fbpx

De invloed van Reviews

Blije klanten, dat zijn de ambassadeurs van je bedrijf. Een blije klant heeft over het algemeen een goede ervaring en vertelt dit graag door. Ga maar eens na bij jezelf… als jij een goede ervaring hebt bij een bedrijf dan vertel je dat ook door. Grote kans ook dat ze weer bij je terug komen. Vroeger ging dit vooral via mond-tot-mond reclame. Tegenwoordig gaat dit meer en meer via Google Reviews, Facebook Reviews en bijvoorbeeld Klanten Vertellen.

De invloed van Reviews

 

Google en Facebook Reviews

Als we kijken naar het See-Think-Do model dan is de eerste stap het oriënteren. Waar vind je wat je zoekt? negen van de tien keer zal dit via Google gaan. Op basis van jouw locatie instellingen laat Google je een aantal voorstellen zien. Niet alleen de locatie speelt mee bij de volgorde, maar ook de reviews. Het bedrijf met de meeste sterren komt bovenaan te staan, het bedrijf met vier sterren daaronder en zo verder. Het bedrijf met de meeste sterren heeft een toppositie in Google en scoort daarom hoog in de ranking. Die sterren hebben ze gekregen door de reviews van hun tevreden klanten.

Alle reviews, zowel negatief als positief, hebben invloed op je ranking. Deze reviews zijn direct zichtbaar (bij de zoekresultaten) als een consument zoekt op lokaal bedrijf of winkel. Consumenten hoeven niet meer te zoeken op ratings en reviews, die staan er direct bij. Hoe meer positieve reviews, hoe hoger de ranking. Daarmee heeft Google een belangrijke markt positie.

Naast Google heeft ook Facebook een Reviewsysteem. Facebook Reviews worden geïndexeerd door Google waardoor je twee vliegen in één klap vangt. Je kunt reviews via Facebook vragen, dit heeft net zoveel invloed.

 

Een negatieve review… wat nu?

Iedereen wil natuurlijk de beste ervaring aan gebruikers en/of klanten bieden. Helaas komen slechte reviews ook wel eens voor. Het is daarom belangrijk dat je weet hoe je met negatieve en positieve reviews moet omgaan. Om je hierbij te helpen publiceren wij binnenkort onze Whitepaper over hoe je kan omgaan met negatieve reviews.

Ook Schot wil de beste ervaring aan haar klanten bieden. Ben jij tevreden over ons? Klik hier en geef ons dan een fijne review via Google!

 

Contact

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.