Content marketing
De verschillende fases uit Sineks model vragen om verschillende soorten content, zoals blog artikelen, how-to artikelen, video's en infographics. Al deze content moet aansluiten bij je online marketing doelstellingen en op het juiste moment aan de juiste doelgroep in (bijvoorbeeld) de Hoeksche Waard getoond worden.
Email marketing
Met email marketing kun je klanten werven en behouden met gepersonaliseerde emails die je bedrijf product en/of dienst promoten. Je kunt heel doelgericht uit je adressenbestand berichten sturen naar mensen die daar oprecht belangstelling voor hebben.
Digital advertising
Om nieuwe klanten te werven is het inzetten van digitaal adverteren een goed idee. Bijvoorbeeld door te adverteren in Google Display Advertising of met Facebook is een prima manier om de sales funnel te vullen met potentieel interessante klanten.
Social Media marketing
Jouw klanten gebruiken social media. Daarom is het belangrijk om daar aanwezig te zijn en betrokkenheid bij je klanten te krijgen. Kondig nieuwe producten aan, stel vragen en hou eens een actie om je volgers actief te houden.
Organic and paid search (zoekmachine optimalisatie)
Help potentiële klanten je website te vinden door goed te scoren in de organische zoekresultaten en door betaalde zoekresultaten. Organische zoekresultaten bereik je met goede artikelen en blogs met informatie die relevant is voor je doelgroep en met betaalde advertenties kun je mensen overhalen je site nogmaals te bezoeken om jouw dienst of product aan te schaffen.
Online events
Data is king! Content ook, maar door een online evenement te hosten, zoals een webinar, kun je makkelijk gedetailleerde informatie van je potentiële klanten achterhalen. Na het inloggen kun je ze nog een aantal vragen stellen die relevante informatie opleveren voor de bepaling van jou ideale doelgroep.