Skip to main content

Social Media voor bedrijven

Social media voor bedrijven. We lezen het, we horen het en eigenlijk weten we het ook wel. Social Media is booming en het blijft zich ontwikkelen. Toch knaagt de onduidelijkheid om Social Media in te zetten voor veel bedrijven. Wat jammer is, want elk bedrijf, of dit nu een groot of klein bedrijf is, kan door de juiste inzet al snel een commercieel verschil maken. Dit is precies de reden waarom bedrijven hulp inroepen. Ze willen weten wat Social Media inhoudt, hoe het werkt en waarom er veel kansen voor de ondernemers zijn. Hoe ze het inzetten en last but not least, hoe ze deze kansen kunnen benutten.

 

Wat is social media?

Social Media is de verzamelnaam voor online platformen waar met- of zonder professionele hulp, content (teksten-video en afbeeldingen) geplaatst kunnen worden. Op deze manier gebruik je de internettoepassingen om informatie met elkaar te delen op een leuke en vriendelijke manier. Na het massaal particulier gebruik van alle Social Media platformen zoals Twitter, Facebook, LinkedIn en Instagram kon het bedrijfsleven niet achterblijven en is dan ook bijzonder actief geworden. Bedrijven delen kennis over onderwerpen die zij belangrijk vinden om te delen. Daarnaast beantwoorden ze vragen en zoeken interactie met hun (toekomstige) klanten. De lijnen zijn zo steeds korter geworden tussen bedrijf en klant. Dit zorgt weer voor extra snelle (klanten)service en bouw je een duurzame relatie op met je klanten. Onthoudt wel dat Social media geen verkoopkanaal is.

 

Waarom social media voor bedrijven gebruiken?

De meeste ondernemers weten het wel, Social Media is een niet meer weg te denken onderdeel van zakendoen en netwerken. Een onderdeel van je communicatiemix. Social Mediakanalen vullen de traditionele communicatiekanalen zoals tv, radio en krant aan. Het verschil met Social Media voor bedrijven is dat deze kanalen meetbaar zijn en een stuk goedkoper dan de traditionele kanalen. De website blijft altijd de spin in het communicatie-web. Via Social Media leid je de klanten naar jouw website toe. Je gebruikt deze kanalen dus op diversen manieren zoals kennisdelen, interactie opzoeken en aangaan, service bieden en meer bezoekers naar je website genereren. Je krijgt niet alleen meer naamsbekendheid, een groter netwerk, inzicht in je doelgroep, maar je verwerft ook nog eens door de kennisdeling de expertise status.

 

Social Media voor bedrijven: de werkwijze

Als eerste bepalen we door middel van een kort concurrentieonderzoek welk platform het beste bij jouw bedrijf past en waar jij je het prettigst bij voelt. Daarna maken we een uitgebreid concurrentieonderzoek waarna we samen de content kalender opstellen. Dit is absoluut nodig om tot het beste resultaat te komen. Zomaar wat posten past niet in het complete communicatie en marketingplan en zal ook nagenoeg geen resultaat genereren. Een goed doordacht plan heeft veel meer succes. Alles gaat in goed overleg om tot het best haalbare resultaat te komen. Meer weten over social media voor bedrijven? Neem contact met ons op via 0186 61 92 44 of mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 .

 

Social Media voor bedrijven