Skip to main content

Blog

Meebewegen is een must

19 oktober 2018

 

Regelmatig horen we dat onze creaties in de smaak vallen of een schot in de roos zijn. En toch komen we ook regelmatig tegen dat de klant het project toch niet door laat gaan, of dat het ontwerp/idee zo wordt uitgekleed en aangepast dat het de wauw factor heeft verloren. Vaak merken we dat, ondanks dat we zeker niet een dure partij zijn, de prijs daarbij de doorslaggevende factor is. Zijn we daarmee te duur of ontbreekt het aan visie bij de opdrachtgever, dat een goed doordracht concept geld kost en dat zich dit op de langere termijn dubbel en dwars terugverdiend.

 

Toen zo’n bijna 20 jaar geleden analoge fotografie het veld moest ruimen voor de opkomst van digitale fotografie zagen we dat veel bedrijven zelf het fotomateriaal wilde gaan aanleveren. Er kon toch prima bezuinigd worden op die dure fotograaf? We konden immers allemaal op een knopje drukken. Toch kunnen we nu concluderen dat de fotograaf nooit is verdwenen en dat voor een goede campagne of andere corporate uitingen een goed beeld meer dan gewenst is en daar toch echt een professionele fotograaf voor wordt ingeschakeld.



Zo ook met drukwerk, wat tegenwoordig voor extreem lage prijzen als digital print wordt aangeboden. Waar jaren geleden het bijzondere papiertje of leuke druktechniek in het design werd meegenomen, om zo net dat ene extra zetje te geven, wordt nu toch al snel gekozen voor de snelle, goedkope variant waar afwijkende kleuren voor lief genomen worden.

Met de komst van social media en de smartphone, met allerhande apps die de meest prachtige creaties naar voren kunnen toveren, is onze markt weer in een veranderende stroomversnelling gekomen. Bedrijven kiezen er massaal voor om deze kanalen te benutten om hun doelgroepen te benaderen via influencers en gerichte advertenties. Budgetten zijn verschoven naar online en dus ook naar deze influencers die met storytelling hun merk of product op een voor de doelgroep herkenbare manier over brengen en waarmee deze zich kan identificeren. Met het ontwikkelen van goede online en crossmediale strategieën en het creëren van de juiste visuele content en door mee te bewegen met en goed in te springen op al deze interessante veranderingen blijf je als bureau een absolute meerwaarde hebben.

Benieuwd wat onze meerwaarde voor uw bedrijf kan zijn? Laat het ons gewoon even weten, u kunt ons op allerlei manieren bereiken om met u in gesprek te gaan.