Skip to main content

Hoe verzamel je Reviews

Nu je weet wat de invloed van reviews is en hoe je met negatieve reviews kan omgaan is de volgende stap het verzamelen van reviews.

Hoe verzamel je Reviews

 

Vragen staat vrij

Je kunt niet je eigen reviews plaatsen en schrijven. Dat zou niet heel geloofwaardig over komen. Daarom is het goed om je klanten een review over jouw bedrijf te laten schrijven. Probeer daarom iedere maand een aantal klanten te benaderen met de vraag of zij een mooie review willen achterlaten. Wij geven je een aantal tips.

 

Tip 1: Maak een directe link naar de review pagina. Bekijk hier hoe je een link maakt. Dit is de officiële manier van Google. Als je even zoekt, kom je diverse link generators tegen die de lange URL die je vanuit Google krijgt verkleinen.

Tip 2: Stuur direct de link mee wanneer je klanten vraagt om een recensie te schrijven. Dit zal de drempel verlagen om een review te schrijven. Klanten willen niet zoeken naar een plek waar ze de review kwijt kunnen. Maak het ze zo gemakkelijk mogelijk.

Tip 3: Vraag je liever niet om een review? Dan kan je altijd nog een knop met de link op je website plaatsen. Dit is, of je er nu om vraagt of niet, altijd een goed idee.

Mail de link, plaats hem achter een call-to-action-knop, maak er een mooie afbeelding die linkt naar de reviewpagina, koppel er een leuke actie aan. De mogelijkheden zijn eindeloos en wij denken graag met je mee.
 

Wist je dat…
Booking.com leeft op reviews. Wat de eigenaar zelf van zijn hotel vindt, is voor de klant niet zo belangrijk. Het gaat om de ervaringen van de gasten: de reviews. De mening van andere reizigers blijkt voor nieuwe klanten doorslaggevend te zijn. Booking heeft dit goed begrepen en heeft dan ook echt werk gemaakt van dit onderdeel. Lees meer in het artikel van InfoNu

 

Ben jij tevreden over ons? Klik hier en geef ons dan een fijne review via Google!

 

 

Wil je meer weten over hoe je meer reviews kunt verzamelen?
Neem dan contact met ons op.

 

Ik wil meer weten!