fbpx

Online Marketing

Strategie

Waarom Online Marketing?

Online Marketing is een uitstekend middel om de juiste boodschap onder de aandacht te brengen van jouw doelgroep(en). Met de juiste inzet van Online Marketing strategie kun je nieuwe klanten winnen voor je bedrijf, product of diensten.

Een mooie bijkomstigheid is dat het opzetten van een goede Online Marketing strategie je dwingt om de hele marketing van je bedrijf of diensten goed door te nemen om te zorgen dat alle inzet en uitingen naadloos op elkaar aansluiten.

Waarom een Online Marketing strategie?

Omdat doelgroepen, berichten en acties verschillen, is het opzetten van een online marketing strategie van groot belang om de maximale ROI te halen uit jouw online marketing budget. De ene doelgroep kun je bereiken met een email campagne, de andere bevindt zich op LinkedIn of op Facebook. Weer een andere gebruikt Google.

De boodschap is ook verschillend. De ene doelgroep heeft een acuut probleem (mobiele telefoon stuk), een andere doelgroep moet eerst overtuigd worden dat ze een probleem hebben (pensioen wel goed geregeld?). Bij een kapotte mobiele telefoon is de actie: wie kan dat snel maken, niet te ver uit de buurt, voor een goede prijs? Als klanten moeten worden overtuigd dat ze hun pensioen goed moeten regelen, is een veel langere aanloop nodig om een klant over te halen een product bij je af te nemen.

Bij een goede Online Marketing strategie worden al deze facetten meegenomen. Allemaal voor het halen van een maximaal bereik en maximale conversie.

Online Marketing strategie bij Schot

We beginnen met het bepalen van de gewenste doelgroep(en). Dit moet zo uitgebreid mogelijk gedaan worden, hoe meer details we weten van de doelgroep, hoe beter het bereik daarop afgestemd kan worden zodat de juiste mensen jouw boodschap lezen.

Vervolgens moet die boodschap naadloos aansluiten bij het probleem dat jouw doelgroep heeft en waar jij de oplossing voor hebt. Hoe beter de match, hoe meer mensen jouw aanbod zullen accepteren. Je krijgt zo een optimale conversie.

Dit alles moet worden opgedeeld in de vier fases van het Sinek buying journey model:
  • Oriëntatiefase
  • Overtuigingsfase
  • Aankoopfase
  • Houden van fase

In welk mediakanaal de boodschap getoond moet worden, hangt helemaal af van de doelgroep, wat je wilt bereiken en hoe veel overtuiging de doelgroep nodig heeft.

Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen bij je online marketing strategie? Neem contact op!

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.