dat het merk contact met jou heeft kunnen maken omdat het daadwerkelijk contact heeft gemaakt met jouw meest primaire emoties. Het heeft je misschien geïnspireerd, beïnvloed of aan het lachen gemaakt. Een merk dat dankzij de kracht van storytelling emoties weet op te wekken, bereikt een groot communicatiedoel: herinnerd worden.
- De essentie van een merk overbrengen. Wanneer een merk een goed verhaal vertelt, is wat het eigenlijk doet, verbinding maken met zijn publiek via kernwaarden. (Het is belangrijk dat het verhaal dat we vertellen consistent is met de missie en visie van het bedrijf om zichzelf te helpen positioneren).
- Je doelgroep Inspireren. Herinner je je het beroemde 'I have a dream'-citaat van Martin Luther King Jr. nog? Dit waren de woorden die hij meer dan 50 jaar geleden gebruikte in zijn befaamde toespraak om te praten over zijn verlangen naar rassengelijkheid. Je herinnert je vast ook de wijsheid die Steve Jobs deelde in zijn toespraak tot studenten van Stanford University, de veelgeprezen quote “Stay hungry, stay foolish”. Dit zijn twee voorbeelden van hoe een krachtig verhaal een hele generatie kan inspireren en in de loop van de tijd memorabel kan blijven.
- Vermenselijken om contact te maken met je stakeholders. Wie zit er achter je doelgroep? Een groep mensen. En wie zit er achter de merken die deze berichten publiceren? Een team van mensen. Uiteindelijk verbindt storytelling de verhalen van mensen. Wanneer een merk een goed verhaal vertelt, maakt het gemakkelijk verbinding met de ontvangers door transparantie en authenticiteit te tonen. Soms is wat we nodig hebben om deze verbinding te bereiken, te laten zien dat we menselijk zijn in onze communicatie.
“Wat bindt mensen? Legers? Goud? Vlaggen? Nee, het zijn verhalen. Er is niets krachtiger in de wereld dan een goed verhaal. Niets kan het stoppen. Geen enkele vijand kan het verslaan.”
Komt deze quote je bekend voor? Waarschijnlijk omdat het de toespraak van Tyrion Lannister is in Game of Thrones. Deze woorden herinneren ons eraan, zowel degenen die de serie hebben gevolgd als degenen die dat niet hebben gedaan, dat we allemaal gepassioneerd zijn door goede verhalen en Game of Thrones is daar zeker een voorbeeld van.
Wil je ook een goed verhaal vertellen? Bij Schot zijn we er dagelijks mee bezig en behoorlijk bedreven in geraakt. Graag willen we jouw verhaal vertellen. Wil je meer weten hoe we dat aanpakken? Bel Arjan of Henk.
Pagina niet gevonden
Disclaimer
Disclaimer
De website en alle onderdelen daarvan, met uitzondering van eventuele (hyper)links, zijn eigendom van Schot Reclame B.V. Het is niet toegestaan om de site of een gedeelte daarvan, waaronder teksten openbaar te maken, op te slaan, te kopiëren of schermafdrukken van te maken zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Schot Reclame B.V. Deze toestemming is ook benodigd voor persoonlijk, niet commercieel gebruik. Inbreuk op het auteursrecht van Schot Reclame B.V. is schadelijk voor Schot Reclame B.V. en zal zonder voorbehoud leiden tot het vorderen van deze schade.
Hoewel de website door Schot Reclame B.V. met zorg is samengesteld, is Schot Reclame B.V. niet verantwoordelijk voor eventuele zet- of typefouten of de afbeeldingen op de website. Alle informatie op deze website wordt door Schot Reclame B.V. met constante zorg en aandacht samengesteld. De informatie op deze website wordt geregeld aangevuld en/of aangepast. Schot Reclame B.V. behoudt zich het recht voor om eventuele wijzigingen met onmiddellijke ingang en zonder enige kennisgeving door te voeren. Aan de informatie of delen hiervan, teksten – afbeeldingen – downloadbare bestanden en overige informatie op de website – kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend.
Het is niet onze bedoeling om enig auteursrechtelijk beschermd materiaal te gebruiken voor publicatie. Het kan voorkomen dat, ondanks de zorgvuldigheid en oprechte bedoelingen, een copyrighthouder toch meent dat zijn/haar belangen worden geschaad. Dit is nimmer de intentie van Schot Reclame B.V., aangezien wij uitsluitend te goeder trouw handelen en geen enkele intentie hebben tot enig onrechtmatig handelen. In voorkomend geval verzoeken wij u om contact met ons op te nemen.
Als het bezwaar redelijk en/of begrijpelijk is zal het betreffende materiaal worden verwijderd. Hiermee worden alle aansprakelijkheden op basis van (vermeend) inbreuk op auteursrechten volledig uitgesloten. Aanspraak op vergoeding, in welke vorm dan ook, voor (vermeend) gebruik van auteursrechtelijk beschermd materiaal worden op basis van deze publiek beschikbaar gestelde disclaimer ongegrond verklaard en niet uitgekeerd.
Alle informatie, producten en diensten worden aangeboden in de staat, waarin zij zich feitelijk bevinden en zonder enige (impliciete) garantie of waarborg ten aanzien van hun verkrijgbaarheid, deugdelijkheid, geschiktheid voor een bepaald doel of anderszins. Hoewel Schot Reclame B.V. alles in het werk stelt om misbruik te voorkomen, is Schot Reclame B.V. niet aansprakelijk voor informatie en/of berichten en/of afbeeldingen, die door gebruikers van de website via Internet verzonden worden.
De inhoud van deze disclaimer blijft onverminderd van kracht ongeacht spellingfouten en/of fouten in de grammatica. Wanneer de in deze disclaimer gestelde zaken voor meerdere interpretaties vatbaar zijn, dan is de interpretatie die als doel heeft om ons te vrijwaren van welke rechtsvervolging dan ook de enige juiste.
Aan deze disclaimer kunnen door derden geen rechten worden ontleend. Wij behouden te allen tijde het recht deze disclaimer te wijzigen naar eigen inzicht. Eventuele wijzigingen zullen op deze pagina worden gepubliceerd en zijn met onmiddellijke ingang en terugwerkend van kracht. Deze disclaimer is onderworpen aan de wetten van Nederland. Geen andere wetten, voorschriften, geloofsovertuigingen of andere zienswijzen mogen aan deze disclaimer worden toegeschreven.
The website and all parts thereof, apart from any (hyper) links, are the property of Schot Reclame B.V. It is not permitted to publish, store, copy or make screen prints of the site or part thereof, including texts, without the written permission of Schot Reclame B.V. This permission is also required for personal, non-commercial use. Infringement of the copyright of Schot Reclame B.V. is harmful to Schot Reclame B.V. and will unreservedly lead to a claim for this damage.
Although the website has been compiled with care by Schot Reclame B.V., Schot Reclame B.V. is not responsible for any typesetting or typing errors or the images on the website. All information on this website is compiled by Schot Reclame B.V. with constant care and attention. The information on this website is regularly supplemented and/or amended. Schot Reclame B.V. reserves the right to implement any changes with immediate effect and without any notification. No rights can be derived in any way from the information or parts thereof, texts – images – downloadable files and other information on the website.
It is not our intention to use any copyrighted material for publication. It may happen that, despite the care and sincere intentions, a copyright holder still believes that his/her interests are being harmed. This is never the intention of Schot Reclame B.V., as we only act in good faith and have no intention of any unlawful act. Where appropriate, we request that you contact us.
If the objection is reasonable and/or understandable, the relevant material will be removed. This completely excludes all liabilities based on (alleged) copyright infringement. Claims for compensation, in whatever form, for (alleged) use of copyrighted material are declared unfounded and not paid out based on this publicly available disclaimer.
All information, products and services are offered in the state in which they are and without any (implicit) warranty or guarantee regarding their availability, soundness, suitability for a particular purpose or otherwise. Although Schot Reclame B.V. makes every effort to prevent misuse, Schot Reclame B.V. is not liable for information and/or messages and/or images sent by users of the website via the Internet.
The content of this disclaimer remains in full force regardless of spelling mistakes and/or mistakes in grammar. If the matters stated in this disclaimer are open to multiple interpretations, then the interpretation that aims to indemnify us from any legal action is the only correct one.
No rights can be derived from this disclaimer by third parties. We always reserve the right to change this disclaimer at our own discretion. Any changes will be posted on this page and are effective immediately and with retroactive effect. This disclaimer is subject to the laws of the Netherlands. No other laws, regulations, beliefs, or other views may be attributed to this disclaimer.
Reclame en effect
Reclame en effect

Door de kenmerken van mensen te leren kennen en hoe ze aankopen doen, kan je via de media een grotere overtuigende invloed op hen hebben. Hoe gebeurt dit? Reclamemakers gebruiken de psychologie van reclame om kopers te overtuigen en gebruiken hierbij een aantal strategieën:
Herhalen: Dit is één van de oudste strategieën die er bestaan. Toch blijft het één van de doeltreffendste. De psychologische verklaring voor die herhaling is dat hoe vaker gebruikers een boodschap zien of horen, hoe meer het in hun geheugen zal blijven hangen.
Overreden: Hierbij wordt geprobeerd met een product het gelijkwaardige product van de concurrentie te overstijgen doormiddel van informatie over kenmerken of eigenschappen en vergelijken op een gunstige manier met andere vergelijkbare items van de concurrent.
Projecteren: Hierbij probeert de zender aansluiting te vinden bij de cultuur en de levensstijl van de doelgroep. Meestal beschrijft een product als iets dat past bij de interesses of meningen van de doelgroep.
Maar er is meer nodig.
De prijs als aantrekker: Een lagere prijs betekent niet noodzakelijkerwijs grotere verkoopcijfers. Het blijft echter een belangrijke factor bij de aantrekkingskracht en impulsbeslissingen.
"Reclamemakers gebruiken de psychologie van reclame om kopers te overtuigen"

Een van de meest opvallende gebruikers van de kleur groen in deze context is wel McDonald's, die wereldwijd het logo van fel geel en rood naar groen en okergeel bracht. Bekijk hier de verdere psychologie achter kleuren.
Maar, het allerbelangrijkste is toch het creatieve concept, de oorspronkelijkheid van het idee en de strategie waarmee de boodschap gebracht wordt. En dat is iets dat de wetenschap niet brengt, dat is voorbehouden aan creatieve denkers. En die zitten bij Schot. Wil je ze leren kennen? Bel ons en we maken een afspraak.
De keuze van het media-kanaal
Waar wordt de advertentie geplaatst? (radio, televisie, internet, etc.) Een ander begrip dat dit uitdrukt is: ‘the medium is the message’. Door te kiezen voor een bepaald medium, druk je meer uit dan wat in de reclame-uiting staat. Je sluit dan aan bij het imago van het medium. Door te kiezen voor TV, zeg je ook: ik ben groot en belangrijk. Dat effect wil je dan creëren.
Wil je meer lezen?
Urgentie
Urgentie
Waarom urgentie in de boodschap moet worden ingebakken.

Niets ten nadele van de customer journey, die is en blijft cruciaal net als de drie communicatiedoelstellingen op de niveaus kennis, houding en gedrag. Dat blijft ook al jaren fier overeind.
Niemand zal ontkennen dat de wereld waarin we de customer journey proberen te beïnvloeden wel heel druk is geworden. Er worden giga veel reizen gemaakt langs overvolle wegen, met andere woorden: met een ongelooflijk aantal aan indrukken die je tegenkomt op je reis.
Dat vraagt om onderscheidend vermogen. Ook niets nieuws. Maar is het genoeg? Dat wij zeggen ‘Nee’, dat zal je niet verbazen. Is het nieuw? Nee ook niet.
In de wereld van omgevingscommunicatie bestaat al jaren een model of instrument waarmee al gewerkt wordt. Het heet de Urgentiemeter en gaat uit van de stelling dat ‘dringende noodzaak leidt tot handelen’. Het wordt gebruikt om sturing te geven aan communicatieprojecten.
"De interactiviteit van het internet heeft een hoop opgelost. De call to action (de oude en vertrouwde tweede a uit AIDA ) maakt het snel duidelijk wat we willen van onze doelgroep."
Call to Actions
De interactiviteit van het internet heeft een hoop opgelost. De call to action (de oude en vertrouwde tweede a uit AIDA ) maakt het snel duidelijk wat we willen van onze doelgroep.We gebruiken hem te pas en te onpas, dat wel. Er zit niet altijd urgentie onder de knop. Bij Schot zorgen we ervoor dat die urgentie er wel achter zit, want dat leidt tot echte conversie. Nog wat tips.
5 belangrijke tips voor Call-to-Actions
1. Maak gebruik van de imperatieve vorm (of gebiedende wijs) bij begeleidende teksten. Laat aan duidelijkheid niets te wensen over en zet middels je tekst aan tot actie. ‘Neem contact met ons op.’ Om je tekstuele call-to-action te versterken kun je tevens gebruik maken van het presenteren van voordelen voor de lezer. Denk aan uitingen als ‘profiteer en download’ en ‘pak je voordeel’.2. Creëer urgentie in je uitingen. Deze tip gaat ook op voor landingspagina’s, maar is minstens net zo belangrijk voor je call-to-actions. Waarom moet je ontvanger juist nu op je link klikken? Waarom moet de aanschaf van een product nu gebeuren? Omdat anders een aanbieding verloopt, je belangrijke informatie misloopt of het product niet meer leverbaar is. Het creëren van urgentie kan er voor zorgen dat mensen gemakkelijker een drempel overgaan. Let op: urgentie heeft niet alleen met tijd te maken, maar kan ook uitstekend inspelen op de behoeftes van mensen. Een bezoeker van een website aangaande fysiotherapie kan bijvoorbeeld uitstekend aangesproken worden met: ‘Heeft u fysieke klachten? Neem dan snel contact met ons op’.
3. Bied een heldere belofte. Geef in de call-to-action aan wat mensen kunnen verwachten op het moment dat ze klikken op de link of button. ‘Lees meer over…’, en ‘Laat nu je mailadres achter voor de nieuwsbrief’ zijn heldere boodschappen die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten.
4. Zorg voor zekerheid. Veel mensen zijn (al dan niet terecht) bang om data achter te laten op Internet of om een product of dienst aan te schaffen waar ze aan vast zitten. Bied ze bijvoorbeeld de zekerheid in een call-to-action dat een telefoonnummer niet voor commerciële doeleinden gebruikt gaat worden, of dat mensen bij een klik naar de volgende stap in het betaalproces nog niet vast zitten aan het product.
5. Maak gebruik van een button. Nu we het er toch over hebben: zorg dat deze button interactief is. Om dit punt helder samen te vatten: zorg ervoor dat je gewenste call-to-action opvalt op je pagina middels een gekleurde knop die bijvoorbeeld licht van kleur verandert op het moment dat je erop klikt. Vergeet ook zeer zeker niet een terugkoppeling te geven aan je bezoeker op het moment dat hij/zij informatie heeft achtergelaten. Er zijn overigens flink wat studies gedaan naar de effecten van kleuren op mensen. Zo bleek onder andere dat oranje een kleur is die wordt ervaren als ‘activerend’ en ‘fris’.
URGENTIEMETER
Search of urgency — ‘Maak het mogelijk voor je doelgroep inhoudelijke en feitelijke kennis te verzamelen. Achterhaal verschillende belangen (andere aanbieders) en overtref die. Creëer interactie en doorbreek blokkades.’
Lack of urgency — ‘Creëer nieuwe inhoud. Zoek naar aspecten waarop aangehaakt kan worden. Creëer kansen voor de doelgroep; vernieuw, verander, verbeter.
Wil je meer lezen?
Landingspagina - Contact
Kom jij een keer koffie drinken met wat lekkers erbij?
Dan bespreken we hoe jij hoger komt in Google en hoe wij voor jou de beste landingspagina's gaan maken en schrijven. Ben je er klaar voor?
Ps. Dit is een opt-in pagina, oftewel een vorm van een landingspagina.
-
Lisanne
-
Arjan
-
Inge
Laat ons jou bellen of mailen voor een afspraak, geheel vrijblijvend!
Stage lopen
Stage lopen bij Schot
Wat ga je bij ons leren

Bij Schot Marketing en Communicatie hebben wij geregeld stagiaires in ons midden. Jonge talenten die – vaak – wat onwennig binnen stappen en een aantal dagen of weken ervaring op doen binnen ons bedrijf. Jongelui die enthousiast zijn over ons mooie vak en ‘het allemaal’ in de praktijk willen gaan ervaren. En dat zien we maar wat graag!
Ik vertel stagiaires altijd dat ze bij ons ook dingen gaan leren die ze niet - of in mindere mate - op school leren. Dingen die niet per se in een lesvak of schoolopdracht passen. Maar die wel nodig zijn om binnen een team of een bedrijf te functioneren.
"Nuchter, hard werkend en altijd willen verrassen."
Wat ga je bij ons leren?
JE STEM LATEN HOREN
Regelmatig zijn er binnen ons bedrijf brainstormsessies om de ideeën voor onze klanten uit te denken. Ik heb ieders input dan nodig, dus ik wil ook de stem van onze stagiaire horen. Want die zijn over het algemeen een jaar of 30 jonger en ik heb ervaren dat die generatie écht anders communiceert en informatie vergaart dan dat ik dat doe. Dus ik leer er ook van en het komt het resultaat ten goede.
SAMENWERKEN
Dit sluit eigenlijk aan bij mijn vorige punt. Samenwerken is essentieel binnen ons bedrijf. Ons team is een aaneengeschakeld proces. Hoe beter de schakels op elkaar afgesteld staan, des te minder er gesmeerd hoeft te worden. Tijdens hun stage worden de stagiaires vanzelf onderdeel van het proces en gaan dus automatisch ook een schakel worden. We reiken handvatten aan die het samenwerken beter laat verlopen, en het resultaat is direct zichtbaar.
OP TIJD KOMEN IS EEN MUST
Op school een kwartiertje te laat de les binnenwandelen, is voor de meeste studenten wel een standaard gegeven. Dan maar een briefje of aantekening…. Loop je bij ons stage, dan begin je gewoon op tijd. Want je bent immers onderdeel van ons proces aan het worden en je moet dus samen werken met andere teamleden. Op tijd komen is dus een must….en het werkt heel prettig.
PLANNEN IS MOEILIJK
Veel stagiaires worstelen hiermee heb ik gemerkt. Er wordt veel van hen verwacht tijdens hun stage. Een interview afnemen, een logboek bij houden, eigen opdrachten doen, opdrachten voor onze klanten uitvoeren…. Vaak laat ik ze even aanmodderen. Om ze vervolgens te helpen met hun planning en het uitvoeren van hun opdrachten. In de praktijk leren ze dus dat goed plannen minder stress én beter resultaat oplevert.
Kom stage lopen
Onze deur staat altijd open voor jonge talenten. Ken jij of ben jij iemand met een enorme liefde voor het reclame en communicatie vak? En wil je eens binnen kijken bij een marketing en communicatie bureau. Neem dan contact met mij op en ik ga graag met je in gesprek om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen.
Stuur mij een mail (