0186 619244

 

Schot Marketing en Communicatie

Doet uw website hetgeen u er van verwacht?
Of juist niet?

7 september 2017

 

Ik merk de laatste tijd dat ik mijn surfgedrag wat probeer te beperken. Natuurlijk, je kunt alles vinden op internet. Het nieuws, webshops, series bekijken, muziek luisteren…dus er is echt geen ontkomen aan. Dat hoeft ook niet. Het is ook niet mijn bedoeling om internet helemaal uit mijn leven verbannen! Maar, ik probeer wel mijn tijdsbesteding anders in te richten. Wat minder online en wat meer offline. Dus tijd én aandacht voor mijn gezin, familie, vrienden en voor mijzelf natuurlijk. Een beetje dat TROS-gevoel zeg maar, de grootste famille van Nederland.

 

Door mijn werk spreek ik veel mensen en wanneer dit onderwerp, op wat voor manier dan ook, ter sprake komt merk ik dat ik niet de enige ben die zijn tijdsbesteding aan het online surfen wil beperken. Wanneer ik via Google iets zoek, wil ik het snel kunnen vinden op de website die ik uiteindelijk heb uitgekozen. Zie ik het niet snel genoeg, dan haak ik af en breng een bezoekje aan een andere site die dezelfde informatie verstrekt volgens mijn zoekopdracht.

 

Met die wetenschap van het zoekgedrag in ons achterhoofd benaderen wij projecten als een website voor onze klanten. Laat ik kort samenvatten hoe wij er tegen aan kijken. Je kunt grofweg op vier manieren de ontwikkeling van een website benaderen.

 

1. VANUIT CREATIE
Bij de ontwikkeling van de site draait het er vooral om hoe de site er grafisch uit ziet. Het moet goed smoelen zeggen wij dan. Creatief en grafisch van hoog niveau. Dat is het belangrijkste bij dit uitgangspunt.

 

2. VANUIT DE SEO-GEDACHTE SEO
(zoekmachine gedrag en optimalisatie) is hét uitgangspunt bij deze benadering. De site wordt ontwikkeld, waarbij de kaders gecreëerd worden door uit te gaan van het zoekgedrag van de potentiële bezoekers (de doelgroep) van de site. Er vindt een organische groei van de site plaats.

 

3. VANUIT DE SEA-GEDACHTE SEA
(add-words campagnes) leiden de bezoekers naar de site. Ondergeschikt is hoe de site er uit ziet. De site wordt niet als visitekaartje of communicatiemiddel van een bedrijf gezien, maar als sales instrument. Er wordt flink geld gestoken in het adverteren op het internet.

 

4. VANUIT DE TECHNIEK
Hierbij is vooral de functionaliteit van de site belangrijk. Denk aan digitale loketten, ticketsystemen etc.. De look & feel doet er eigenlijk niet toe. Het moet werken, verder niet...

 

Voor het ene project is optie (4) de beste insteek, voor een ander project juist optie (1). Er is dus geen betere of slechtere benadering te onderscheiden in de genoemde vier benaderingen. Alles heeft te maken met de bovenliggende vraag: wat is het doel van uw website. Of anders gezegd; wat moet uw website voor u gaan doen? Wat ons intrigeert is samen met onze klant op zoek te gaan naar het antwoord op deze vraag. Wanneer de klant het antwoord hierop heeft gegeven kunnen wij de juiste benadering gaan toepassen. Onze kracht vindt u vooral in de combinatie van de benadering VANUIT CREATIE en VANUIT DE SEO-GEDACHTE. Wij zorgen er voor dat uw site er mooi uit ziet, echt een visitekaartje is en bovenal via SEO wordt gevonden.

 

Heeft u zich overigens wel eens die vraag gesteld? Doet uw website hetgeen u er van verwacht? Of juist niet? En hoe zou dat komen denkt u? Wellicht is er bij aanvang van de ontwikkeling van uw site een verkeerde benadering gekozen, dat zou kunnen.

 

Neemt u gerust eens contact met ons op om hierover van gedachten te wisselen. Wellicht kunnen wij u helpen meer rendement uit uw website te halen. Ik ben online te benaderen, maar liever nog kom ik gewoon off-line bij uw langs ;-)

 

Arjan Holleman

Beetsstraat 9

3261 PL Oud-Beijerland

0186 619244

marcom@schot.nl

 

 

Sitemap - Algemene Voorwaarden

Deze link verwijst u naar onze leveringsvoorwaarden, die gelden voor de grafische industrie.

 

 

Ik wil graag
informatie
ontvangen!