Skip to main content

Strategische Sessie

Samen met jou (en misschien wel je collega’s) bekijken wij hoe jullie doelstelling kunnen omzetten naar begrijpelijke (online) doelen. Aan de hand van die doelen bekijken we hoe de doelgroep er uit ziet; op welke kanalen begeeft de doelgroep zich? Waar zoekt je doelgroep op en naar? Welke informatie hebben zij nodig om een beslissing te nemen over een aankoop of contact opnemen? Door hier over na te denken krijgt je een plan/concept waarin je doelen ook werkelijk meetbaar zijn en wat je doelgroep aanspreek. Wat dus overgaat tot conversie!

 

Nu kunnen wij alles compleet uitdenken maar dit doen wij liever samen met jou. Dit doen wij in een strategische sessie.

Strategische Sessie - Schot

 

Hoe werkt een strategische sessie?

Bij Schot stellen wij aan onze relaties voor om bij elkaar te gaan zitten en samen van gedachten te wisselen, ideeën uit te wisselen en te brainstormen. Daar zijn verschillende modellen voor. Die geven naast structuur vooral ruimte aan creativiteit. Er zijn wel meer dan 100 verschillende brainstorm technieken. Wij hebben geen voorkeur, maar hele leuke technieken zijn die van 'Straatjutten', Walt Disney (Disney Room) en LEGO Seroius Play (LSP Bouw).

 

Met straatjutten, een idee van Richard Stomp, ga je letterlijk de straat op om ideeën op te doen.

 

 

De Disney Room van Walt Disney werkt, hoe kan het anders, met een rollenspel. Het leuke is dat de deelnemers ieder telkens een keer in de huid kruipen van drie stereotype rollen: de Dromer, de Realist en de Criticus. Zo ervaar je als deelnemer drie verschillende perspectieven. Lees hier hoe zij dit doen!

 

Met Lego Serious Play (LSP) kom je spelenderwijs tot antwoorden op de bij aanvang gestelde vragen. De laatste jaren is storytelling een populaire methode om het verhaal van de organisatie te vertellen. Vragen als "Waar zijn wij van? Wat doen we? Waarom doen we wat we doen? En waarom doen we dat op deze manier?" komen in de verhalen van de organisatie voorbij. De kunst is dat verhaal op tafel te krijgen. Dat verhaal zit immers overal in de organisatie: in de gebouwen, in de mensen, in de gebruiken en rituelen.

 

Met LSP Bouw je je eigen verhaal en wordt duidelijk waarom je doet wat je doet en wat je wil vertellen aan je doelgroep. Build your own way to better business >

 

Maar hoe ga je dan verder?

Afhankelijk van de probleemstelling zijn er twee richtingen: de eerste is dat je je identiteit gaat bepalen, of opnieuw bepalen. De andere richting is dat je (met de juiste identiteit) je marketingplan gaat opstellen.

 

Ik wil een sessie