Skip to main content

Mond tot mondreclame

De kracht van mond-tot-mondreclame

Mond-tot-mondreclame, een vergeten kindje maar nog steeds zeer effectief en krachtig. Zeker hier (in de Hoeksche Waard) is mond-tot-mondreclame nog steeds de krachtigste marketing. 

 

Het is een natuurlijke en organische manier van reclame, mensen beïnvloeden en informeren elkaar. Mensen onthouden indrukken en delen ervaringen als iets indruk maakt. Maar wanneer is iets het delen waard?

 

Mond tot mondreclame


Welke dienstverleners of producten gebruik je het vaakst? Neem je dagcrème, je sportschool of je streamingsdiensten. Hoeveel van deze aanbieders hebben jou overtuigd door middel van advertenties? En hoeveel van deze aanbieders ben je gaan gebruiken omdat je dit via je collega’s, familieleden of kennissen hebt gehoord? De kans is groot dat het meeste vanuit de laatste groep komt. Want eerlijk is eerlijk, zij hebben daadwerkelijk een goede ervaring met de dienst of product dus dit is veel geloofwaardiger dan een advertentie. 

 

Waar vindt mond-tot-reclame dan plaats?

Niet alleen vindt mond-tot-mondreclame plaats in bijvoorbeeld de supermarkt of op een verjaardag maar ook online. Denk hierbij aan klantrecensies, online reviews, likes en shares. Met de komst van een Facebook en/of Instagram kunnen klanten met een paar klikken hun mening delen over jouw product of dienst.


Hoe helpt mond-tot-mondreclame mijn bedrijf?

Mond-tot-mondreclame kost je als bedrijf niets. Het enige wat je hoeft te doen is: waarde toevoegen. Ervoor zorgen dat mensen over je praten door meerwaarde te leveren. Mensen zullen jouw product sneller kopen als ze erover horen via een kennis of vriend dan als ze een reclame op tv zien.  Het kan de volgende voordelen hebben:

  • Het verbetert je merkreputatie door middel van vertrouwen.
  • Het verlaagt je marketingkosten.
  • Je bouwt op lange termijn waarde op voor je merk.

Ho­e voeg je waarde toe zodat mond-tot-mondreclame ontstaat?

Tevreden klanten zijn de beste ambassadeurs. Om mond-tot-mondreclame te stimuleren dien je te zorgen voor een uitstekende klantenservice. Als je als bedrijf in speelt op klantreacties en betrokkenheid toont, kan dit je reputatie versterken en klanten aanmoedigen om positief over je te praten. Zoek dus ambassadeurs voor je bedrijf. Klanten die positief praten over je bedrijf, producten of dienst en laat ze een review schrijven!

 


 

Negatieve reclame, wat doe ik daar mee?

Positieve mond-tot-mondreclame kan een bedrijf maken, negatieve reclame kan een bedrijf breken. Ontevreden klanten delen hun mening sneller dan tevreden klanten. En door de snelheid van Social Media kan een negatieve review al snel een groot bereik hebben. Blijf daarom alert en je klanten netjes behandelen. Reageer, waar mogelijk, zo snel mogelijk om een negatieve ervaring naar een positieve te buigen.


Mocht je deze landingspagina erg interessant vinden en denken ‘Zo dit is informatie die ik moet delen’ Twijfel dan niet en zeg het voort… Wil je liever meer informatie over hoe je als bedrijf meer waarde kunt bieden? Neem dan contact met ons op!