Over Interactie, in gesprek gaan en betrokkenheid

Waar denk jij aan bij de woorden Interactie, in gesprek gaan en Betrokkenheid? Waarschijnlijk niet direct aan Social Media. Toch vormen deze drie woorden één geheel, namelijk Social Media. Nou hoor ik je denken “Social Media, daar moeten wij als bedrijf ook iets mee, maar waarom eigenlijk? En we hebben het al zo druk!” Dat is een gemiste kans, als je bedenkt dat er heel veel communicatiekracht zit in Social Media.

Denk naast Facebook aan weblogs zoals deze of aan campagnes op LinkedIn, Twitter, Instagram en WhatsApp.

 

Over Interactie, in gesprek gaan en betrokkenheid

 

Waarom Social Media inzetten?

Driekwart van alle internetgebruikers gebruik maakt van Social Media. Daar kun je als ondernemer heel kostenefficent gebruik van maken. Social Media is een zeer krachtig marketinginstrument. Deze kanalen bieden je niet alleen een platform met een zeer groot bereik tegen relatief geringe kosten maar ook de mogelijkheid om beter en gerichter in contact te komen met je doelgroep.

 

En hebben we het over interactie. Iedere ondernemer wil interactie met zijn klanten. Of dit nu vragen of klachten zijn, het gesprek wil je aangaan. Stel dat klanten over jouw bedrijf praten op Social Media, dan wil je dat natuurlijk weten en erover meepraten. Zie Social Media als een extra service aan je klant. Een digitale klantenservice die de drempel een stuk lager maakt. Door berichten te plaatsen, kennis te delen, vragen te stellen op uw Social Media kanaal ben je in gesprek met je klant. Op deze manier bouw je betrokkenheid op.

 

Kan Social Media beïnvloeden?

Door je Social Media kanaal actief in te zetten, kennis te delen en de interactie veelvuldig op te zoeken, laat je een positieve indruk achter. Andere bedrijven zien jouw berichten ook en zien dat ze doorgelinkt kunnen worden naar jouw website. Verkoop je precies het product of dienst die zij zoeken, dan zijn zij door het positieve Social Media gebruik eerder overtuigd en gaan in dat geval sneller tot aankoop over.

 

Onderzoek vooraf

Onderzoek vooraf welk Social Media kanaal het beste bij jouw bedrijf past. Het is verstandig om voor je enthousiast van start gaat, eerst te onderzoeken welk kanaal het beste bij je doelgroep past. Waar is je doelgroep aanwezig? Ieder kanaal vraagt een ander gebruik en een andere aanpak. Daarnaast trekt ook ieder kanaal een ander publiek.

 

Gebruik Social Media als Linkbuilding

Google rangschikt op basis van backlinks je website in de zoekresultaten. Google kijkt naar links van andere websites die linken naar je bedrijfswebsite. Deze noemen ze backlinks. Zij zien dit als een positieve referentie. Dankzij deze backlinks rangschikt Google je website in de zoekresultaten.

Google ziet signalen vanuit Social Media op dezelfde manier. Tijdens het gebruik van een Social Media kanaal vindt er interactie plaats, wordt er geliket en gedeeld. Google ziet dit als waardevolle informatie voor de ranking. Het is daarom zo belangrijk om actief op Social Media te zijn en bij te houden.

 

Het gebruik van Social Media lijkt gratis

Social Media tools zijn gratis, tot zover klopt dat, maar het gebruik ervan is niet gratis. Denk eens aan de tijd die eraan moet worden besteed. Die uren moeten ook betaald worden. Dit weegt echter niet op tegen de voordelen en mogelijkheden die het gebruik van Social Media u biedt. Heb je daarbij hulp nodig? Dan helpen wij je daarmee graag op weg.

 

 

Ben je enthousiast geworden na het lezen van deze blog en wil je hier meer over weten? Laten we dan een koffie afspraak inplannen. Mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 









Wil je ons een mooie review geven? Dat zou leuk zijn en kan via Google Reviews!  

Ja dat wil ik!

 

Copyright © 2022 - Sitemap - Algemene Voorwaarden - Privacy- & Cookieverklaring - Erkend leerbedrijf