Complimentendag
28 februari 2019
Op 1 maart 2003 werd de nationale complimentendag geïntroduceerd. Inmiddels is World Compliment Day al aan haar 9e editie toe. De kerngedachte is dat de Nationale Complimentendag draait om puur oprechte, persoonlijke aandacht en uitgesproken waardering. ‘Zaken’ die niet te koop zijn, maar de mens juist daarom, wel het diepst raken!
Het geven van complimenten zit nog niet echt in de volksaard van de Nederlanders. We zien wel vaak wat fout gaat, maar veel minder wat er goed gaat. Jammer is dat eigenlijk.
Zelf ben ik ook niet zo scheutig met complimentjes uitdelen. Terwijl, als ik er over nadenk, er vaak genoeg reden voor is. Mijn kinderen doen het goed op school, mijn vrouw is keigoed in haar werk en mijn collega's op het werk kunnen er ook wat van. Dus, ik heb me voorgenomen dit jaar flink wat complimenten uit te delen. Niet alleen op 1 maart maar het hele jaar door.
Wat me ook leuk leek is om er eens een andere draai aan te geven en onze klanten een keer te complimenteren. Want zij doen vaak hele bijzondere dingen. En, ons aloude With Compliments kaartje is allang verdwenen uit onze huisstijl dus relaties complimenteren komt er tegenwoordig ook niet echt meer van. Maar dan is één dag niet genoeg, 5 dagen hebben we dan toch wel nodig. Dus waarom niet een complimentenweek. Zo gezegd, zo gedaan. Schot organiseert dit jaar een complimentenweek en voor opvallende volgers, wellicht heeft u al het een en ander voorbij zien komen.
Wanneer geef je een klant een compliment? En, welke klant dan? Je wilt en kunt elke klant wel complimenteren, want ze doen het zonder uitzondering goed in hun vakgebied (en vaak ook een beetje dank zij ons).
We hebben een keuze gemaakt en realiseren ons dat we iedere niet genoemde klant tekort doen. Afgelopen maandag trapten we af met Overwater Assurantiën en vervolgens complimenteerden we A-Garden en Array. Drie totaal verschillende organisaties die elk hun complimenten meer dan verdienden en die jullie hebben kunnen lezen op Facebook en LinkedIn afgelopen dagen.
We kregen leuke reacties van onze volgers. En, vonden het ook leuk om te doen. Je kijkt zo op een andere manier eens een keer naar je klant. Genoeg redenen om het volgend jaar weer te doen.
With compliments,
Henk Hokke
Account Director
Zelf ben ik ook niet zo scheutig met complimentjes uitdelen. Terwijl, als ik er over nadenk, er vaak genoeg reden voor is. Mijn kinderen doen het goed op school, mijn vrouw is keigoed in haar werk en mijn collega's op het werk kunnen er ook wat van. Dus, ik heb me voorgenomen dit jaar flink wat complimenten uit te delen. Niet alleen op 1 maart maar het hele jaar door.
Wat me ook leuk leek is om er eens een andere draai aan te geven en onze klanten een keer te complimenteren. Want zij doen vaak hele bijzondere dingen. En, ons aloude With Compliments kaartje is allang verdwenen uit onze huisstijl dus relaties complimenteren komt er tegenwoordig ook niet echt meer van. Maar dan is één dag niet genoeg, 5 dagen hebben we dan toch wel nodig. Dus waarom niet een complimentenweek. Zo gezegd, zo gedaan. Schot organiseert dit jaar een complimentenweek en voor opvallende volgers, wellicht heeft u al het een en ander voorbij zien komen.
Wanneer geef je een klant een compliment? En, welke klant dan? Je wilt en kunt elke klant wel complimenteren, want ze doen het zonder uitzondering goed in hun vakgebied (en vaak ook een beetje dank zij ons).
We hebben een keuze gemaakt en realiseren ons dat we iedere niet genoemde klant tekort doen. Afgelopen maandag trapten we af met Overwater Assurantiën en vervolgens complimenteerden we A-Garden en Array. Drie totaal verschillende organisaties die elk hun complimenten meer dan verdienden en die jullie hebben kunnen lezen op Facebook en LinkedIn afgelopen dagen.
We kregen leuke reacties van onze volgers. En, vonden het ook leuk om te doen. Je kijkt zo op een andere manier eens een keer naar je klant. Genoeg redenen om het volgend jaar weer te doen.
With compliments,
Henk Hokke
Account Director