Online Marketing

Strategie

Waarom Online Marketing?

Online Marketing is een uitstekend middel om de juiste boodschap onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep(en). Met de juiste inzet van Online Marketing strategie kun je nieuwe klanten winnen voor je bedrijf, product of diensten.

Een mooie bijkomstigheid is dat het opzetten van een goede Online Marketing strategie je dwingt om de hele marketing van je bedrijf of diensten goed door te nemen om te zorgen dat alle inzet en uitingen naadloos op elkaar aansluiten.

Waarom een Online Marketing strategie?

Omdat doelgroepen, berichten en acties verschillen, is het opzetten van een online marketing strategie van groot belang om de maximale ROI te halen uit jouw online marketing budget. De ene doelgroep kun je bereiken met een email campagne, de andere bevindt zich op LinkedIn of op Facebook. Weer een andere gebruikt Google.

De boodschap is ook verschillend. De ene doelgroep heeft een acuut probleem (mobiele telefoon stuk), een andere doelgroep moet eerst overtuigd worden dat ze een probleem hebben (pensioen wel goed geregeld?). Bij een kapotte mobiele telefoon is de actie: wie kan dat snel maken, niet te ver uit de buurt, voor een goede prijs? Als klanten moeten worden overtuigd dat ze hun pensioen goed moeten regelen, is een veel langere aanloop nodig om een klant over te halen een product bij je af te nemen.

Bij een goede Online Marketing strategie worden al deze facetten meegenomen. Allemaal voor het halen van een maximaal bereik en maximale conversie.

Online Marketing strategie bij Schot

We beginnen met het bepalen van de gewenste doelgroep(en). Dit moet zo uitgebreid mogelijk gedaan worden, hoe meer details we weten van de doelgroep, hoe beter het bereik daarop afgestemd kan worden zodat de juiste mensen jouw boodschap lezen.

Vervolgens moet die boodschap naadloos aansluiten bij het probleem dat jouw doelgroep heeft en waar jij de oplossing voor hebt. Hoe beter de match, hoe meer mensen jouw aanbod zullen accepteren. Je krijgt zo een optimale conversie.

Dit alles moet worden opgedeeld in de vier fases van het Sinek buying journey model:
  • Ori├źntatiefase
  • Overtuigingsfase
  • Aankoopfase
  • Houden van fase

In welk mediakanaal de boodschap getoond moet worden, hangt helemaal af van de doelgroep, wat je wilt bereiken en hoe veel overtuiging de doelgroep nodig heeft.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen bij je online marketing strategie? Neem contact op!