Skip to main content

Is gedrukte media dood?

De reclame- en marketingwereld is volledig gedigitaliseerd. Er komt nauwelijks nog drukwerk aan te pas. En dat brengt ons op de vraag: valt jouw boodschap anno 2017 dan nog wel op wanneer je het aan papier toevertrouwt?

 

De online revolutie veranderde alles. Ook wij als reclamebureau wijzigden onze marketingstrategieën. Bracht Simone onze gedrukte reclame veelal uit tegen hoge oplages. Alle belangstelling voor marketing op drukwerk lijkt verschoven richting de online-wereld.

Dat wij allemaal zijn georiënteerd op het internet is logisch. Zeker als marketingprofessional richt je je op het web, want hier bereik je gemakkelijk veel mensen. Zo verdrong het www, het papier. Maar laten we als veelzijdig reclamebureau deze ontwikkeling eens ‘omdenken’.

Grote oplages
Ook Schot doet veel van haar marketingactiviteiten online. Internet schept immers veel mogelijkheden. Met SEO-strategieën bereik je gemakkelijk een groot publiek. Met social media bouw je gemakkelijk een bezoekersbestand op. Om dus te presteren op het internet maakt bijvoorbeeld vormgever Isabella samen met online media specialist Lisanne echte blikvangers van de site, bedoeld om uw bezoeker te boeien. Dus op online gebied is Schot actief op alle levels. Toch kan het zomaar ineens gebeuren dat je met onze accountmanager Simone aan tafel zit en dat zij je adviseert: laat ons eens broeden op een pakkende folder en neem print media in uw campagne mee. Waarom adviseren wij dat?

Voordelen Print Media
Het drukken van reclame heeft een aantal voordelen:
- Print Media heeft Rendement:
Print media associëren mensen onterecht met de hoge oplages van vroeger. Dat idee is allang achterhaald. Met verbeterde technieken druk je tegen een gunstiger tarief een brochure in een oplage van bijv. enkele tientallen exemplaren.
- Print Media heeft Aandacht:
De attentiewaarde van een brochure is veel groter dan bij digitale marketing het geval is. Een folder of brochure vraagt veel meer de specifieke aandacht van jouw doelgroep, dan een desktop met daarop meerdere schermen. In het ergste geval klikt een bezoeker je gewoon weg.
- Print Media geeft Beleving:
Een brochure maakt de beleving van jouw marketingcampagne compleet en geeft meer diepgang. Onze art director Remco ziet daar speciaal op toe. Via alle kanalen valt jouw boodschap op. Stel, dat een eventbezoeker tijdens een lezing een folder ontvangt met daarop jouw boodschap nog eens puntsgewijs uitgelegd. Bedenk dan eens hoeveel impact jij daarmee bereikt.

Stellen wij onze beginvraag opnieuw: valt je boodschap nog op als je hem aan het papier toevertrouwt? Juist wel, want op papier is print media dé plek waar je alle aandacht krijgt van je doelgroep!

Alle marketingkanalen aanspreken
Een goede reden dus om met ons de mogelijkheden te overleggen. Jij zult zien dat marketing- en communicatiespecialist Schot alle kanalen aanspreekt om jouw boodschap op te laten vallen. Bij ons hoeft het ene marketingkanaal het andere niet uit te sluiten.

Maak dus eens een afspraak met Schot Marketing en Communicatie en wij schakelen gemakkelijk voor een marketingcampagne die alle facetten benadert.

P.s. uiteraard is dit blog ook in printvorm leverbaar!