fbpx

Online Marketing Campagne

Wat is nu eigenlijk een online marketing campagne?

Eenvoudig gezegd is het de uitvoering van je strategie met resultaat (bereik en conversie!) via online media. Maar wat doe je dan precies? In een online marketing campagne draait het om het verspreiden of delen van relevante content. Content dus die in elke (intent) fase van het 'koopproces' precies die informatie geeft waar de doelgroep op dat moment mee bezig is. Dat proces heet de customer journey!

De fases zijn See, Think en Do. In elk van deze fases heeft de doelgroep behoefte aan bepaalde informatie. Dit is ook waarom het zo belangrijk is dat je je doelgroep in relatie tot je product of dienst goed kent. Dat je precies weet wat relevant is in welke fase (Bij Schot hebben we daarvoor een speciale tool gemaakt, die helpt met het indelen van de content). Elk van deze fases kent ook verschillende online media die geschikt zijn voor het verspreiden of delen van de relevante content. Deze media zijn weer opgedeeld in ook drie groepen: Earned media, owned media en paid media.

Earned media zijn kanalen die over jou schrijven. In een blog of vlog, vakblad of andere website in jouw branche. Je bent opgevallen, je hebt het dus verdiend om genoemd te worden.

Owned media, dit zijn je eigen kanalen. Je deelt zelf content en zo wil je organisch groeien (inbound marketing strategie). Je deelt content op je website, in vlogs of blogs of op jouw eigen social media kanalen. Maar het kan ook e-mail marketing zijn.

Paid media zijn eenvoudig gezegd media waar je voor betaalt, dat kan zijn per click, per 1000 clicks, per view. Zoals Google Adwords, Linked adverteren (bijvoorbeeld sponsored updates), Banner-adverteren of Native adverteren (bijvoorbeeld de online advertorial).

En om de online marketing campange-cirkel rond te maken, dit zijn de fases gekoppeld aan de custmer journey en media die per fase het beste ingezet kunnen worden in de campagne:
See Think Do Care
Doel Bekendheid Overweging Aankoop Loyaal
KPI Bereik Engagement Traffic/Conversies
Inzet Teasend Verhalend Herhalend

Voorbeeld van geschikte media per fase: 

See Think Do
Social Media zoals LinkedIn Retargeting Campagne Organische Zoekresultaten

Do not try this at home

Tot slot, online marketing is een fascinerende ontwikkeling in de marketing (bijvoorbeeld de mogelijkheid tot tussentijdse optimalisaties!) die echter wel vraagt om grondige kennis. Laat je daarom adviseren. Geld weggooien is zo gebeurd met verkeerde keuzes of beter gezegd met keuzes die optimaler hadden gekund. Wij praten je er graag vrijblijvend over bij.

Privacy- en Cookieverklaring

Door te klikken op akkoord, geef je aan dat je akkoord bent met onze privacy verklaring en het gebruik van cookies. Lees meer

Ja, ik ga akkoord!

Privacy en Cookies Beleid

 

Dit is de Privacy- en Cookieverklaring voor behorend bij de website van Schot.

Wij benadrukken zorgvuldig met uw persoonsgegevens te zullen omgaan en deze uitsluitend te verwerken voor de doeleinden waarvoor zij zijn verstrekt. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u ons telefonisch (0186 619244) of per e-mail (marcom@schot.nl) bereiken.

Als u op onze website uw gegevens op het contactformulier invult zullen deze gegeven uitsluitend worden gebruikt om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen. Hetzelfde geldt voor het stellen van een vraag per e-mail: wij zullen alsdan uw e-mail adres uitsluitend gebruiken om, indien u daartoe verzoekt, contact met u op te nemen.

Wij zullen uw persoonsgegevens niet aan derden verstrekken tenzij dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de door u verstrekte opdracht en/of gesloten overeenkomst of indien wij daartoe verplicht zijn op grond van de vigerende wet- en regelgeving.

Cookies
Onze website maakt gebruik van cookies. Cookies zijn tekstbestandjes die op verzoek van onze website door uw browser op uw computer of mobiele apparatuur worden opgeslagen wanneer u de website bezoekt. Uw browser zal hierna bij elk bezoek aan de website de inhoud van de cookie terugsturen. Dit is noodzakelijk voor de functionaliteit en effectiviteit van de website. Via de website worden functionele cookies geplaatst. Dit zijn cookies die ervoor zorgen dat de website op een goede wijze functioneert. Deze cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om informatie te onthouden die u invult bij het contactformulier of het uitlezen van uw browserinstellingen om de website op de goede manier op uw beeldscherm te krijgen.

Google analytics
Daarnaast maken wij gebruik van Google Analytics om het gebruik van onze website bij te houden en zo mogelijk te verbeteren. De informatie die met behulp van de cookies van Google Analytics wordt verkregen wordt door Google zo gelogd dat deze niet tot u te herleiden is. Google heeft geen toestemming om de verkregen Analytics informatie voor eigen doeleinden te gebruiken, of om deze te gebruiken voor andere Google diensten.

We gebruiken technologieën, zoals cookies, om inhoud en reclame aan te passen, om socialemediafuncties te bieden en om het verkeer op de website te analyseren. Ook delen we informatie over je gebruik van onze website met onze vertrouwde socialemedia-, reclame- en analysepartners.


Links op de website
De social media logo’s op onze website bevatten enkel links naar de betreffende social media pagina’s. Indien u op deze logo’s klikt verwerken wij hierdoor geen persoonsgegevens. 


Uw rechten
U kunt ons schriftelijk (Steenenstraat 8, 3262 JM Oud-Beijerland) of per e-mail (marcom@schot.nl) verzoeken inzage te verkrijgen in de persoonsgegevens die wij van u verwerken. Na ontvangst van uw verzoek zullen wij u binnen 4 weken een overzicht zenden van de verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt ons nadien verzoeken om deze gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen.

Aanpassen Privacy/Cookie policy
Wij behouden ons het recht voor deze Privacy/cookie verklaring te wijzigen. Wijzigingen zullen worden gepubliceerd op deze website.